Pri týchto druhoch je už uzatvárané asi 20 až 32 % on-line priamo na porovnávačoch.
V posledných 2 rokoch bolo 23 % poisteni bolo realizovaných on-line. Avšak stále zohráva hlavnú úlohu v rozhodovaní o výbere predajného kanála komplexita a náročnosť príslušného produktu. V štyroch pätinách prípadov by tak ale ľudia radšej stále vyhľadali poradca alebo pobočku poisťovateľa, aby dojednali svoje zmluvy.
Na druhom mieste podľa preferovaného spôsobu uzatvorenia poistenia je so 71% návšteva „poisťováka" doma, aj keď táto voľba v priebehu času stráca atraktivitu (2009: ešte 84 %). Tieto závery vyplynuli z klientskeho monitoru obchodných ciest spoločnosti Sirius Campus uskutočneného vlani na vzorke 7563 oslovených.
Až pozície tri a štyri patria podľa štúdie maklérom (51 %) a bankovým poradcom (43 %). Pripravenosť samostatne dojednať poistenie on-line priamo na webe poisťovne alebo na porovnávači dosiahla v minulom roku úroveň 41 % respondentov, čo zodpovedalo 5. miestu medzi obchodnými kanálmi. V desaťročnom porovnaní ide súčasne prakticky o zdvojnásobení ochoty (2009: 24 %) a teda zrejmý silný trend.
Akceptácia poisťovacieho poradcu zostáva konštantná naprieč všetkými vekovými skupinami. Pripravenosť zjednať poistenie on-line je podľa štúdie najvyšší v skupine respondentov do 40 rokov (54 %) a s rastúcim vekom potom kontinuálne klesá. Avšak všetky tieto dáta sa týkajú stupňa prijatia a teoretických preferencií rôznych kanálov k uzavretiu poistenia. Nevypovedá nič o skutočnom spôsobe dojednávaní zmlúv v praxi podľa vekových skupín.
„Zjavne z výsledkov vyplýva, že očakávania mladých ľudí vzhľadom k on-line uzatvárania poistenia neboli alebo nie sú naplnené, takže sa radšej obracajú na klasického zástupcu poisťovní. Alebo naopak: poisťovací poradca či sprostredkovateľ vie klienta obslúžiť so zreteľom na jeho záujmy individuálne lepšie ako on-line ponuka," zhrnul závery štúdie Oliver Gaedeke, zakladateľ a konateľ spoločnosti Sirius Campus.
Komentáre
Pridať komentár