Nemecko: Kvôli koronavírusu budú ľudia „digitálnejší"?


			Nemecko: Kvôli koronavírusu budú ľudia „digitálnejší"?

Obmedzenia spôsobené pandémiou koronavírusu citeľne ovplyvnili každodenné zvyklosti v Nemecku. Ale priniesli aj niektoré „užitočné" dôsledky: mnoho Nemcov vybavuje svoje záležitosti a obchody čoraz viac digitálne.

Ako ukazuje štúdia spracovaná agentúrou YouGov na objednávku spoločnosti Friendsurance, najmä mladí ľudia afinitné on-line riešenie využívajú teraz ešte viac ako predtým.

Dve tretiny nemeckej populácie (64 %) využili na komunikáciu od začiatku koronakrízy digitálnu videokonferenciu, ako Skype alebo Zoom. V budúcnosti bude každý desiaty respondent v štúdii užívať video-chat častejšie ako predtým pre udržiavanie svojich priateľstiev a iných kontaktov.

V mladšej vekovej kategórii dokonca ešte podstatne častejšie: vo veku do 25 rokov to zamýšľa robiť 18 %, vo veku 25 až 34 rokov 17 %. Pod priemerom všetkých sú len ľudia vo veku 45 až 54 rokov (8 %) a starší (6 %). 

Vo veciach bankovníctva a poisťovníctva väčšina opýtaných už pred krízou mala skúsenosť s digitálnou ponukou (79 %). Každý desiaty z tejto skupiny teraz uviedol, že bude s bankou a poisťovňou ešte viac v on-line kontakte ako doteraz a bude s nimi jednať touto cestou viac než doteraz.  

Prekvapivý záver

Ukázalo sa, že nielen mladí, ale aj oslovení vo veku 55+, pri ktorých inak nemožno vysledovať skoro žiadne digitalizačné efekty kvôli koronavírusu, chcú byť o 6 % častejšie on-line ako doteraz. „Dúfame veľmi, že tú najhoršiu fázu pandémie prekonáme čoskoro. Ale aj napriek skorému koncu krízy veríme, že Covid-19 aj do budúcnosti trvalo ovplyvní správanie spotrebiteľov. A síce významne posilní dopyt po integrovaných digitálnych riešeniach, aké napríklad umožňuje poistenie priamo v on-line bankingu, vrátane jeho správy a optimalizácie. To sa bude týkať všetkých vekových skupín," vyhlásil Tim Kunde, spoluzakladateľ a šéf spoločnosti Friendsurance. 

Friendsurance je mladá poisťovňa, v Nemecku so sídlom v Berlíne a 100 expertmi v tíme. Ponúka predovšetkým on-line poistenie cez smartfóny pre retail. Na americkom kontinente priniesla spoločnosť v roku 2007 prvú koncepciu peer-to-peer poistenia. Od roku 2017 podniká aj v digitálnom bankopojistení. 

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články