UNIQA a peer to peer poistenie? Nemecko ako skúšobný kameň


			UNIQA a peer to peer poistenie? Nemecko ako skúšobný kameň

Po Maďarsku chce teraz rakúsky koncern UNIQA Insurance Group AG preraziť aj na nemeckom trhu.

V máji na ňom odštartovala prostredníctvom svojej digitálnej značky Cherrisk. Táto platforma ponúka on-line cestovné, úrazové poistenie a poistenie domácnosti. Súčasne však tento Insurtech, zastrešený tradičnou značkou UNIQA, ktoré podniká na trhu poistenia viac ako 200 rokov, chce ponúknuť oveľa viac.

Pilot v Maďarsku sa osvedčil

V Maďarsku predvlani odštartoval skúšobný projekt „Cherrisk powered by UNIQA". V rámci neho možno 100% digitálne uzatvárať poistenie spomínané v úvode, pričom aj v prípade škody beží proces z prevažnej časti automaticky. Poistenie je navyše vypovedateľné s mesačnou lehotou, čo tradičné zmluvy doteraz spravidla vylučovali.  

Podľa CEO UNIQA International Wolfganga Kindla je nevyhnutné zamerať všetko na klienta: „Každý deň v živote zákazníka je dôležitý a zohráva istú úlohu. A my sme si vytýčili cieľ, že nebudeme obyčajným poisťovateľom, ale poskytovateľom komplexnejších služieb dostupným 24 hodín denne." S týmto mottom sa pustili do vývoja kolegovia v Maďarsku. 

Cherrisk je formou klubového poistenia (peer to peer): zákazníci dostávajú za bezpečný prístup, zdravý životný štýl a zodpovedné preventívne kroky tzv. cherries (bonusové body) vo forme komunitnej meny. Odmeny sa rozdávajú napríklad za včasné prezutie pneumatík – stačí poslať foto s dátumom a na konto už putujú body.

„Motivujeme našich zákazníkov, aby sami rozpoznávali riziká a predchádzali im, ak je to možné," vysvetlil Wolfgang Kindl uplatňovaný prístup. Poisťovňa v rámci projektu tiež posiela klientom otázky k bezpečnostnej situácii v rôznych oblastiach a za správne odpovede ich ocení formou cherries. 

Za nazbierané bonusové body si môže zákazník znížiť poistné – každá cherrie obnáša určitú protihodnotu, alebo možnosť si zaobstarať nejaké trendy technologické tovary so zľavou. Môžu ale  body venovať aj na nejaký všeobecne prospešný účel, napríklad na renováciu nemocnice, na nástroje pre hudobnú školu alebo pre záujmovú činnosť handicapovaných detí.

Celkovo ide aktuálne o 21 projektov v oblasti sociálnej alebo trvalej udržateľnosti. Tento model chce UNIQA postupne rozširovať do ďalších krajín, kde je značka UNIQA aktívna. Na jar 2020 mal Cherrisk so sídlom v Budapešti prostredníctvom aplikácie na smartfónu viac ako 150 000 maďarských užívateľov. 

Ďalším štátom, kde majú zákazníci vyskúšať si servis cherrisk, sa stalo nakoniec Nemecko, kde UNIQA aktuálne iné aktivity nepodniká. „Aktuálna pandemická situácia priniesla boom do digitalizácie v najrôznejších odvetviach – okrem iného aj v poisťovníctve. A to je práve optimálny okamih pre štart Cherrisk na náročnom a konkurenčnom trhu Nemecka a overenie životnosti tohto modelu," povedal motívy UNIQA Wolfgang Kindl zodpovedný za medzinárodné aktivity koncernu.  

Nedávno informoval koncern, že už za 3 týždne fungovania v Nemecku získal Cherrisk asi 2 300 klientov a tempo sťahovania aplikácie lineárne rastie. Ukazuje sa, že tempo okolo 100 stiahnutí denne je úplne reálne, čo na značku prakticky bez histórie nie je zlý začiatok. Znamená to, že ďalšie krajiny, ktoré okúsia Cherrisk, budú pravdepodobne pribúdať.  

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články