Celých 35 % nemeckých používateľov internetu má podľa aktuálnej štúdie jedno rovnaké heslo pre rôzne digitálne služby. Medziročne ich dokonca pribudlo.
Vlani pri rovnakej štúdii pripustilo tento nešvár 29 % respondentov. Najnovšie dáta zozbieral spolkový digitálny zväz Bitkom z aktuálnej ankety medzi 1 014 osobami v Nemecku vo veku od 16 rokov, ktorí sú na internete.
„Pohodlnosť sa môže vypomstiť aj v digitálnom svete. Ak je napadnutá jedna on-line služba a prístupové údaje sa dostanú do nesprávnych rúk, môžu si kriminálnici zaobstarať ľahko prístup k ďalším on-line službám najrôznejšieho druhu, ak je všade používané len jedno heslo,“ objasňuje možné riziká Simran Mann, bezpečnostná IT expertka Bitkomu. „V záujme bezpečnosti je potrebné mať pre každú on-line ponuku vlastné jedinečné a bezpečné heslo.“
Mohlo by vás zaujímať: Rok 2022 v realitách bol turbulentný a „na koňa“ vysadil kupujúcich. Čo prinesie rok 2023?
V zásade je už povedomie o význame bezpečných hesiel veľmi rozšírené. Podiel 83 % respondentov uviedlo, že pri zostavovaní hesla používajú mix písmen, číslic a zvláštnych znamienok. A to je vyššie zastúpenie ako vlani, keď podobný správny postup vyznávalo 75 % opýtaných. Necelá tretina účastníkov štúdie mení pravidelne svoje heslá (31 %), čo je naopak ústup z minuloročného zastúpenia 38 %.
Pätina oslovených využíva generátor alebo manažéra hesiel na vytvorenie a správu svojich prístupových kódov (20 % oproti minuloročným 18 %). Celých 43 % opýtaných respondentov si píše heslá na papierik a 23 % udalo, že musia svoje heslá meniť často kvôli tomu, že tie staré zabudnú.
Jeden z desiatich účastníkov (11 %) opísal, že používa rôzne silné heslá pre rôzne on-line služby (vlani len 7 %). „Prístup k osobnému mailovému účtu potrebuje určite lepšiu ochranu, ako napríklad prístup na on-line diskusné fórum o záujmových činnostiach,“ potvrdzuje správnosť postupu Simran Mann. „Kde je to možné, mali by používatelia používať dvojfaktorovú autentizáciu, aby posilnili ochranu svojimi heslami.“
Mohlo by vás zaujímať: Igor Rusinowski, UNILINK: INSIA nám pomôže byť #1 medzi európskymi distribútormi
Asi polovica respondentov (47 %) takúto dvojfaktorovú autentizáciu používa, čo je o 10 % viac ako minuloročné zastúpenie. Po zápise hesla je treba ešte uviesť druhý kód, ktorý je užívateľovi poslaný e-mailom alebo ako SMS na mobilný telefón, prípadne je zostavený špeciálnou aplikáciou na smartfóne. 11 % opýtaných účastníkov uviedlo, že dvojfaktorovú autentizáciu majú u všetkých využívaných on-line služieb, ktoré takúto možnosť poskytujú.
Viac ako tretina (36 %) naopak takú kombinovanú cestu zabezpečenia volí len pri vybraných službách.
Komentáre
Pridať komentár