Online svet poistenia UNIQA: Digitál je norma


			Online svet poistenia UNIQA: Digitál je norma

Ako prezrádza v rozhovore pre portál oPoisteni.sk podpredseda predstavenstva a člen predstavenstva pre obchod slovenskej UNIQA poisťovne — Wolfgang Friedl: „Nemohli sme si dovoliť zmeškať vlastnú budúcnosť a oplatilo sa nám to. Budúcnosť je digitál.“

 

Predstavte nám na úvod online svet vašej UNIQA poisťovne. Na čom staviate váš úspech?
Online svetom poistenia žijeme už od roku 2005. Všetci sme to zažili, internet a online komunikácia zasiahla pred pár rokmi naše fungovanie ako nečakaná vlna.

Postupom času sme online servis v našej poisťovni rozširovali pre klientov, maklérov i externých partnerov. Krok po kroku sme do systému pridávali ďalšie a ďalšie moduly, pracovali sme na jeho vývoji a vylepšovaní jeho vlastností.

Vždy kladieme dôraz na to, aby sa softvér mohol rozšíriť o nové funkcionality. Poisťovňa je živý organizmus a preto sa snažíme nastaviť naše softvérové riešenia tak, aby sme ich flexibilne vedeli prispôsobiť potrebám trhu.

Ako vnímajú online svet UNIQA vaši klienti a obchodní partneri?
Moderný, bezpečný a efektívny online spôsob fungovania má pre všetky zúčastnené strany množstvo výhod. Šetrí čas, peniaze i životné prostredie. Online svet poistenia využívame v UNIQA poisťovni každý deň. Vieme totiž, že kto ho nepodporuje, nemá šancu v tomto biznise uspieť.

Trh sa totiž mení a nastavuje podmienky do budúcnosti. Len ak budete vedieť v každej firme fungovať digitálne, budete mať pomyselne otvorené dvere ku klientom i k obchodným partnerom. Náš web servis poskytujeme všetkým online, vždy načas a korektne. Dôsledne kontrolujeme, či sú všetky procesy správne nastavené a aktualizujeme potrebné informácie. Máme cieľ, ktorý je pre nás prioritou — poisťovať online bez chýb.

Na webe ponúkate dva typy online poistenia pre klientov, a to cestovné poistenie a PZP. Vidíte do budúcnosti možnosti rozvoja aj ďalších vašich produktov formou online?
Smerom ku klientom využívame najmä dva hlavné elementy. V prvom prípade je to možnosť poistiť ich cez internet, cez naše web stránky www.uniqa.sk. Poistiť sa môžu bez zbytočných formalít - všetko vybavia pohodlne online z domu či z kancelárie, stačí im na to internetové pripojenie. Takouto formou si môžu poistiť zatiaľ dva produkty - povinné zmluvné poistenie (PZP) a cestovné poistenie.

V súčasnosti pripravujeme nový webový portál, ktorý plánujeme spustiť do polovice roka 2016. Aj keď sme uviedli KASKO poistenie online ako prví už v roku 2007, momentálne ho prepracovávame. Na novej stránke už chceme rozšíriť možnosti online poistenia nielen o nové KASKO, teda havarijné poistenie, ale i o poistenie domu a domácnosti a poistenie zodpovednosti zamestnanca voči zamestnávateľovi.

Druhým zaujímavým elementom je náš portál myuniqa.sk, kde sa klienti môžu prihlásiť cez prihlasovacie heslo, na svojom poistnom účte majú k dispozícii digitálne zmluvy a možnosť uhradiť platbu elektronicky. Celý proces sa tak presúva z papierových tlačív a zmlúv do online formy.

Využívate takéto online postupy aj pri spolupráci s vašimi obchodnými partnermi?
Štandardné online prístupy máme v ponuke pre všetkých našich externých partnerov. Veľkým partnerom poskytujeme navyše VIP servis. VIP maklérov informujeme online o bonusových službách, napríklad o nezaplatení poistky klientom, o zavádzaní noviniek do praxe, o riešení určitých poistných udalostí a podobne.

V poslednej dobe je čoraz viac rozšírené, že každý náš veľký obchodný partner má svoj vlastný portál a my mu prinášame online dáta na mieru. Navyše, spolupracovníci nášho partnera sa môžu prihlásiť cez jeho portál do nášho systému, čo je veľmi komfortné. Nemusia si pamätať desiatky hesiel, ihneď sa ocitnú v našom online svete a môžu naplno využívať jeho výhody.

Znamená to, že makléri nemusia klientovi tlačiť žiadnu zmluvu v papierovej forme, všetko vybavia elektronicky? Ako to prebieha v praxi?
Opýtajte sa niektorého zo sprostredkovateľov poistenia, koľko príležitostí sa skončilo medzi prvou obchodnou schôdzkou a podpisom... Variant bezpapierových obchodov priamo v našej UNIQA poisťovni prináša kalkuláciu a dohodnutie poistky on-line, vrátane vlastnoručného biometrického podpisu na mieste.

Z nášho obchodného systému je po kalkulácii sprostredkovateľovi vygenerovaná zmluva vo formáte PDF, ktorú klient s maklérom podpíšu na SignPade (elektronické podpisové zariadenie). Tento dokument je odoslaný späť do poisťovne na spracovanie a archiváciu, pričom klient môže svoju „kópiu“ dostať e-mailom alebo ešte lepšie - cez klientsku zónu poisťovne. Áno, biometrický podpis už dnes pomaly vytláča papierové zmluvy z bežného života.

Teší nás, že sme jednou z poisťovní, ktorá udáva trendy v tejto oblasti a môže ísť príkladom tým ostatným. Zakladáme si v na kvalite našich služieb a spokojnosti klientov.

Ako dané novinky prijímajú klienti vašej poisťovne? Čím sú Slováci špecifickí v tomto smere?
V posledných rokoch Slováci využívajú výhody internetu najmä pri finančných službách napríklad v bankách a preto ani poisťovne nesmú zaostávať. V UNIQA poisťovni plánujeme preto aj v ďalších mesiacoch intenzívne zdokonaľovať práve túto oblasť a s ešte väčším dôrazom na komfort klientov.

Klienti nemusia chodiť do pobočky poisťovne, ani za nimi neposielame maklérov či kuriérov s papierovou zmluvou. Potrebné dokumenty podpíšu elektronicky a následne nám ich elektronicky zašlú, teda si ich nemusia tlačiť ani archivovať v papierovej podobe. Je to pre nich výhodné, keďže im šetríme čas i financie.

Ktoré z vašich poistných produktov zasiahli najviac nejaké zmeny?
Posledný rok sme sa prioritne venovali poistným produktom určeným pre podnikateľov. Obnovili sme celú paletu produktov, či už pre živnostníkov, alebo pre malé a stredné firmy. Medzi najčastejšie poistné riziká v danej oblastí patrí poistenie proti krádeži, prírodným živlom, poistenie strojov a elektroniky, ale i firemného majetku ako celku.

V tomto smere máme veľmi dobré referencie zo strany sprostredkovateľov poistenia. Prepracovali sme tiež produkty životného poistenia či autopoistenia. Teší nás, že produkty UNIQA napĺňajú naše hlavné princípy: všetko musí byť pre klientov jednoduché, prehľadné a zrozumiteľné.

Kde v oblasti inovatívnych online produktov v poisťovníctve budú smerovať trendy? Aké sú vaše vízie?
Poistenie majetku, či už vo firemnom, alebo aj súkromnom sektore, bude v UNIQA poisťovni tvoriť aj v budúcnosti našu podstatnú produktovú základňu. Sme hrdí na to, že naše retailové produkty v oblasti poistenia domu a domácnosti sú oceňované ako jedni z najlepších na Slovensku.

V druhom kvartáli roka 2016 chystáme ďalšie prekvapenie, kde nadviažeme na naše doterajšie úspechy v tomto segmente. Naďalej chceme posilňovať náš podiel na trhu aj v oblasti online poistenia. A samozrejme budeme flexibilne reagovať na zmeny, ktoré prinesú našim klientom ešte väčšiu spokojnosť.

Všetky zmeny, ktoré pripravujeme, či už sú to produkty, procesy, alebo investície do online sveta, robíme pre spokojnosť klientov i obchodných partnerov. Keď sú oni spokojní, veríme, že aj ďalší rozvoj UNIQA poisťovne bude naďalej veľmi úspešný. V neposlednom rade, spokojnosť pocítime určite aj na našej strane.

Koniec I. časti rozhovoru

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články