Wolfgang Friedl, UNIQA: „Spokojný klient je v centre nášho záujmu. Musíme s ním držať krok.“


			Wolfgang Friedl, UNIQA: „Spokojný klient je v centre nášho záujmu. Musíme s ním držať krok.“
8.6.2015 Rozhovory

Do poisťovacieho sektora prišiel v roku 1984, keď začal predávať poistné zmluvy a bol špecialistom pre poistenie majetku. Jeho ďalší rozvoj pokračoval v spoločnosti HDI v Rakúsku, kde pôsobil ako obchodný riaditeľ. Neskôr sa stal obchodným manažérom poisťovne AXA v Rakúsku a od roku 2000 začal pôsobiť v koncerne UNIQA. V súčasnosti má už desiaty rok pod „palcom“ obchod a marketing ako člen predstavenstva UNIQA poisťovne, ktorá patrí medzi TOP poisťovne na Slovensku.

Dokazujú to aj výborné výsledky, ktoré za posledný rok UNIQA dosiahla vo všetkých segmentoch, pri celkovom poistnom plnení 112,7 miliónov eur. Viac prezrádza v rozhovore pre portál oPoistení.sk podpredseda predstavenstva a člen predstavenstva pre obchod slovenskej UNIQA poisťovne - Wolfgang Friedl.

Wolfgang Friedl
V UNIQA poisťovni riadite rezort obchodu. Na akých základoch stojí budovanie vašej obchodnej stratégie predajnej siete maklérov v UNIQA?
Na Slovensku pôsobíme viac ako 25 rokov a dlhodobo si udržiavame 6. pozíciu na poistnom trhu. Našou dobrou vizitkou je dlhé roky spoľahlivosť, finančná stabilita a poskytovanie poistných služieb na vysokej úrovni. Najnovšie sa môžeme pochváliť aj novým rekordom, ktorý dokazuje naše úsilie pokračovať v dynamickom raste. Za rok 2014 sme dosiahli celkové poistné plnenie 112,7 miliónov eur.

Našou výhodou je, že sme univerzálna spoločnosť a poskytujeme klientom produkty životného i neživotného poistenia. U nás sa o viac ako 600 000 poistných zmlúv stará takmer 300 zamestnancov a v obchodnej službe pracuje približne 600 obchodných zástupcov. Cez túto obchodnú sieť, ktorú neustále rozširujeme, tvoríme zhruba 1/3 nášho objemu. Naši sprostredkovatelia fungujú v 75 mestách po celom Slovensku a poskytujú služby klientov 24 hodín denne.

Ako spolupracujete s externými maklérskymi spoločnosťami na Slovensku?
UNIQA poisťovňa aktívne spolupracuje s 350 maklérskymi spoločnosťami a sme hrdí na to, že odvádzajú výbornú prácu a pomáhajú nám dynamicky rásť. Pre top „prémiových" partnerov robíme individuálne obchodné plány na báze osobných stretnutí aspoň raz mesačne, kde rozvíjame našu firemnú stratégiu s cieľom poskytnúť klientom čo najlepšiu kvalitu služieb a servis.

So strednými a menšími maklérskymi spoločnosťami sa stretávame aspoň raz za kvartál. Každý maklér, samozrejme, vyžaduje osobitný prístup. Teší nás, ak od sprostredkovateľov dostávame nové impulzy, ako sa neustále zlepšovať. Pre ich spokojnosť a dobré výsledky práce im v UNIQA poisťovni poskytujeme kontakty na zodpovedné osoby, s ktorými sa osobne poznajú, prioritne sa im venujú a môžu im v ktorýkoľvek deň a v akomkoľvek čase poradiť v ich problémoch.

V čom je špecifický poistný trh z pohľadu vášho segmentu - obchodu a marketingu - v porovnaní napríklad so situáciou v okolitých krajinách?
Osobne som pracoval pre UNIQA poisťovňu v troch krajinách - v Rakúsku od roku 2000 (riadenie medzinárodného obchodu poľských spoločností), od roku 2003 v Poľsku (na pozícii vedúceho za strategický vývoj obchodu) a teraz som 10 rokov na Slovensku, kde ako člen predstavenstva zodpovedám za rezort obchodu. Slovenský poistný trh je z môjho pohľadu špecifický v maklérskej oblasti. Fungujú tu veľké maklérske spoločnosti, častokrát až so stovkou či tisíckou ľudí, ktorí pre ne pracujú.

Úplne inak je to v Rakúsku. Tam neraz tvorí maklérsku firmu jeden človek a má pár zamestnancov. Prekvapuje ma, aké veľké a významné firmy dominujú napríklad životnému či neživotnému poisteniu na Slovensku. Je to významný rozdiel oproti krajinám, kde som predtým pracoval. Spoločné však majú to, že veľmi dôležitá v praxi je pre všetkých cena informácie. Kvalitný maklér musí byť plne informovaný o našich produktoch či procesoch 24 hodín denne, musí vedieť „čo má v rukách" a klientovi predstaviť výhody a možnosti, ktoré mu ponúkame.  

Mnohí začínajúci makléri, pokiaľ chcú pracovať pre nejakú poisťovňu, čakajú, že hneď v prvý mesiac zarobia tisíce eur, firma im dá kontakty, dostanú fixný plat… Aké zázemie im viete poskytnúť?
V našej branži máme aj mnoho mladých ľudí, ktorí nemajú toľko skúseností v tejto praxi ako majú profesionálni makléri. Našou úlohou je podporovať a vyškoliť ich. Majú k dispozícii naše interné kalkulačky i online systém, cez ktorý im poskytujeme cenné rady a poradenstvo. Moderné technológie nám umožňujú byť pre nich nonstop k dispozícii. Naši partneri majú od nás kvalitnú technickú podporu a možnosť elektronicky transferovať poistné zmluvy.

Aktuálne pracujeme na zavedení biometrického podpisu, ktorý už spúšťame do ostrej prevádzky. Oproti štandardnému podpisu prináša množstvo výhod, napríklad efektívne bezpapierové podpisovanie, analýzu štatistiky a dynamiky podpisov v reálnom čase, úsporu režijných nákladov za papierové dokumenty a ďalšie. Naši klienti i makléri budú mať online k dispozícii všetky potrebné informácie - bez papiera a elektronicky.

V čom sú vaše konkurenčné výhody ako poisťovne v oblasti obchodu, marketingu, aj spolupráce s maklérmi, oproti iným poisťovniam? 
UNIQA znamená nielen meno našej spoločnosti, ale vyjadruje aj jej kódex - dlhoročné skúsenosti, spoľahlivosť, vysoká odbornosť podporená medzinárodným know-how, finančná stabilita, kapitálová sila a rýchlosť v poskytovaní služieb. Naším ďalším triumfom je, že vieme veľmi dobre skombinovať inteligenčný kvocient (IQ) a emocionálny kvocient (EQ) v poisťovni UNIQA.

V rámci podujatia pre našich partnerov - UNIQA day - spájame informácie o poistných produktoch a dobrú zábavu do jedného celku. Aj to je dôležité pri našej spolupráci s maklérmi, ktorú chceme naďalej úspešne rozvíjať. Krokom do budúcnosti v online poisťovníctve bude tiež už spomínaný biometrický podpis. Internet zmenil náš svet, a to sa týka aj aktivít našej poisťovne.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články