Dokazujú to aj výborné výsledky, ktoré za posledný rok UNIQA dosiahla vo všetkých segmentoch, pri celkovom poistnom plnení 112,7 miliónov eur. Viac prezrádza v rozhovore pre portál oPoistení.sk podpredseda predstavenstva a člen predstavenstva pre obchod slovenskej UNIQA poisťovne - Wolfgang Friedl.
V UNIQA poisťovni riadite rezort obchodu. Na akých základoch stojí budovanie vašej obchodnej stratégie predajnej siete maklérov v UNIQA?
Na Slovensku pôsobíme viac ako 25 rokov a dlhodobo si udržiavame 6. pozíciu na poistnom trhu. Našou dobrou vizitkou je dlhé roky spoľahlivosť, finančná stabilita a poskytovanie poistných služieb na vysokej úrovni. Najnovšie sa môžeme pochváliť aj novým rekordom, ktorý dokazuje naše úsilie pokračovať v dynamickom raste. Za rok 2014 sme dosiahli celkové poistné plnenie 112,7 miliónov eur.
Našou výhodou je, že sme univerzálna spoločnosť a poskytujeme klientom produkty životného i neživotného poistenia. U nás sa o viac ako 600 000 poistných zmlúv stará takmer 300 zamestnancov a v obchodnej službe pracuje približne 600 obchodných zástupcov. Cez túto obchodnú sieť, ktorú neustále rozširujeme, tvoríme zhruba 1/3 nášho objemu. Naši sprostredkovatelia fungujú v 75 mestách po celom Slovensku a poskytujú služby klientov 24 hodín denne.
Ako spolupracujete s externými maklérskymi spoločnosťami na Slovensku?
UNIQA poisťovňa aktívne spolupracuje s 350 maklérskymi spoločnosťami a sme hrdí na to, že odvádzajú výbornú prácu a pomáhajú nám dynamicky rásť. Pre top „prémiových" partnerov robíme individuálne obchodné plány na báze osobných stretnutí aspoň raz mesačne, kde rozvíjame našu firemnú stratégiu s cieľom poskytnúť klientom čo najlepšiu kvalitu služieb a servis.
So strednými a menšími maklérskymi spoločnosťami sa stretávame aspoň raz za kvartál. Každý maklér, samozrejme, vyžaduje osobitný prístup. Teší nás, ak od sprostredkovateľov dostávame nové impulzy, ako sa neustále zlepšovať. Pre ich spokojnosť a dobré výsledky práce im v UNIQA poisťovni poskytujeme kontakty na zodpovedné osoby, s ktorými sa osobne poznajú, prioritne sa im venujú a môžu im v ktorýkoľvek deň a v akomkoľvek čase poradiť v ich problémoch.
V čom je špecifický poistný trh z pohľadu vášho segmentu - obchodu a marketingu - v porovnaní napríklad so situáciou v okolitých krajinách?
Osobne som pracoval pre UNIQA poisťovňu v troch krajinách - v Rakúsku od roku 2000 (riadenie medzinárodného obchodu poľských spoločností), od roku 2003 v Poľsku (na pozícii vedúceho za strategický vývoj obchodu) a teraz som 10 rokov na Slovensku, kde ako člen predstavenstva zodpovedám za rezort obchodu. Slovenský poistný trh je z môjho pohľadu špecifický v maklérskej oblasti. Fungujú tu veľké maklérske spoločnosti, častokrát až so stovkou či tisíckou ľudí, ktorí pre ne pracujú.
Úplne inak je to v Rakúsku. Tam neraz tvorí maklérsku firmu jeden človek a má pár zamestnancov. Prekvapuje ma, aké veľké a významné firmy dominujú napríklad životnému či neživotnému poisteniu na Slovensku. Je to významný rozdiel oproti krajinám, kde som predtým pracoval. Spoločné však majú to, že veľmi dôležitá v praxi je pre všetkých cena informácie. Kvalitný maklér musí byť plne informovaný o našich produktoch či procesoch 24 hodín denne, musí vedieť „čo má v rukách" a klientovi predstaviť výhody a možnosti, ktoré mu ponúkame.
Mnohí začínajúci makléri, pokiaľ chcú pracovať pre nejakú poisťovňu, čakajú, že hneď v prvý mesiac zarobia tisíce eur, firma im dá kontakty, dostanú fixný plat… Aké zázemie im viete poskytnúť?
V našej branži máme aj mnoho mladých ľudí, ktorí nemajú toľko skúseností v tejto praxi ako majú profesionálni makléri. Našou úlohou je podporovať a vyškoliť ich. Majú k dispozícii naše interné kalkulačky i online systém, cez ktorý im poskytujeme cenné rady a poradenstvo. Moderné technológie nám umožňujú byť pre nich nonstop k dispozícii. Naši partneri majú od nás kvalitnú technickú podporu a možnosť elektronicky transferovať poistné zmluvy.
Aktuálne pracujeme na zavedení biometrického podpisu, ktorý už spúšťame do ostrej prevádzky. Oproti štandardnému podpisu prináša množstvo výhod, napríklad efektívne bezpapierové podpisovanie, analýzu štatistiky a dynamiky podpisov v reálnom čase, úsporu režijných nákladov za papierové dokumenty a ďalšie. Naši klienti i makléri budú mať online k dispozícii všetky potrebné informácie - bez papiera a elektronicky.
V čom sú vaše konkurenčné výhody ako poisťovne v oblasti obchodu, marketingu, aj spolupráce s maklérmi, oproti iným poisťovniam?
UNIQA znamená nielen meno našej spoločnosti, ale vyjadruje aj jej kódex - dlhoročné skúsenosti, spoľahlivosť, vysoká odbornosť podporená medzinárodným know-how, finančná stabilita, kapitálová sila a rýchlosť v poskytovaní služieb. Naším ďalším triumfom je, že vieme veľmi dobre skombinovať inteligenčný kvocient (IQ) a emocionálny kvocient (EQ) v poisťovni UNIQA.
V rámci podujatia pre našich partnerov - UNIQA day - spájame informácie o poistných produktoch a dobrú zábavu do jedného celku. Aj to je dôležité pri našej spolupráci s maklérmi, ktorú chceme naďalej úspešne rozvíjať. Krokom do budúcnosti v online poisťovníctve bude tiež už spomínaný biometrický podpis. Internet zmenil náš svet, a to sa týka aj aktivít našej poisťovne.
Komentáre
Pridať komentár