AXA v záveroch štúdie zverejnila nečakanú skutočnosť: len 27 % z 2000 respondentov verí, že autá bez vodiča budú znamenať menej nehôd na cestách. Výskum uskutočnila agentúra Opinium na objednávku poisťovne AXA, ktorej divízia majetkových, úrazových a špeciálnych rizík AXA XL teraz poisťuje testy autonómnych vozidiel v rámci zoskupenia DRIVEN consortium.
Štúdia tiež potvrdila pokračujúci zmätok a nepochopenie obklopujúce túto technológiu. Tie panovali aj okolo niektorých otázok na autá bez vodiča. Najvyšší stupeň autonómneho vozidla, zahŕňajúci úplnú automatizáciu, bol opísaný ako „vozidlo, ktoré vie robiť informované rozhodnutia a riadiť samo seba, pričom nevyžaduje žiadnu kontrolu od vodiča v žiadnej situácii, a je schopné sa adaptovať na svoje okolie".
Iba tretina opýtaných vybrala pre maximálnu úroveň autonómie túto správnu definíciu. A naopak, 10 % účastníkov štúdie vybralo pre túto skupinu najsofistikovanejších áut definíciu určenú pre „SAE Level 1", ilustrovanú charakteristikou „vozidlo, ktoré má jednu z autonómnych technológií, ako sú autonómne riadenie, kontrola rýchlosti alebo brzdenie".
V reakcii na tieto zmätky v chápaní technológií spracovala AXA video vysvetľujúce parametre autonómnych áut dostupné v súčasnej dobe, rovnako ako očakávané ďalšie kroky, ktoré sa majú dosiahnuť v budúcnosti.
„Riadenie áut bez vodiča prinesie revolúciu do dopravy, a to novou kvalitou samotného transportu, ako aj novou úrovňou bezpečnosti cestnej premávky. Súčasne bude znamenať mobilitu aj pre tých z nás, ktorí nie sú schopní riadiť automobil," pripomenul David Williams, technický riaditeľ AXA UK.
„Nie je prekvapujúce, že nová technológia môže ľudí miasť alebo je dokonca viesť k určitej skepi. Čo je ale z výskumu zrejmé, je to, že bude nevyhnutné motoristov školiť a vzdelávať, aby si boli vedomí benefitov, aké autonómne vozidlá so sebou prinášajú. Pretože dôvera v tento vývoj a v autonómne autá je základným predpokladom pre ich budúci úspech," zdôraznil na záver David Williams.
Komentáre
Pridať komentár