Futbalová zaujímavosť: AXA sponzoruje FC Liverpool


			Futbalová zaujímavosť: AXA sponzoruje FC Liverpool

AXA zrealizovala reklamný obchod s futbalovým mužstvom anglickej Premier League FC Liverpool. Chce sa stať známejšou na ázijskom trhu.

Výkonný riaditeľ AXA Thomas Buberl to komentoval týmto sloganom: „Naši klienti nikdy nejdú sami". Táto TOP poisťovňa sa chce s pomocou FC Liverpool stáť známejšia na ázijskom trhu. 

AXA vychádza iste z toho, že v Ázii neustále rastie obec fanúšikov anglickej Premier League a práve Áziu táto poisťovňa považuje za jeden zo svojich kľúčových trhov. AXA je nesporne špičkový globálny hráč.

Nedávno bola poradenskou spoločnosťou v oblasti obchodných značiek Interbrand vyhodnotená ako najznámejšia značka v poisťovníctve, a to už desiatykrát v rade. Pri globálnom porovnaní so všetkými podnikmi zastáva AXA 47 pozíciu a Allianz 49. Na prvom mieste je spoločnosť Apple, nasledovaná Google a Amazon. 

Pokiaľ ide o FC Liverpool, ten je podľa Brand Finance – spoločnosti hodnotiace značky – na deviatom mieste medzi najcennejšími futbalovými klubmi sveta. Najvyššie stojí Manchester United s trhovou hodnotou 1,7 mld. USD. Až za ním je Real Madrid s trhovou hodnotou 1,4 mld. USD. V tejto súvislosti je potrebné spomenúť, že šesť z TOP 10 mužstiev je z Anglicka. Anglická liga je považovaná za finančne najsilnejšie vo svete, a to predovšetkým vďaka astronomickým televíznym a sponzorským obchodom. Poskytuje vo svetovom porovnaní najpriaznivejšie reklamné prostredie. 

Napríklad zmluvy s televíznou spoločnosťou Sky a spoločnosťou British Telecom prinesú Premier League do konca roka 2019 asi 6,9 mld. eur. Pred FC Liverpool sú v rebríčku najcennejších klubov ešte anglické mužstvá Chelsea, Manchester City a Arsenal.

Trhová hodnota FC Liverpool bola ocenená na 908 mil. USD. Avšak s peniazmi od AXA a s trénerom Jürgen Klopp by mohol tento klub v najbližších rokoch spomínané tri anglické kluby predbehnúť. Tento rok sa Liverpoolu veľmi darí a patrí k favoritom celej súťaže. Za úspechmi stojí práve tréner Jürgen Klopp, ktorý v Liverpoole zarába 10 mil. eur ročne. 

AXA chce na Kloppov úspech nadviazať. Plánované partnerstvá na dobu viac ako štyroch rokov zahŕňajú úzku spoluprácu s „výstrojármi" mužského aj ženského výberu, kondičnými trénermi a manažérmi klubu, s cieľom podporovať spoločné hodnoty ako napríklad zdravý životný štýl. Finančné podmienky dohody neboli zverejnené.

Skutočnosťou je, že rozhodnutie AXA spolupracovať s FC Liverpool nie je v poisťovníctve nijako výnimočné, pretože v posledných rokoch sponzorujú futbalové kluby stále viac veľkých aj malých hráčov z poisťovníctva. 

Napríklad zdravotná poisťovňa Barmenia z Wuppertalu, ktorá je stredne veľkým podnikom, uzavrela pred dvoma rokmi zmluvu o sponzoringu s futbalovým klubom Bayer Leverkusen vo výške 5,5 mil. eur ročne, čo je takmer rovnaká suma, ktorú Allianz poskytuje futbalovému klubu FC Bayern Mníchov. Prepojenie ide u niektorých poisťovní tak ďaleko, že vstupujú do klubov ako investori. Tak poisťovňa Signal Iduna získala v roku 2005 účasť v klube Borusia Dortmund a Allianz má od roku 2000 podiely v FC Bayern Mníchov. 

Zdroj: oPojisteni.cz, Versicherungswirtschaftheute

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS