Andrea Leskovská: „Neodpočítavame amortizáciu pri PZP. Ako jediní na Slovensku"


			Andrea Leskovská: „Neodpočítavame amortizáciu pri PZP. Ako jediní na Slovensku"
7.11.2014 Rozhovory

Hrdí sa ocenením najlepšia poisťovňa vozidiel. Získala ho na nedávnej konferencii SIBAF® award 2014 Allianz - Slovenská poisťovňa, a to dokonca niekoľkokrát po sebe. Andrea Leskovská, riaditeľka odboru manažmentu produktov Allianz - SP, v rozhovore tvrdí: „Do popredia sa budú stále viac dostávať doplnkové služby, respektíve pripoistenia poskytované klientom. Pevne dúfame, že trh povinného zmluvného poistenia sa trošku ozdraví, čo sa týka výšky poistného.“

 

 

 

Stali ste sa víťazom v rámci kategórie poistenia vozidiel v ankete SIBAF® award 2014. Čím ste si „naklonili“ na svoju stranu sprostredkovateľov poistenia?

Za prejavenú dôveru ďakujeme. Keďže nás týmto ocenením poctili sprostredkovatelia už niekoľkýkrát za sebou, pevne veríme, že to nie je len o „náklonnosti“. Snažíme sa poskytovať svoje služby tak kvalitne, transparentne a spoľahlivo, ako sa len dá. Keď je s poisťovňou spokojný klient, je spokojný aj sprostredkovateľ. Žiadny sprostredkovateľ nie je dlhodobo spokojný s poisťovňou, ktorá robí nespokojnými jeho klientov.

Akých bolo pre vašu poisťovňu posledných 12 mesiacov v oblasti poistenia vozidiel a na čo ste sa prioritne zamerali? Skúste to zhodnotiť.

Posledných 12 mesiacov bolo pre nás veľmi dôležitých, pretože v novembri 2013 sme urobili v ponuke havarijných produktov veľké zmeny. Stiahli sme väčšinu starých produktov a nahradili ich jednoduchšou ponukou nových produktov. Naši sprostredkovatelia túto zmenu prijali, nové produkty sa predávajú v súlade s našimi očakávaniami, čo hodnotíme ako úspech.

Ako z vášho pohľadu vnímate poistenie vozidiel pre bežných klientov i pre podnikateľskú sféru? Čo sa v ich nárokoch zmenilo za posledné tri roky?

Vzhľadom na to, že predmet poistenia - auto - je rovnaký u privátnych, aj podnikateľských klientov. Aj  ich požiadavky na poistné krytie sú rovnaké. Slovenskí motoristi stále rovnako inklinujú k nízkym spoluúčastiam, bez ohľadu na to, či ide o súkromné osoby alebo podnikateľov. Stále najobľúbenejším je plné krytie, t. j. havária, živel, odcudzenie, vandalizmus, územná platnosť Európa. Dodatkové poistenia naši klienti tiež využívajú, hoci v menšej miere. S hrdosťou môžeme stále povedať, že naše poistenie je najpredávanejšie na Slovensku a má ho každý tretí klient havarijného poistenia.

Naše poistenie je najpredávanejšie na Slovensku a má ho každý tretí klient havarijného poistenia.

Ktoré vaše produkty či služby sú pre vašich klientov najžiadanejšie a čomu to pripisujete?

Ako jediná poisťovňa na Slovensku v povinnom zmluvnom poistení voči poškodenému neodpočítavame amortizáciu pri likvidácii poistných udalostí. Poškodený navyše môže využiť služby niektorého z našich zmluvných servisov - vystavíme mu krycí list a celé náklady na opravu zaplatíme priamo na účet servisu.    

Už pri nahlásení škodovej udalosti klient získava od nás kompletný servis. Okrem poskytnutia informácie o ďalšom postupe riešenia udalosti dohodneme s klientom pri prvom kontakte aj termín vykonania obhliadky. Prostredníctvom aplikácie mObhliadka naištalovanej v smartfónoch MT obdržia túto informáciu aj technici, ktorí vykonajú obhliadku. Nová aplikácia zároveň slúži na spracovanie fotodokumentácie škody s okamžitým prenosom údajov likvidárovi.

Aktuálne mnohé poisťovne zverejňovali nové cenníky povinného zmluvného poistenia (PZP). Aké novinky či akcie ste pripravili pre klientov? Z čoho ste pri ich stanovovaní vychádzali ako najlepšia poisťovňa v danom sektore? 
Od 1. novembra 2014 je v platnosti nový sadzobník. Parametre vstupujúce do výpočtu ceny za PZP sme v nových sadzobníkoch nemenili. Zachovali sme jednoduchý a osvedčený postup výpočtu poistného a prehľadnosť sadzobníka. V našej poisťovni už veľa rokov segmentujeme klientov. Znamená to, že zoskupujeme vodičov do skupín s podobnými znakmi a škodovosťou, ktorú sme zohľadnili v sadzobníku. Poistné pri poistení zodpovednosti sa stanovuje vo výške zabezpečujúcej splniteľnosť všetkých záväzkov poisťovateľa, vyplývajúcich z poistenia zodpovednosti, vrátane tvorby rezerv.

Od novembra tiež pre majiteľov vozidiel do 3 500 kg ponúkame okrem súčasnej asistencie Štandard novú asistenciu Lady, ktorá poskytuje širšie asistenčné krytie. Lady Assistance znamená viac starostlivosti a rýchlu pomoc na ceste v situáciách, kedy si klienti nevedia dať rady. Na službu sa môžu spoľahnúť pri riešení starostí s vozidlom; od doplnenia paliva, cez príchod cestnej služby, opravu vozidla na mieste, pomoc pri zabuchnutých alebo stratených kľúčoch, až po odtiahnutie vozidla či zabezpečenie ubytovania v núdzi.

V súčasnosti sa veľa hovorí o tom, že na Slovensku sa má začať uplatňovať systém bonusov a malusov aj v PZP. Aký je váš názor na túto novinku?

Bohužiaľ sa obávame, že bez pevných pravidiel zaväzujúcich všetkých poisťovateľov systém fungovať tak, ako sa očakáva. Nie sú vytvorené predpoklady na jeho fungovanie - databáza a jednotný systém započítavania škôd a bezškodového priebehu a nie sú ani riešené novelou zákona. Avšak prípadné prijatie tejto legislatívnej zmeny by mohlo mať priaznivý vplyv na vývoj nášho trhu v budúcnosti.  

Kam podľa vás bude smerovať trh v ďalších mesiacoch či rokoch v oblasti poistenia vozidiel?  Aké konkrétnejšie výzvy pred vami stoja do roka 2015? 
Do popredia sa budú stále viac dostávať doplnkové služby, respektíve pripoistenia poskytované klientom, ako napríklad naša nová asistencia Lady a spomínané služby. A pevne dúfame, že trh povinného zmluvného poistenia sa trošku ozdraví, čo sa týka výšky poistného. Veľkou výzvou je udržať kvalitu služieb, obhájiť ocenenia, ktoré sme dostali a naďalej si udržať miesto trhového lídra v havarijnom poistení.

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články