Lucián Besterci, Wüstenrot: „Chceme byť šťukou na poistnom trhu“


			Lucián Besterci, Wüstenrot: „Chceme byť šťukou na poistnom trhu“
31.7.2018 Poistný trh, Produkty

K tradičnej značke s názvom Wüstenrot, ktorá má dlhodobo dobré meno na poistnom trhu, chcú čoskoro pridať progresívnosť a inovatívnosť. Vo februári spustili inovovaný klientsky portál Môj Wüstenrot, vylepšili produkt cestovného poistenia i spustili nové poistenie Hodnota domova.

Ako prezrádza v rozhovore pre portál oPoisteni.sk Lucián Besterci, riaditeľ úseku neživotného poistenia Wüstenrot poisťovne, čoskoro chcú byť šťukou na poistnom trhu.

Besterci_Lucián_Wuestenrot_vyska

Ako vnímate aktuálne trh s neživotným poistením z pohľadu Wüstenrot na Slovensku, keďže nedávno ste sa vrátili z Rumunska, kde ste istý čas pracovne pôsobili?

Riešime podobné témy ako všetky ostatné poisťovne na tunajšom trhu. Prioritne 8 % daň z neživotného poistenia, pred dvomi mesiacmi aj nariadenie o ochrane osobných údajov GDPR (General Data Protection Regulation). Museli sme upravovať procesy a stálo nás to mnoho síl. Každá poisťovňa musí po novom vedieť nielen presne lokalizovať, aké dáta, s akým cieľom o konkrétnom človeku uchováva, ale ak o to dotyčný požiada, musí ich aj odstrániť.

Spomínaná európska legislatíva GDPR priniesla aj do sektoru poisťovníctva množstvo byrokracie vo vzťahu ku klientom. Niekedy nám trochu uniká jej praktický zmysel, nakoľko regulácia poisťovníctva a narábanie s osobnými údajmi bolo aj dovtedy veľmi prísne, takže ďalšie sprísňovanie možno považovať za duplicitné.

Na čo ste sa v poslednom období ako poisťovňa zameriavali?

V poslednom období sme vo Wüstenrot poisťovni i vo Wüstenrot stavebnej sporiteľni začali viac fokusovať neživotný sektor. Využívame synergie obidvoch spoločností, a práve v neživotnom poistení vnímame priestor na ďalší rast. Jednak cez prípravu inovovaných alebo nových produktov, až po prípravu interných procesov...

Budeme sa snažiť byť tzv. „šťukou“ na poistnom trhu. K tradičnej značke, ktorá má dlhodobo dobré meno na trhu, chceme pridať progresívnosť a inovatívnosť. Od minulého roka máme v ponuke viaceré zmeny, avšak tie najvýraznejšie prebiehajú až v tomto roku.

Ktoré konkrétne novinky by ste radi prioritne vyzdvihli?

Naša Wüstenrot poisťovňa i Wüstenrot stavebná sporiteľňa, vo februári tohto roka spustili do prevádzky nový klientsky portál Môj Wüstenrot, ktorý sprístupnil klientom informácie o našich produktoch a vybrané služby. Priniesli sme na tunajší trh cestovné poistenie v inovatívnom poňatí – reflektujeme na inovatívne riziká a aktuálne požiadavky dnešnej doby.

Absolútnou novinkou je poistenie už existujúcich chronických ochorení poisteného ako sú alergie, cukrovka, vysoký tlak, epilepsia, migréna či psychické ochorenia. V celoročnom poistení dostáva klient zdarma aj Poistenie zásahu Horskej záchrannej služby v SR a atraktívne Poistenie Concierge VIP služieb – nonstop osobného asistenta, ktorý pomôže s prípravou cesty až po zabezpečenie doplnkových služieb.

V novom poistení Hodnota domova kryjeme až 33 rizík v rámci poistenia nehnuteľnosti, 30 rizík v rámci poistenia domácnosti. Ponúkame aj niečo navyše, čo iné podobné produkty neposkytujú. Klient si môže napríklad na zmluve dojednať aj pripoistenie kybernetických rizík, VIP garancie, právnej ochrany, ako aj cestovné poistenie pre celú rodinu. S novinkou však prišla aj Wüstenrot stavebná sporiteľňa, ktorá inovovala portfólio sporivých produktov ponukou krátkodobých sporiacich produktov Wklad Garant. To všetko klientom prináša ďalšiu pridanú hodnotu...

Spomínali ste, že chcete byť šťukou v oblasti neživotného poistenia. Ako to chcete dosiahnuť? Kombináciou rôznych pripoistení v rámci jednotlivých produktov, alebo na čom staviate?

Staviame na dvoch veciach. Po prvé – chceme sa zameriavať na kvalitu produktov a na šírku poistných rizík, ktoré ponúkame. Tiež chceme zjednodušiť a spríjemniť procesy, ktoré sa týkajú klientov vo vzťahu k Wüstenrotu, či už na strane obchodnej služby, alebo likvidácie poistných udalostí. Uvedené plánované zmeny už v tomto čase prebiehajú a budú veľmi viditeľné už koncom tohto roka.

Chceme využiť tiež tú skutočnosť, že napriek 8 % dani z neživotného poistenia máme vo Wüstenrot poisťovni i Wüstenrot stavebnej sporiteľni veľmi zdravé portfólio klientov i poistných produktov. Napríklad, v rámci povinného zmluvného poistenia sme nepoisťovali veľké flotily, ani nákladné vozidlá či ťahače, kde je najväčšia škodovosť, nezúčastňovali sme sa verejných tendrov, čo by nás obmedzovalo pri následnej úprave ceny, ak by si to vyžadovala situácia... Takže, môžeme si dovoliť ísť v tomto čase aj do oblastí, kde sú iné poisťovne značne limitované a výraznú časť ich portfólia tvoria rizikové segmenty.

Ktoré z produktov Wüstenrot pri neživotnom poistení prešli najväčšími zmenami?

Jednoznačne cestovné poistenie a poistenie bývania, na čo sme patrične hrdí. Ide o základné produkty v rámci nášho neživotného poistenia a vzhľadom k tomu, že sme vylúčili z nášho portfólia najrizikovejšie segmenty, snažíme sa byť dlhodobo dobrou poisťovňou pre dobrých – bežných klientov. Inak povedané: fokusujeme sa na ten segment zákazníkov, ktorí chcú mať poruke dobrý servis za dobrú cenu. Kontinuálne si takto udržiavame dlhodobú stabilitu a neustále rastieme.

Veľa sa v súčasnosti hovorí o digitalizácii a inováciách – čo to prinieslo klientom práve pri neživotnom poistení?

Žijeme v dobe, ktorá sa nezastaviteľnou rýchlosťou modernizuje. Pre poisťovníctvo to síce nie je najjednoduchšie, ale stále sa máme kde posúvať v danej oblasti. Aj my na tom neustále pracujeme... V ére digitalizácie je kvalitný portál pre klientov jednoducho už nevyhnutnosťou. Napríklad web Môj Wüstenrot najnovšie umožňuje klientom (fyzickým osobám) odkiaľkoľvek a kedykoľvek online poskytnúť prehľad o vlastných zmluvách, sledovať platby, vklady a ich históriu, uzatvárať zmluvy (online poistenia i s možnosťou platby Card pay), i získavať medzi prvými informácie o novinkách a špeciálnych ponukách.

Naším cieľom bolo zvýšiť spokojnosť zákazníkov, zjednodušiť ich prístup k informáciám o uzavretých zmluvách, ako aj zlepšiť kvalitu, respektíve aktuálnosť klientskych dát. Momentálne sa snažíme o zavedenie výraznejších noviniek na webe pre našich obchodných zástupcov i maklérske spoločnosti, pričom obsluha je veľmi jednoduchá a intuitívna. Výrazné zmeny nastávajú aj v oblasti likvidácie poistných udalostí smerom k zjednodušeniu celého procesu, avšak konkretizovať to budeme až v koncom tohto roka.

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články