Používa ich až 71 percent našich spoločností, čo je viac ako európsky priemer. Chatboty poskytujú informácie o otváracích hodinách, pandemických opatreniach, ale dokážu poradiť aj s výberom konkrétnych produktov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť EOS v 14 európskych štátoch.
Až 65 percent európskych spoločností používa chatboty, a toto číslo stále rastie. Najobľúbenejšie sú v Poľsku a Švajčiarsku (73 % firiem), ako aj na Slovensku, v Chorvátsku a Dánsku (71 %). Väčšina z nich iba osloví zákazníka a potom ho presmeruje na reálneho zamestnanca firmy.
Každý druhý chatbot však dokáže poskytnúť aj základné informácie o firme, a každý tretí vie pomôcť aj s konkrétnym nákupom. Chatboty môžu vyzerať rôzne, niektoré ponúkajú na výber iba niekoľko možností, iné sa vďaka umelej inteligencii tvária ako bežný zamestnanec firmy a vedú rozhovor.
„Každá firma sa stretáva s tým, že ju zákazníci oslovujú s opakujúcimi sa otázkami. Napríklad zabudli heslo do internetbankingu, chcú si zmeniť splátku alebo hľadajú inú veľkosť topánok. S mnohými požiadavkami dokáže pomôcť práve chatbot a odbremeniť tak zamestnancov, ktorí sa môžu venovať špecializovanejším činnostiam. Nie je preto prekvapením, že je čoraz obľúbenejší aj na Slovensku,“ konštatujú analytici zo spoločnosti EOS KSI Slovensko.
Na ilustráciu, chatbot Svetovej zdravotníckej organizácie WHO prostredníctvom služby WhatsApp do dnešného dňa odpovedal na 13,5 milióna otázok o pandémii. Dokáže komunikovať v 19 jazykoch. Chatovacie roboty sú obzvlášť populárne v oblasti elektronického obchodu, ale aj v poisťovacích spoločnostiach, bankách a u poskytovateľov energií a telekomunikačných služieb. Vybavia približne tretinu komunikácie medzi firmami a zákazníkmi v online priestore.
„Chatboty sa stávajú veľkými pomocníkmi a až 88 percent firiem, ktoré ich používajú, by ich v budúcnosti chceli ešte zlepšovať. Skoro tretina z nich chce zvýšiť úroveň ich inteligencie. Firmy zároveň priznávajú, že vďaka nim sú ich zákazníci spokojnejší, lebo nemusia na nič čakať a odpovede dostávajú okamžite 24 hodín denne,“ uzatvárajú analytici z EOS KSI Slovensko.
Prieskum o chatbotoch vykonala spoločnosť EOS v 14 európskych štátoch, pričom v každom z nich oslovila 200 firiem. Zapojilo sa spolu 2800 firiem v Nemecku, Dánsku, Belgicku, Švajčiarsku, Španielsku, Francúzsku, Poľsku, Slovensku, Slovinsku, Chorvátsku, Maďarsku, Bulharsku, Rumunsku a Rusku.
Komentáre
Pridať komentár