Meniť sa bude aj ich obsahová stránka. Klienti na výpise uvidia potenciálnu výšku ich úspor aj dôchodku v budúcnosti. Táto zmena sa dotkne všetkých, ktorí si sporia na dôchodok v 3. pilieri, nielen klientov skupiny AXA na Slovensku.
Úprava legislatívy sa vzťahuje už na výpisy z doplnkového dôchodkového sporenia za rok 2018. Klienti, ktorí boli zvyknutí na výpisy v papierovej forme, ich budú dostávať len elektronicky. ,,Nie každý klient pri zakladaní zmluvy automaticky uvádza svoju e-mailovú adresu. Je tiež možné, že svoju e-mailovú adresu, ktorú uviedol pred rokmi už nepoužíva alebo je neplatná. Preto je dôležité, aby si klienti skontrolovali svoje údaje v zmluve a ešte tento rok si ich zaktualizovali,“ hovorí Peter Socha, zástupca generálneho riaditeľa skupiny AXA pre Slovensko a Českú republiku.
Klienti tak môžu urobiť viacerými spôsobmi. Najjednoduchší spôsob je nahlásiť tieto zmeny na AXA linku (02 – 2929 2929). ,,Skontrolovať si svoje údaje v zmluve môžu klienti aj prostredníctvom svojho prístupu na osobný účet Moja AXA, ktorý má zriadený každý klient,“ vysvetľuje Pavel Trávnik, vedúci úseku administratívy fondov pre Slovensko a Českú republiku. Kontrolu alebo samotnú zmenu údajov môžu vykonať priamo tu.
,,Táto zmena sa týka všetkých doplnkových dôchodkových spoločností, teda plošne všetkých účastníkov v III. pilieri. Pozitívne vnímam hlavne obsahové zmeny, ktoré sa týkajú nielen už nasporených prostriedkov, ale aj budúcich nárokov na dôchodok. Ak budú ľudia vidieť potenciálnu výšku ich úspor aj dôchodku v budúcnosti, lepšie sa budú vedieť na to pripraviť. Okrem toho stúpne význam oboch dôchodkových pilierov, keďže podobné zmeny čakajú aj druhý pilier,“ povedal Maroš Ovčarik z portálu Finančnýkompas.sk.
Komentáre
Pridať komentár