Nemci chcú nakupovať on-line poistenie so zľavou


			Nemci chcú nakupovať on-line poistenie so zľavou
24.6.2019 Zahraničie

Internet ako predajný kanál získava stále viac na význame. Podľa aktuálnej štúdie švajčiarskeho výrobcu software Adcubum si vie 69 % nemeckých zákazníkov predstaviť, že dojednajú poistenie kompletne on-line (vlani to bolo 57 %). Avšak je to viazané na určité podmienky, ktoré si s tým spájajú.

Predovšetkým 86 % opýtaných respondentov očakáva, že kompletne on-line uzatvorené poistenie dostanú za nižšiu cenu v porovnaní s tým, ktoré dojednávajú osobne alebo telefonicky s poisťovacím poradcom. Takmer rovnaký podiel opýtaných považuje navyše za samozrejmé, že na ich dopyt dostanú reakciu aj večer alebo cez víkend. 

Zvlášť u staršej generácie sa ukazuje z výsledkov štúdie myšlienka „on-line znamená výhodne". Vo vekovej skupine 55 plus tak uvažuje celých 91 % oslovených: k poisteniu cez internet patrí nižšie poistné. Vo vekovej skupine 18 až 34 rokov je to „len" 79 %. 


Mohlo by vás zaujímať: Dovolenka s deťmi: Čo robiť, ak ochorejú alebo s nimi skončíte v nemocnici?


Súčasne neočakávajú respondenti žiadne obmedzenia v porovnaní s klasicky dohodnutým poistením: 85 % chce, aby sa na ich dopytoch a objednávkach rýchlo pracovalo hneď aj po večeroch a cez víkendy. Odpoveď budúci ráno alebo ďalší pracovný deň sa považuje za neskoré. Okrem toho sa pri poskytovateľov poistenia predpokladá, že trvanie bude flexibilnejšie a ľahko prispôsobiteľnejšie než pri klasických poisteniach cez poradcu. 

Podiel klientov hľadajúcich kompletné on-line uzatvorenia poistenia ďalej rastie. Do takejto skupiny s aktívnymi on-line skúsenosťami patrí tento rok už 70 % respondentov (vlani 67 %). A podiel 13 % opýtaných si vie predstaviť, že by dojednávali poistenie kompletne cez digitálneho hovoriaceho asistenta. Najmä to platí pre poistenie auta, kde oslovení hocikedy už dôverujú asistentom Alexa a Siri. 


Mohlo by vás zaujímať: Malé a stredné podniky môžu mať sťažený prístup k bankovým úverom


Na druhej strane sa každý druhý nemecký respondent obáva, že ho poisťovňa na základe osobných dát (napríklad polohy, údajov o kondícii, konzumnom správaní) môže ako zákazníka vyhodiť, rovno odmietnuť alebo od neho požadovať úplne premrštené poistné. 

„Očakávania spájania klientov s on-line uzatvoreným poistením sú vysoké. Ochota zákazníkov dohodnúť si poistenie na pár klikov na internete má väzbu na ich predstavu, že za svoje peniaze dostanú väčšiu protihodnotu," komentoval závery štúdie Michael Süss, šéf spoločnosti Adcubum Deutschland. 

Zdroj: Adcubum

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články