Aké lukratívne sú v skutočnosti  startupy v sektore poisťovníctva?


			Aké lukratívne sú v skutočnosti  startupy v sektore poisťovníctva?
17.8.2020 Zahraničie

Startupy sú v odvetví poisťovníctva v centre osobitného záujmu. Kým si užívajú mediálnu pozornosť, konkrétne čísla o ich obchodnom vývoji spravidla nie sú k dispozícii. Teraz vykonal prvýkrát väčšie vyhodnotenie on-line portál Finance Forward.

Hviezda medzi startupmi, americká Lemonade, nedávno vstúpila na burzu. Na základe čoho? Nie je známe. Konkrétne ekonomické čísla nie sú úplne verejné. Avšak sa má za to, že aplikáciu americkej spoločnosti si stiahlo napríklad v Nemecku na 22 000 užívateľov. Pritom Lemonade pôsobí na nemeckom trhu len rok.

O niečo zdielnejšia je berlínska mladá firma Coya. Oznámila, že vlani inkasovala na poistnom 812 000 EUR. Náklady na vzniknuté škody predstavovali naproti tomu 866 000 EUR. Ročnú stratu vyčíslila Coya na 15 miliónov EUR a odôvodnila ju vysokými počiatočnými nákladmi na budovanie poistenia.  

Firma One vlani podľa svojej výročnej správy vybrala na poistnom 6,6 milióna EUR. Platby poistného plnenia, back office a zabezpečenie predstavovali 2,7 milióna EUR. Škodová kvóta bola v minulom roku asi 40 %. Napriek tomu ohlásila spoločnosť One stratu za rok 2019 vo výške 2 miliónov EUR. Žiadne údaje nie sú naproti tomu známe z heidelberskej poisťovne Getsafe. Podľa niektorých zdrojov má poisťovňa na 100 000 zákazníkov, ale nič ďalšie z firmy nepreniklo.

A konečne, Adam Riese, digitálna odnož poisťovní Württembergische a Wüstenrot, má podľa firemných údajov za minulý rok poistné vo výške 6,2 milióna EUR (2018: 1,5 milióna EUR) a zhruba 130 000 zákazníkov. Zdieľanosť startupov má skrátka svoje hranice. Veľké poisťovne preto musia našľapovať opatrne a s rozvahou.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články