Súčasne tiež Nemci očakávajú, že nemecké poisťovne v konkurenčnom boji so zahraničnými hráčmi stratia pôdu (53 % respondentov), a dokonca že početné tradičné značky poistenia úplne zmiznú (52 %).
Už 29 % respondentov si vie predstaviť, že by dojednalo svoje poistenie u niektorej veľkej medzinárodnej digitálnej firmy.Ve vekovej skupine 18-29 rokov je tento podiel so 42 % podstatne vyšší. Každý jedenásty respondent (celkovo 9 %) by uzavrel poistenie v rámci startupu, ak by preukázal byť obzvlášť inovatívni. V najmladšej vekovej skupine 18-29 rokov sa takto vyjadrilo 18 % oslovených.
Na otázku, aké sú podstatné kritériá pre uzatvorenie poistenia, odpovedali respondenti najviac v tomto poradí: šírka krytia a plnenia (99 %), nízke poistné (98 %) a individuálne prispôsobené produkty (98 %). Za týmito faktormi sa umiestnili tiež široký výber sadzieb (96 %), jednoduchá prehľadná ponuka (96 %) a krátka a flexibilná doba trvania zmluvy (94 %). Pre 82 % spolkových občanov hrá významnú úlohu dobré hodnotenie služby v testoch. Sláva známych značiek naproti tomu klesá: aj keď je podstatná pre 70 % respondentov, podobne dôležité je teraz už aj možnosť vyplniť návrh na poistenie kompletne on-line a možnosť získať ponuku on-line (68 %).
Silné digitálne kompetencie u vlastného poistenia (68%) sú navyše hodnotené vyššie než podrobné osobné poradenstvo (57 %) alebo aj domáce návštevy poradcov (56 %), rovnako ako klientske vernostné programy (56 %). Miestne kamenné pobočky sú dôležité už len pre 39 % oslovených respondentov. 65 % opýtaných si myslí, že vznikne silná on-line platforma pre poistenie, ktoré na seba strhne veľký trhový podiel. Pritom myslia hlavne na digitálne platformy ako Amazon, Apple a Google. Podľa 53 % respondentov zohrajú do budúcna hlavnú rolu na poistnom trhu.
Komentáre
Pridať komentár