Ročná cestovná poistka je u dovolenkárov trendom


			Ročná cestovná poistka je u dovolenkárov trendom
25.7.2014 Rozhovory

Zhruba 650-tisíc dovolenkárov si kupuje zájazdy cez slovenské cestovné kancelárie. Približne 80 percent si k nim pribaľuje aj cestovné poistenie. Podľa slov riaditeľa Európskej cestovnej poisťovne Ing. Miloša Kmetyho, CSc., do budúcnosti by poisťovňa chcela získať rozhodujúci podiel na trhu, teda väčší ako 1/3. „Viaceré naše produkty vidím aj u našej konkurencie, ktorá sa nami inšpirovala. Určujeme trendy v tejto oblasti, čo nás úprimne teší.“

 

 

Predstavte nám hlavné produkty vašej poisťovne - ponúkate poistenie online, aj špecializované typy poistení. V čom je ich hlavný bonus pre klientov?

Ponúkame špecializované cestovné produkty, ktoré predávame cez cestovné kancelárie. Prirodzene, z roka na rok ich upravujeme, pre potreby novej turistickej sezóny. Až na malé výnimky sú komplexného charakteru, teda obsahujú poistenie všetkých cestovných rizík. Pre online klientov, ktorí si chcú sami vyskladať cestovné poistenie, ponúkame balíky služieb. Od jednoduchých až po špičkové a komplexné. Čoraz väčšia časť  našich klientov má ročné cestovné poistenie. Týmto smerom sa ich záujem bude podľa nášho názoru uberať aj v ďalších rokoch.

Kto je váš typický klient v oblasti ročného cestovného poistenia?

Typickým klientom sú vždy rodičia, otec či matka, ktorí zabezpečujú pre rodinu všetky výlety či cesty v priebehu roka. Tieto poistky sa predávajú z veľkej časti cez online, alebo cez maklérov. Od začiatku spolupracujeme s  OVB Allfinanz Slovensko, i s ďalšími zhruba 15 maklérskymi spoločnosťami.

Pre klientov ročná poistka prestavuje úžasný komfort. Uzatvoríte ju iba raz a máte poistené všetky cesty, ktoré absolvujete počas roka. Či vycestujete za nákupmi do Budapešti, či vycestujete viackrát na dovolenku, alebo v zime na lyžovanie, to nehrá žiadnu rolu. Ste poistení automaticky na každú z týchto ciest. Navyše, ročné cestovné poistenie kryje celý svet, a to vrátane Slovenska. Väčšiu snahu uzatvoriť cestovné poistenie cítime v regiónoch, ktoré sú v blízkosti hraníc a vo väčších mestách.

Pre klientov ročná poistka prestavuje úžasný komfort. Uzatvoríte ju iba raz a máte poistené všetky cesty počas roka.

Ktoré z vašich pilierov považujete za najsilnejšie z pohľadu záujmu klientov a ich budúcej perspektívy?

Orientujeme sa na niekoľko hlavných pilierov. Prvým je poistenie Slovákov a Sloveniek cestujúcich do zahraničia - outgoing. Druhým pilierom je poisťovanie služobných ciest zamestnancov v rámci celého sveta. Tretím poisťovanie turistov prichádzajúcich na Slovensko, eventuálne poisťovanie Slovákov v tuzemsku - incoming. Slovensko je stále neobjavenou turistickou destináciou - boli by sme radi, keby naše pamiatky či prírodné krásy objavili zahraniční turisti a začali nás navštevovať vo veľkom. V cestovnom ruchu máme určite čo ponúknuť.

Je tá váha medzi produktami rovnomerne rozložená, alebo niektoré dominujú?

Riadime sa trendami v rámci celej našej skupiny, prípadne vyvíjame samostatné produkty určené priamo pre slovenský trh. Do budúcnosti by sme radi získali rozhodujúci podiel na trhu, väčší ako 1/3. Dominantným produktom zostane naďalej poisťovanie cestujúcej verejnosti cez cestovné kancelárie. Zhruba 650 000 klientov na Slovensku si kupuje zájazdy a približne 80 percent z nich si k tomu pribaľuje aj cestovné poistenie. Dynamiku vykazujú však aj ďalšie druhy  poistných produktov, ktoré ponúkame.

Ako sa za posledné roky menili nároky vašich klientov pri cestovnom poistení?

I keď nás označujú za  Východoeurópanov v ostatných rokoch sa správame podobne ako Západoeurópania. Slováci si začínajú byť vedomí svojich práv a začínajú vyžadovať krytia a služby veľmi podobné tým, na ktoré sme zvyknutí zo západnej Európy. Na Slovensku sme pred ôsmimi rokmi priniesli cestovné poistenie v takej podobe, ako ho poznáme dnes.

Môžem s hrdosťou povedať, že viaceré naše produkty vidím aj u našej konkurencie, ktorá sa nami inšpirovala, napríklad pri poistení storna zájazdu. Určujeme trendy v tejto oblasti, čo nás úprimne teší. Okrem toho, niektoré špecializované poistenia nájdete len u nás. Napríklad akceptujeme riziká, ako nespravená maturita, rozvodové konanie, alebo strata zamestnania.

Podľa štatistík v susednom Česku zhruba 68 % tvorí poistenie cez cestovné kancelárie a agentúry, 14 % je cez finančných maklérov, 10 % priamy predaj. Ako to funguje na Slovensku?

Do veľkej miery sú tieto čísla porovnateľné. Naša poisťovňa je silnejšia v predaji u maklérov, najmä pri ročnom cestovnom poistení. Cez cestovné kancelárie predávame v súčasnosti okolo 60 percent produkcie a zhruba ďalších 23 percent cez maklérov. Do budúcnosti predpokladáme rozvoj elektronického predaja cez online. Ak chce s nami niekto spolupracovať a predávať naše produkty, musíme ho k tomu vyškoliť.

Zodpovedáme za to, aby konečný klient dostal všetky potrebné informácie. Vyberáme si obchodných partnerov, s ktorými vieme zabezpečiť kvalitu našej produkcie. Keď chcete ponúkať špičkové produkty, musíte ponúkať aj špičkové služby. Máme ešte jednu novinku. Prvýkrát v tomto roku sme s jedným z našich partnerov začali robiť prieskum trhu cez google, kde sa dostávame k informáciám o našich klientoch relatívne rýchlo a jednoducho.

 

Cez cestovné kancelárie predávame v súčasnosti okolo 60 percent produkcie a zhruba ďalších 23 percent cez maklérov.

Ponúkate 5 kľúčových pilierov vašich produktov. Popíšte nám nejakú zaujímavú poistnú udalosť.

Bez príplatkov kryjeme v každom našom produkte v rámci poistenia liečebných nákladov všetky bežné športy, ktoré zvyknú klienti vykonávať na letnej alebo zimnej dovolenke. Na ilustráciu sa môžem vrátiť k zimnej sezóne.

V krytí športov sa ukazuje ako najdôležitejšie poistenie zodpovednosti, čím sa približujeme k rakúskemu a nemeckému trhu. Väčšinou išlo o zrážky lyžiarov či snowbordistov, ktoré končia pred súdmi. Jedna strana žiada druhú o odškodnenie spôsobenej škody z dôvodu dlhodobej práceneschopnosti.

Z alpského priestoru evidujeme zhruba 100 000 takýchto prípadov každú zimnú sezónu, z nich zhruba 5000 končí pred súdmi. Žaluje sa o čiastky vyššie ako 100 000 eur. Pre bežného slovenského lyžiara ide o obrovskú sumu. Zabezpečiť advokáta a prípadne vyplatiť škodu je našou úlohou. Máme takých prípadov momentálne viac, najväčší je o 1,5 milióna eur. Ročne spracovávame okolo 6000 poistných škôd, z toho 1800 typu storno a 2500 zdravotného charakteru.

oPoisteni.sk

 

Kto je Ing. Miloš Kmety, CSc.

Je vzdelaním strojný inžinier. Začínal ako konštruktér a 11 rokov pracoval na Slovenskej technickej univerzite v Bratislave. Neskôr 10 rokov pracoval vo firme OMV. Vybudoval obchodné oddelenie v Česku i na Slovensku. V roku 2001 na podnet personálnej agentúry odišiel pracovať do poisťovníctva. Päť rokov pracoval ako člen a hovorca predstavenstva v poisťovni Generali Slovensko a posledných osem rokov ako vedúci organizačnej zložky  Europäische Reiseversicherung AG, pobočka poisťovne z iného členského štátu. "Poisťovníctvo si ma získalo. Je to zaujímavá a dynamická branža. Mojím najväčším úspechom je, že sme značku ERV na Slovensku vybudovali z nuly a patríme do trojice najlepších poisťovní v segmente cestovného poistenia.

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články