Poisťovníctvo v roku 2014: KOMUNÁLNA poisťovňa


			Poisťovníctvo v roku 2014: KOMUNÁLNA poisťovňa
30.1.2014 Rozhovory

Plodný rok 2013. Oslava historických 20 rokov pôsobenia na poistnom trhu. Ale i 3. miesto v súťaži Zlatá minca. Takto hodnotí posledných 12 mesiacov Ing. Vladimír Bakeš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti KOMUNÁLNA poisťovňa, a.s. Vienna Insurance Group. „Naďalej by sme chceli byť spoľahlivou inštitúciou, ktorá nesklame dôveru klienta.“

 

 

Čo dôležité sa vo vašej poisťovni udialo za posledných 12 mesiacov?

Rok 2013 bol pre našu poisťovňu naozaj plodným rokom. Pri menovaní významných udalostí začnem netradične od konca, pretože tá najpodstatnejšia, ktorej prípravy nás zamestnali na viac ako štvrťrok sa udiala práve na sklonku roka 2013. Oslávili sme historických 20 rokov pôsobenia na poistnom trhu a v tomto duchu, teda stabilnej spoločnosti s cennými skúsenosťami sme realizovali aj koncoročnú kampaň. Projekt mal za cieľ zapísať sa do povedomia verejnosti ako komplexná a univerzálna poisťovňa pre každého, ktorá chráni občana, jeho zdravie a majetok rovnako ako aj obec, teda miesto, kde žije. Preto sme najskôr vyhlásili súťaž Ukážte, ako sa zmenila vaša obec za 20 rokov.

O čo vlastne išlo v tejto súťaži pre obce na Slovensku?

Každá obec, ktorá sa prihlásila mala za úlohu poslať dvojicu fotografií, ktorá zachytáva pozitívne zmeny v obci - jedna mala pochádzať z obdobia približne z roku 1993 a druhá zobrazovala ten istý objekt v súčasnosti. Obce mali tiež priložiť zoznam pozitívnych zmien, projektov, ktoré sa udiali v obci za posledných 20 rokov a účel, na ktorý by výhru (3 000 eur) použili. V jednej z troch víťazných obcí sa nakoniec natáčal televízny spot s poltonovou tortou, na ktorej boli vyobrazené nielen miestne „dominanty“, ale aj reálni občania a dopravné prostriedky.

Prezraďte, akými ďalšími úspechmi sa ešte môžete môžete pochváliť?

Okrem toho nám náš tradične oceňovaný produkt na povinné zmluvné poistenie opäť priniesol 3. miesto v súťaži Zlatá minca. Na trh sme priniesli aj novinky, napríklad ako jediný ponúkame dôchodkové poistenie Pilier Plus so 4 variantmi výplat a s viac ako 40 % výnosom. Malým a stredným podnikateľom ponúkame prostredníctvom produktu Moja firma ochranu ich majetku či tovaru a pre tých najmenších sme vytvorili Prémiové poistenie dieťaťa, v rámci ktorého vyplácame finančnú prémiu až 3-krát počas života dieťaťa.  

Ako v oblasti poisťovníctva hodnotíte rok 2013? Splnil vaše očakávania?

Rok 2013 hodnotím pozitívne. V predpísanom poistnom aj v trhovom podiele sme dosiahli nadštandardné rasty a dlhodobo sa nám darí najefektívnejšie manažovať náklady.  V rámci životného poistenia sme sa museli vysporiadať so smernicou o rovnosti pohlaví, na ktorú sme reagovali prepracovaním najpredávanejších produktov z nášho portfólia. Pri tzv. unisex produktoch sme kalkulovali nové sadzby, čo malo za následok miernu úpravu sadzieb poistného ako pre ženy, tak aj pre mužov. Produkty sme pre našich klientov ešte viac zatraktívnili, napríklad širšou ponukou pripoistení a zľavou za počet pripoistení.  

Ktoré dôležité faktory ovplyvňovali v tom čase poistný trh?

Sféru poisťovníctva taktiež ovplyvnila aj skutočnosť, že tento sektor bol zaradený do skupiny strategických odvetví hospodárstva (regulované odvetvia) a počnúc septembrom 2012 i v celom roku 2013 odvádzajú poisťovne dodatočný odvod zo zisku pred zdanením. A to spolu s vyššou sadzbou dane z príjmu môže mať za následok nižšie čisté zisky pre akcionárov. To zároveň vytvára pre každého účastníka trhu potrebu efektívneho manažovania ako prevádzkových, tak aj personálnych nákladov.

Čo očakávate v roku 2014 od poistného trhu na Slovensku? Aké plány má konkrétne vaša poisťovňa?

Aj v roku 2013 pretrvával pokles cien poistenia a obzvlášť sa to týkalo poistenia motorových vozidiel. Hlavne menšie poisťovne v snahe rýchlo získať klientov ponúkajú nízke ceny, čo pre budúcnosť vidíme ako rizikový faktor vo vzťahu k rozvoju služieb. Pokiaľ hovoríme o našich zámeroch, naďalej by sme chceli byť spoľahlivou inštitúciou, ktorá nesklame dôveru klienta. Pokračujeme v príprave ďalších zaujímavých produktov, ktorými by sme oslovili zákazníka a reagovali na aktuálne potreby trhu.

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články