Žiadna nepredvídaná udalosť? Len s cestovným poistením

17.6.2013 Verejné zákazky

Cestovné poistenie by malo byť súčasťou každej dovolenky. Chráni vašu peňaženku pred zvýšenými nákladmi za ošetrenie v prípade choroby alebo úrazu v zahraničí. Bez neho riskujete poriadne predražený výlet. KOMUNÁLNA poisťovňa však odporúča svojim klientom využiť kompletný balík cestovného poistenia.

Opatrnosti nikdy nie je dosť. Okrem úrazu či virózy v najnevhodnejšom čase na vás striehnu aj ďalšie neželané príhody. Ohrozeniu vystavujete napríklad aj váš majetok, batožinu či vozidlo. Základné cestovné poistenie, ktoré zahŕňa len liečebné náklady, si preto môžete rozšíriť o ďalšiu ochranu. Nepodceňujte nepredvídané udalosti a s produktom KOMUNÁLNEJ poisťovne využite aj úrazové poistenie, poistenie batožiny, storna zájazdu, predčasného návratu z dovolenky, zodpovednosti za škodu voči tretím osobám a poistenie nepojazdného vozidla.

 

Základné pripoistenia sú:

Úrazové poistenie

Ide o poistenie proti následkom úrazu a smrti následkom úrazu. Oplatí sa predovšetkým vášnivým športovcom, turistom či horolezcom, ktorí vyhľadávajú rizikovejší druh zábavy. Ak takýmto športom holdujete počas celého roku, v takom prípade sa môžete úrazovo poistiť (aj mimo cestovného) bez územného obmedzenia, teda u nás ale aj v zahraničí.

Čo robiť ak sa stane úraz

- po úraze bezodkladne vyhľadať lekársku pomoc a liečiť sa podľa pokynov lekára,

- poisťovni najneskôr do 30 dní po návrate do SR písomne oznámiť poistnú udalosť a predložiť všetky ďalšie doklady potrebné na stanovenie rozsahu poistného,

- na žiadosť poisťovne a na jej náklady sa musíte podrobiť vyšetreniu lekárom, ktorého poisťovňa sama určí, a taktiež jej oznámiť všetky zmeny, ktoré majú vplyv na výplatu poistného plnenia,

- ak okolnosti, za ktorých došlo k úrazu, vyšetrovala polícia, predložte potvrdenie polície.

Pozor: Poisťovňa je povinná plniť za trvalé následky úrazu až do doby, kým nedôjde k ustáleniu rozsahu zranenia. Podľa medicínskych poznatkov je to väčšinou rok po úraze. Ak sa následky po úraze neustália do 3 rokov od úrazu, hodnotí sa ich rozsah na konci tohto obdobia. Ak následkom úrazu klient zomrie, suma sa vyplatí pozostalým.

Úrazové poistenie v rámci cestovného poistenia – zahŕňa odškodnenie v prípade smrti v dôsledku úrazu, v prípade trvalých následkov úrazu, hospitalizácie poisteného počas poistenej cesty.

Klasické úrazové poistenie – mimo cestovného poistenia ponúka navyše aj plnenie za dobu liečenia následkov úrazu, teda tzv. bolestné.

 

Poistenie batožín a vecí osobnej potreby

Stratila vám letecká spoločnosť vašu batožinu, v horšom prípade vám ju ukradli či zničili? Môžete si poistiť celú batožinu alebo len určitú časť. KOMUNÁLNA poisťovňa poskytuje náhradu za poškodenie, zničenie, stratu, krádež alebo lúpež poistenej veci.

Čo robiť, ak došlo k strate/poškodeniu

– krádež batožiny ihneď nahláste najbližšej policajnej stanici,

– od polície si vyžiadajte potvrdenie, že ste krádež nahlásili,

– dbajte, aby vám polícia potvrdila, aké veci vám boli ukradnuté, kedy približne ku krádeži došlo, kde presne bola batožina uložená a či bolo vozidlo alebo miestnosť uzamknuté,

– ak dôjde ku škode na batožine v ubytovacom zariadení, informujte políciu a požiadajte písomne prevádzkovateľa zariadenia o náhradu škody a prevzatie žiadosti si dajte potvrdiť,

– ak dôjde ku strate batožiny pri doprave, vyžiadajte si od zodpovedného zástupcu dopravcu vystavenie zápisu o škode,

– okolnosti vzniku škody sa snažte vyfotografovať alebo inak zdokumentovať.

Ako nahlásiť stratu, či zničenie batožiny

- poistený je povinný najneskôr do 30 dní po návrate do SR, písomne oznámiť poistnú udalosť poisťovni,

- stratu či poškodenie bezodkladne oznámiť poisťovni a tiež aj príčiny a okolnosti vzniku tejto udalosti,

- dať poisťovni všetky vysvetlenia a predložiť jej všetky požadované písomnosti,

- zdokumentovať prekonanie prekážky chrániacu vec pred krádežou, alebo poškodenie prekážky (vylomený zámok...),

- ak došlo k odcudzeniu alebo zničeniu veci krádežou z ubytovacieho priestoru alebo z úschovne, mimo stanu či prívesu, z ubytovacieho zariadenia si vyžiadajte potvrdený písomný doklad o vzniku škody s potvrdením zoznamu odcudzených, stratených alebo zničených vecí,

- ak bola odcudzená batožina, zavolajte políciu a žiadajte spísanie protokolu,

- ak došlo k odcudzeniu alebo zničeniu veci krádežou počas prepravy, žiadajte písomný doklad o vzniku a rozsahu škody a poisťovni predložíte aj cestovný a batožinový lístok,

- poisťovňa hradí aj preplatenie nákladov, súvisiacich so zaobstaraním dokladov v zahraničí, tiež náklady na dopravu do najbližšieho mesta, kde sa nachádza zastupiteľstvo Slovenskej republiky, ktoré vystaví náhradný cestovný doklad,

- poisťovňa prepláca aj náklady, ktoré vznikli v súvislosti s meškaním batožiny, napríklad zakúpenie nevyhnutných vecí.

Doklady, ktoré určite budete potrebovať: originál dokladu o zakúpení kufra, potvrdenie organizácie, ktorá je zodpovedná za škodu, prípadne potvrdenie prepravcu o preprave veci a jej poškodení....

Poistenie zodpovednosti za škodu  

Poistenia zodpovednosti za škodu pokrývajú rôzne riziká škodových udalostí. Niekedy sa im ani na dovolenke nevyhnete. Napríklad si požičiate auto a stane sa vám nehoda, pri ktorej poškodíte vozidlo. Všetky doklady od polície a autopožičovne si uchovajte. Poisťovňa za klienta uhradí škodu vzniknutú inej osobe v zahraničí, pokiaľ škodu zapríčinil poistenec.

 

Čo robiť, ak došlo ku škode

– ak sa stane nehoda, ktorú ste zapríčinili, určite svoju zodpovednosť za škodu bez súhlasu poisťovne neuznávajte a náhradu škody neuhrádzajte, ani sa k tomu nezaväzujte,

– nepodpisujte žiadny dokument, obsahu ktorého dobre nerozumiete,

– vznik škody pokiaľ možno nahláste polícii a o nahlásení si vyžiadajte potvrdenie,

– okolnosti vzniku škody sa snažte zdokumentovať (fotografovaním a pod.),

– poškodené veci alebo ich zvyšky podľa možnosti uschovajte.

Povinnosti klienta

- poistený je povinný neodkladne oznámiť poistnú udalosť priamo poisťovni. Následne je povinný najneskôr do 30 dní po návrate na Slovensko, písomne oznámiť poistnú udalosť poisťovni.

- ak došlo ku škode, urobte opatrenia také, aby bola škoda čo najmenšia,

- nahlásiť poisťovni všetky zistené príčiny a rozsah udalosti,

- poskytnúť všetky požadované písomnosti (najmä listy, žaloby, predvolania, rozhodnutia,

uznesenia, komerčný zápis o škode s poškodeným),

- oznámiť okamžite polícii poistnú udalosť, ktorá vznikla za okolností vzbudzujúcich

podozrenie z páchania trestného činu alebo z pokusu oň,

- písomne bez zbytočného odkladu oznámiť poisťovni, že poškodený proti poistenému uplatnil právo na náhradu škody, ktorú má nahradiť poisťovňa

 

Poistenie nepojazdného vozidla

 

Rozhodli ste sa cestovať vlastným autom? KOMUNÁLNA poisťovňa odporúča poistiť sa pre prípad nehody, či poruchy. Poistenie sa dojednáva napríklad pre prípad odťahu motorového vozidla, dovoz nepojazdného vozidla na Slovensko, zabezpečenie cestovných nákladov, teda ubytovania v prípade poruchy auta na ceste a iné.

 

Čo robiť, ak došlo k poruche

Ak sa vaše osobné motorové vozidlo v zahraničí stane nepojazdným:

– náklady spojené s odtiahnutím nepojazdného vozidla, cestovným alebo dočasným ubytovaním zaplaťte v hotovosti a originály účtov starostlivo uschovajte. Po návrate vám budú poisťovňou uhradené,

– v prípade, že nebudete schopní tieto účty zaplatiť, alebo ak potrebujete radu či potrebu privolať pomoc (napríklad odťahovú službu, ubytovanie a pod.), obráťte sa na asistenčnú službu (kontakt je vždy súčasťou zmluvy) a postupujte podľa jej pokynov.

Povinnosti klienta

Bezodkladne oznámiť poistiteľovi vznik poistnej udalosti a predložiť:

- policajnú správu (ak je príčinou poistnej udalosti dopravná nehoda alebo odcudzenie) s uvedením rozsahu poškodenia,

- potvrdenie autoservisu o oprave osobného vozidla, s rozpisom vykonaných prác a s uvedením doby opravovania vozidla,

- potvrdenie autoservisu o nepojazdnosti vozidla,

- cestovný lístok,

- účet za hotel.

 

Poistenie predčasného návratu

 

Museli ste sa predčasne vrátiť z výletu? Neprečerpané služby, ktoré ste si zaplatili vám poisťovňa preplatí. Účelom tohto poistenia je odškodnenie za nečerpané služby.

KOMUNÁLNA poisťovňa preplatí náklady za cestu aj za nevyužité služby v dôsledku skoršieho príchodu domov v prípade:

- náhlej choroby, úrazu, smrti poisteného

- hospitalizácie blízkej osoby poisteného, ktorá nebola účastníkom zájazdu, z dôvodu vážneho zdravotného stavu ohrozujúceho jej život,

- smrti blízkej osoby poisteného, resp. spolucestujúceho,

- ak nastala živelná udalosť alebo vlámanie do bytu poisteného.

Čo musíte urobiť:

- okamžite oznámiť poisťovni, že nastala poistná udalosť,

- v prípade poistnej udalosti poskytnúť poisťovni všetky potrebné informácie a písomne jej ich predložiť najneskôr do 14 dní od dňa vzniku tejto udalosti.

Potrebné doklady:

a) potvrdenie o zaplatení poistného,

b) potvrdenie o zaplatení zájazdu a dĺžke pobytu zájazdu,

c) potvrdenie príbuzenského vzťahu,

d) lekárska správa,

e) úmrtný list,

f) relácia polície alebo potvrdenie od požiarnikov,

g) ďalšie podklady potrebné na likvidáciu poistnej udalosti

 

Poistenie storna zájazdu

Predmetom tohto poistenia je náhrada stornopoplatku, ktorý účastník zájazdu musí uhradiť cestovnej kancelárii, keď z vážnych dôvodov nemôže nastúpiť na zájazd.

KOMUNÁLNA poisťovňa preplatí náklady za storno zájazdu v prípade:

- náhlej choroby, úrazu, smrti poisteného,

- náhlej choroby, úrazu, hospitalizácie blízkej osoby (ak je lekársky doložený predpoklad, že takýto stav bude trvať aj v deň, keď mal poistený nastúpiť na zájazd podľa zmluvy o zájazde), ak mala cestovať spolu s poisteným, resp. ak ide o spolucestujúceho

- smrti blízkej osoby poisteného, alebo spolucestujúceho,

- vlámania do bytu poisteného alebo ak nastala živelná poistná udalosť v jeho byte

- individuálnej prepravy je to vážna dopravná nehoda, ktorá znemožní poistenému pokračovať v ceste na zájazd, ku ktorej došlo najskôr 24 hodín pred nástupom do ubytovacieho zariadenia

Všetky potrebné doklady (lekárska správa, úmrtný list, potvrdenie príbuzenského vzťahu, potvrdenie o zaplatení zájazdu, dátume odchodu zájazdu...) k týmto udalostiam treba doložiť poisťovni, a to okamžite ako udalosť nastala.

KOMUNÁLNA poisťovňa

Zdroj: Komunálna poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS