Na INSIA action 2013 pozvali za odmenu len najlepších

25.6.2013 Rozhovory

Vladimír Matuščin, zakladateľ a koordinátor slovenskej siete INSIA, tvrdí: „Je dobré mať „profesionálnu“ rodinu, ktorá vám vie podať pomocnú ruku, aby ste sa neocitli v slepej uličke a ktorá sa vie podeliť o nové vedomosti a vzájomne sa obohatiť.“  Uplynulý víkend na INSIA action 2013 pozvali za odmenu tých najlepších maklérskych poradcov.

2. časť rozhovoru 

 

                                                     

Predstavte nám vašu klientelu na strane firiem aj bežných spotrebiteľov. Aká široká je vaša sieť?

Sme zapísaní v zozname samostatných finančných agentov registra vedeného Národnou bankou Slovenska. Celkovo všetkých registrácií našich maklérov máme cez 200. Máme celoslovenské pokrytie, hoci občas sa nájdu ešte biele miesta na mape. Snažíme sa o to, aby naši klienti mali čo najlepší servis v rámci Slovenska i Európy k čomu nám dopomáha aj spojenie s MARSH. Našou prioritou je neživotné poistenie a patríme do najväčšej siete poisťovacích maklérov v strednej Európe.

Ponúkate ako INSIA aj na Slovensku nejaké balíčky poistných produktov, ako napríklad INSIA OFFICE v Česku?

Na Slovensku ich neponúkame. Ide o špecializovaný produkt INSIA v Česku, ktorý zaviedli ešte v roku 2008. Rieši všetky potreby bežnej kancelárskej firmy. Ide o vyskladanie produktov z troch rôznych poisťovní, a to v rozsahu „all risks“, čiže zodpovednosť za škodu, právnu ochranu a poistenie majetku. Predáva sa balík šitý na mieru zákazníkovi. Uľahčí to prácu s uzatváraním niekoľkých zmlúv, pričom výsledná cena býva spravidla nižšia. Čo je však najdôležitejšie - dosiahli tam exkluzivitu. Na Slovensku dosiahnuť exkluzivitu pri nejakom produkte je veľký problém.

Unikátne poistenie ste však predsa len ponúkali, a to konkrétne poistenie čelného skla. O čo vlastne šlo?

Ešte v roku 2011 sme na Slovensku priniesli klientom spolu s Wüstenrot poisťovňou unikátne poistenie, vďaka ktorému si mohli majitelia starších áut samostatne poistiť čelné sklo a zabezpečiť tak primerané pokrytie nákladov spojených s výmenou alebo jeho opravou. Poisťovne neboli veľmi ústretové voči takémuto typu spolupráce. Dovtedy neexistovala na slovenskom poistnom trhu ani jedna poisťovňa, ktorá bola ochotná pristúpiť a zrealizovať samostatné poistenie čelného skla. Tieto škody sa kryli v základnom havarijnom poistení (so základnou spoluúčasťou) a vo vybraných poisťovniach sa dala poistiť škoda na čelnom skle so zníženou alebo nulovou spoluúčasťou. Môj predpoklad bol taký, že do roka budú poisťovne predávať čelné sklo v rámci zákonnej poistky. To už je dnes tiež samozrejmosť.

Aký bol pre vás uplynulý rok, či už z pohľadu príjmov alebo celkovej situácie na trhu? 

Výnosy z provízií INSIA dosiahli v minulom roku 21,6 miliónov eur, pričom ide o údaje spoločné za českú aj slovenskú stranu. Uplynulý rok bol prelomový v tom, že pre obchodníkov sme priniesli produkčný systém AutoPoistenie. Poskytujeme ho obchodníkom na uzatváranie povinného zmluvného poistenia, ktorý sme spustili v polovici roku 2012. Výhodou tohto elektronického systému na uzatváranie zmlúv je, že obchodníci si nemusia pamätať poistné sadzby, manuály, mať v zásobe tlačivá, nakoľko ide o elektronické uzatváranie zmlúv na jednom mieste.

Ako v praxi funguje tento systém a čo je jeho pridanou hodnotou?

Po zadaní údajov systém porovná poistné produkty a klient vyberie pre seba ten najoptimálnejší variant. Je to rýchle, jednoduché, bezchybné. Do budúcnosti plánujeme ponúkať v tomto systéme aj ďalšie produkty ako: Havarijné poistenie, Cestovné poistenie, Poistenie posádky v aute a iné.  Aktuálnou novinkou je, že jedna z poisťovní nám povolila podpisovať zmluvy s klientom elektronicky cez dotykovú obrazovku tabletu. Veríme, že na rad prídu aj ďalšie, čo v konečnom dôsledku bude prínosom pre našich klientov a naše lesy :-).

Ktoré hlavné udalosti sa udiali tento rok a ktoré slovenskú sieť INSIA čakajú v najbližšom čase?

V tomto roku sme mali dve strategické maklérske stretnutia, a to v januári a v apríli. Druhé športovo-spoločenské stretnutie partnerov INSIA so svojimi maklérskymi poradcami prebehlo uplynulý víkend vo Valčianskej Doline, v hoteli Impozant. Vždy v priebehu mája naši „insiáci“ oznámkujú spoluprácu s maklérskymi poradcami. Nehodnotili poisťovňu, ani jej produkty, ale vzájomný vzťah. Známkovalo sa ako v škole, od 1 do 5, všetko prebiehalo na báze dobrovoľnosti. Z toho sme urobili priemernú známku maklérskeho poradcu. V našej práci si ceníme kvalitné vzťahy a excelentnú spoluprácu. Na INSIA action 2013 sme pozvali za odmenu tých najlepších, a to so známkou do 2,0. Na podujatí sa nás zišlo okolo 100 ľudí. Chceli sme sa všetkým poďakovať, zlepšiť existujúce kolegiálne vzťahy a nadviazať nové kontakty. V októbri nás čaká odborná konferencia INSIAFEST 2013, kam chceme pozvať zaujímavých hostí na odborné prednášky, pričom makléri si z nich vedia vyskladať tie témy, ktoré ich zaujímajú najviac.

Čo v prípade, ak sa maklérsky poradca po určitom čase zlepší? Ako sa to odzrkadlí vo výsledkoch?

Každý rok sa tieto známky prehodnocujú. Berieme to ako nastavenie vlastného zrkadla. Akokoľvek je obraz v zrkadle „pekný“, vždy sa dá zlepšiť. V pozitívnom svetle to hodnotia aj makléri prichádzajúci do INSIA. Najmä tí menší sú naviazaní na jednu - dve poisťovne, nestíhajú budovať nové vzťahy s poisťovňami. My im vieme poradiť v tom, na ktoré dvere zaklopať a kam sa obrátiť, aby sa im lepšie pracovalo. Je dobré mať „profesionálnu“ rodinu, ktorá vám vie podať pomocnú ruku, aby ste sa neocitli v slepej uličke a ktorá sa vie podeliť o nové vedomosti a vzájomne sa obohatiť. V zmysle hesla „Spoločne dokážeme viac“ sa nám to darí.

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

CJdwQQ1Q

Jeana,  21. 5. 2016

Your website has to be the eleotrcnic Swiss army knife for this topic. http://lwvqojasb.com [url=http://stiauz.com]stiauz[/url] [link=http://slyxfg.com]slyxfg[/link]

zJJZEGp9y

Elida,  21. 5. 2016

HHIS I should have <a href="http://rpgqaznqxn.com">thuoght</a> of that!

T9xUZRIjlMZy

Janaya,  20. 5. 2016

Free knowledge like this doesn't just help, it promote deccmraoy. Thank you. http://yvxdzvudndq.com [url=http://zmymjeemfu.com]zmymjeemfu[/url] [link=http://bwxnkvq.com]bwxnkvq[/link]

CMMo3yF4UnxN

Gildas,  20. 5. 2016

You've <a href="http://mrxmpgfaqtr.com">maegand</a> a first class post

p7XjdiLP9zcx

Rumor,  19. 5. 2016

That's really thiiknng of the highest order

RSS

Súvisiace články