Písmeno Z je teraz všeobecne považované za symbol podpory ruského prezidenta Putina a jeho invázie na Ukrajinu. To donútilo poisťovňu prehodnotiť svoj branding. Súčasne spoločnosť Zurich oznámila, že chce predať svoje aktivity v Rusku, ktoré budú v budúcnosti niesť iný názov.
Zmena písmena poisťovne
„Dočasne sme prerušili používanie písmena Z ako nášho loga na sociálnych sieťach, kde sa doteraz vyskytovalo izolovane a mohlo by byť dezinterpretované,“ povedali zástupcovia skupiny Zurich denníku The Telegraph.
Mohlo by vás zaujímať: „Strieborné“ hypotéky sú pre Slovákov problém. NBS sprísni pravidlá pre ľudí vo vyššom veku
Panuje obava, že by mohlo byť vnímané ako proputinovský postoj. „Situáciu ďalej monitorujeme a sme pripravení prijať ďalšie opatrenia, ak by boli potrebné. Naše logo s písmenom Z je tu asi 150 rokov. Je to dôveryhodná značka, ale musíme sa vysporiadať aj s novou situáciou a adekvátne reagovať.“
Písmeno Z sa od okamihu invázie na Ukrajinu objavuje na výzbroji ruskej armády, ale aj na tričkách alebo v propagandistických klipoch a videách v prospech agresorov. Spoločnosť Zurich vojnové aktivity Rusov hneď po začatí vpádu na ukrajinské územie odsúdila. Považuje ich aj za ohrozenie demokracie a slobody v celom regióne.
Odchod z Ruska
Počas mája oznámilo vedenie skupiny Zurich Insurance Group, že sa uznieslo predať svoje podnikateľské aktivity v Rusku 11 členom tamojšieho tímu.
Odpredaj samozrejme bude ešte podliehať schváleniu lokálnych regulačných orgánov. Pod novými vlastníkmi bude poisťovňa operovať nezávisle a pod inou značkou, pretože Zurich už nemieni ďalej prevádzkovať obchod v Rusku. Novým majiteľom by ale bol k dispozícii profesionálny tím lokálnych zamestnancov s akumulovaným know-how a expertízou v odbore, čo by im umožnilo kontinuálne pokračovať v poisťovaní.
Mohlo by vás zaujímať: NBS: Finančná stabilita zostáva vysoká, ale pribudli nové riziká
Doterajšie Zurich Rusko je neživotná poisťovňa s podielom 0,3 % na tamojšom trhu. Hlavnou náplňou činnosti bola podpora aktivít medzinárodných zákazníkov podnikajúcich v Rusku. V roku 2021 predstavovalo ruské hrubé predpísané poistenie asi 34 miliónov USD. Z tejto sumy boli len 3 milióny USD vybrané od lokálnych klientov.
Komentáre
Pridať komentár