Už pár rokov trvá trend odkladania kravát u manažérov poisťovní. A teraz je na dohľad oveľa väčšie uvoľnenie: V centrále poisťovne Zurich sú teraz povolené aj džínsy.
„Hore bez“, teda myslené bez skôr neodmysliteľnej kravaty, sa presadilo najskôr, a tým to celé začalo. Ako prvé sa v Nemecku údajne prezentovalo vedenie poisťovne W & W na webe bez tohoto upnutého doplnku. A to sa písal rok 2016. V dnešnej dobe úplne bežný jav nielen pri interných obchodných alebo prevádzkových schôdzkach.
Manažéri idú iným príkladom
Tiež pri verejných vystúpeniach, ako to stále častejšie dokazujú napríklad šéf Allianz Oliver BATE, prípadne najvyšší manažér Siemensu Joe Kaeser alebo CEO Daimleru Ola Källenius. Podľa štylistky Stefanie Diller je vývoj pochopiteľný. „Kto chce vyvrátiť svet zo starých pántov, musí byť sám inovatívne. A k tomu potrebuje odvahu a silu, nie kravatu," hovorí k tomuto javu.
Typické hodnoty poisťovacieho odvetvia, ako je triezvosť, kontinuita a istota, sa doteraz spájali lepšie práve s kravatami a oblekmi, avšak v digitálnej dobe je potrebné myslieť na mladú cieľovú skupinu. A smerom k nej je lepšie vystupovať inak. Pretože mladí ľudia sa už nenechajú tak ľahko zviazať alebo obmedziť. Vo formálnom odevu sa skrátka necítia a považujú ho za prehnaný. Naopak majú dôveru v niekoho, kto pred nich predstúpi v džínsoch a so trojdňovým strniskom na tvári.
Šéf poisťovne Allianz k tomuto vývoju dodáva: „V našom meniacom sa pracovnom svete, kde sa požaduje stále viac agilný a inovatívny prístup, stráca formálne prezentácie viditeľne na význame." Zanechanie kravaty v skrini bola prvá a najjednoduchšie forma odbúravania formalít.
Riaditeľ poisťovne Zurich, ktorého mimochodom málokto videl bez viazanky, teraz pokročil v inštrukciách pre dress code v centrále ešte ďalej a schválil ako vhodný odev džínsy. Návrat z dlhodobého home office po karanténe v dôsledku pandémie bude tak pre zamestnancov výrazne pohodlnejší.
Odevný obchod je v neistote
Už po finančnej kríze v roku 2008 predaj klasickej pánskej módy znateľne oslabil. A tento trend trvá, pretože už sa nikdy nespamätal na predkrízovú úroveň. K tomu teraz pribudlo niekoľko mesiacov režimu home office a odpadlo veľa svadieb. Mnohí obchodníci tak zažívajú existenčné problémy.
Napríklad odevný dom Brooks Brothers, ktorý sa pýšil tým, že obliekal Kennedyho, Obamu alebo Trumpa, už vyhlásil insolvenciiu Aktuálny trend Casual-Look, teda ležérny každodenný štýl, začínal vládnuť už pred covidom-19 a karanténa mu zjavne nahrala. Samozrejme pravý business dress code nezanikne. Len ho už nebudeme stretávať tak často a stane sa skôr výnimočným. Postupne aj v sektore poisťovníctva, ako ukazujú uvedené príklady.
Komentáre
Pridať komentár