InsurTech: Spoločnosť Lemonade čaká ťažký rok so stratou

InsurTech: Spoločnosť Lemonade čaká ťažký rok so stratou
InsurTech: Spoločnosť Lemonade čaká ťažký rok so stratou
31.3.2022 Zahraničie

Koncom februára sa konala výročná tlačová konferencia, na ktorej CEO poisťovne Lemonade Daniel Schreiber jednak chválil rast svojej spoločnosti, ale na druhej strane musel pripustiť, že najťažší rok ju čaká práve tento rok. Očakáva najväčšiu stratu za dobu existencie Lemonade.

Daniel Schreiber hovoril doslova o „očistenej strate EBITDA“, ktorá by mohla v tomto roku predstavovať medzi 275 až 290 miliónmi USD. Pre porovnanie: minuloročná strata vyšplhala na 184,2 milióna USD. Po nepriaznivom vývoji a zmenách produktového mixu spoločnosti stúpla stratová kvóta v 4. štvrťroku 2021 o 20 % oproti predchádzajúcemu roku. Súčasne ale vedenie informovalo akcionárov, že výsledky 2022 budú vyzerať ešte horšie. 

Daniel Schreiber sa vyjadril takto: „Vychádzame z toho, že rok 2022 bude rokom špičkovej straty, a EBITDA sa zlepší nasledujúci rok.“ Súčasne vyslovil prognózu, že Lemonade koncom tohto roka av rokoch nasledujúcich bude schopná využívať schopnosti strojového učenia za účelom zníženia škodovej. kvóty. Súčasne chce redukovať aj nákladovú kvótu cestou automatizácie. „V tomto roku založíme našu silu pre nadchádzajúcu fázu rastu,“ vyložil zámery.

Dodal, že diverzifikované portfólio produktov zahŕňajúce teraz poistenie nájomníkov, majiteľov domov, domácich zvierat, životné poistenie a poistenie vozidiel umožní spoločnosti silnieť cross-sellingom existujúcich zákazníkov a tiež nástrojmi na zvýšenie ich lojality.

Prevádzkové náklady Lemonade stúpli v 4. štvrťroku 2021 o 89 % na 84,5 milióna USD. Pozitívne je, že dokázala redukovať náklady na predaj a marketing. Naopak bremenom pre spoločnosť Lemonade v roku 2021 bolo zvýšenie jej čistého škodového pomeru o 22 % na 93 % zo 71 % v roku 2020.

Podľa vedenia spoločnosti je za stratou niekoľko starších veľkých škôd, pre ktoré bolo potrebné dovytvoriť rezervu. Veľké škody sa vyskytli najmä v segmente poistenia majiteľov domov. Medzi tie patrila napríklad strata jedného celého domu v hodnote okolo milióna USD. Ukazuje sa, že niekoľko málo takto veľkých škôd môže vzhľadom na výšku zaslúženého poistného brutto podstatne zmeniť kvótu straty firmy. 

V liste akcionárom za 4. štvrťrok spoločnosť uvádza, že verí, že sa dostala do bodu, kedy dokončila ťažkú ​​úlohu potrebnú na to, aby nastúpila budúci rok cestu k ziskovosti. Aj keď vyvíjať nové produkty a nové technológie bude potrebné stále, vedenie Lemonade verí, že prvýkrát bol dosiahnutý kritický objem oboch, čo umožňuje presunúť zdroje na využitie už vzniknutých technológií na zníženie pomeru nákladov vďaka automatizácii a pomeru strát vďaka strojovému učeniu.

Súčasne už bude voľná cesta k rastu, práve vďaka plánovanému prepoisťovaniu existujúcej klientely a tiež viazacích nástrojov na jej udržanie.

Spoločnosť Lemonade tak síce aktuálne prekonáva veľké peniaze nejednému investorovi, ale podľa vyjadrenia manažérov sa zdá, že sa blýska na lepšie časy. Celkovo je Lemonade podľa analytikov aj naďalej vysoko rizikovou a výnosnou investíciou. Lemonade má obrovský potenciálny dosah a manažérsky tím, ktorý má ambície narušiť poisťovníctvo, ako ho poznáme. Spoločnosť ale nie je pre investorov so slabými nervami. 

Lemonade je poisťovacia spoločnosť založená v roku 2015 s veľkými ambíciami narušiť proces nákupu poistenia a vybavovania poistných udalostí.

S využitím umelej inteligencie a skúseností získaných od renomovaných behaviorálnych ekonómov, ako je Dan Ariely (ktorý pôsobil ako riaditeľ spoločnosti Lemonade pre behaviorálny výskum av roku 2008 získal Nobelovu cenu), spoločnosť Lemonade zjednodušila proces nákupu poistenia a umožnila zákazníkom zakúpiť poistky v priebehu niekoľkých minút prostredníctvom konverzácia s chatovacím botom (AI Maya). 

Zdroj: versicherungswirtschaft-heute.de

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články