Lemonade bola založená v New Yorku a financujú ju dva fondy rizikového kapitálu, s investíciou 13 miliónov dolárov. Fondy-investori, Sequoia Capital a Aleph, chcú stojatý rybník poisťovníctva zmeniť ponukou tzv. Peer-to-peer poistenia.
Princíp služby spočíva v podobnom modeli, ktorý funguje v odbore peer-to-peer pôžičiek. Lemonade chce združovať investorov, ktorí budú ochotní podieľať sa na poistení iných ľudí, ak sú napríklad v núdzi a hľadajú lacnejšie riešenie svojich problémov, než existujú aktuálne na trhu.
„Naše poistenie bude lacnejšie a jednoduchšie, než porovnateľné služby," uvádza Daniel Schreiber, spoluzakladateľ spoločnosti. Odborníci však vidia za novinkou na trhu skôr komplikácie, a to hlavne kvôli silnej regulácii poisťovníctva. Tá bráni novým spoločnostiam na tento trh jednoducho vstúpiť. A to aj v ére digitálneho sveta, ktorý vie v rade nákladových položiek výrazne ušetriť, či naopak dať ľudí dohromady.
Lemonade sa teda teraz snaží splniť kľúčové požiadavky regulátora a pred ponukou svojich služieb zabezpečiť jeho súhlas s ich faktickou podobou. Napriek tomu Lemonade nebude, podľa Daniela Schreibera, dopredu hovoriť, aké druhy poistenia firma plánuje ponúknuť, alebo, ako bude koncipovať a štruktúrovať svoju obchodnú politiku.
Zaujímavosťou, ktorú si všímajú finančné servery preto je, že namiesto toho, aby popisoval svoj podnikateľský zámer, ponúka Schrieber skôr lekcie histórie, keď upozorňuje na to, že známa poisťovňa Lloyds začala v 17. storočí v londýnskej kaviarni na podobnom princípe, ako chce on. Lloyds totiž združil niekoľko rovnako zmýšľajúcich podnikateľov, ktorí sa spojili na zdieľanie rizika.
Komentáre
Pridať komentár