Prísne tajné: prvých 48 hodín Lemonade


			Prísne tajné: prvých 48 hodín Lemonade

P2P poisťovňa Lemonade zverejnila na webe čísla za prvých 48 hodín fungovania. Máme tak možnosť nahliadnuť ešte viac pod pokrievku a zistiť prvé ohlasy, ako verejnosť reaguje na tento nový smer.

V USA 21. septembra začala fungovať dlho očakávaná peer-to-peer poisťovňa Lemonade. V prvých týždňoch prekvapovala predovšetkým predstavením inovatívneho konceptu, ktorý mohol vzniknúť vďaka moderným technológiám. Základný princíp ich majetkového poistenia je v zásade veľmi jednoduchý. Lemonade hovorí: nie sú to naše peniaze!

Z poistného si vezme na svoje náklady a zisk iba 20 %. Zvyšok potom zostáva bokom na výplatu poistných udalostí. A ak niečo zostane, tak to Lemonade daruje niektoré z nadácií, ktorú si klient sám pri dojednaní zmluvy vybral.

Najdôležitejším dôsledkom vyššie popísaného princípu je, že sa poisťovňa nedostáva do stretu s klientom v prípade poistnej udalosti. Nestoja totiž proti sebe dve strany, ktoré sa usilujú o rovnaký balík peňazí. Poisťovňa má svojich 20 % zaplatených a na viac nemá nárok. Iba poskytuje službu administrácie udalosti, a buď vyplatí škodu klientovi, alebo prebytok na charitu.

Vedľa inovatívneho prístupu novovzniknutej poisťovne je však zaujímavá aj jej úplná otvorenosť, čo sa týka zdieľania výsledkov jej snaženia. Na svojich stránkach zverejnila Lemonade čísla za prvých 48 hodín fungovania. Vďaka tomu máme možnosť nahliadnuť ešte viac pod „pokrievku“ a zistiť prvé ohlasy, ako verejnosť reaguje na tento nový smer.

Za prvé dva dni navštívilo stránky lemonade.com vyše 36-tisíc ľudí zo 163 krajín sveta! Na to, že táto firma zatiaľ poskytuje poistenie len v New Yorku, je predovšetkým údaj o počte krajín veľmi impozantný. Len pre zaujímavosť, zo samotného New Yorku sa prišlo na stránky pozrieť zhruba 4,5 tisícky ľudí.

Nikoho zrejme neprekvapí, že najčastejšími návštevníkmi webových stránok sú prevažne mladší ľudia. Celých 52 % záujemcov o informácie boli ľudia vo veku do 34 rokov (43 % patrí vekovému segmentu 25-34 rokov). Naopak nad 55 rokov išlo len o 7 %. Zaujímavé je, že celých 83 % návštevníkov sú muži.

Obchodne najzaujímavejším údajom je zrejme vyčíslenie tzv. „conversion rate". Teda percento Newyorčanov, ktorí si dohodli zmluvu potom, čo sa v rámci vytvorenia návrhu poistenia zoznámili s cenou. Výsledné číslo sa dostalo na úroveň 14,8 %. To je určite zaujímavý výsledok aj s ohľadom na to, že počas prvých dní sa našlo určite pár nadšencov z celého sveta, ktorí si skúsili namodelovať poistenie na neexistujúce nehnuteľnosť. 

Za prvých 48 hodín zaznamenal YouTube kanál poisťovne 19 tisíc zhliadnutí. A takmer 2-tisíc užívateľov si stiahlo aplikáciu poisťovne, cez ktorú dochádza k takmer akejkoľvek administrácii zmluvy vrátane sprostredkovania a hlásení poistnej udalosti. Nie je to síce rovnaké ako viac než 50-tisíc stiahnutí hry Pokemon Go za prvé 2 dni od jej vydania, ale bavíme sa o poistení, čo priznajme si, nie je zatiaľ úplne najobľúbenejším businessom na svete. A aj to chce Lemonade zmeniť. Prvé reakcie klientov naznačujú, že by mohli byť na dobrej ceste a ja im k tomu prajem veľa úspechov.

Autori:

Jiří Fialka, Partner poradenských služieb pre poisťovníctvo
Deloitte Advisory

 

Petr Paulín, Manažér poradenských služieb pre poisťovníctvo
Deloitte Advisory

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS