Sme jednotkou v online poistení. Trh prekvapíme ďalšími novinkami


			Sme jednotkou v online poistení. Trh prekvapíme ďalšími novinkami
16.9.2013 Rozhovory

Ich prvý online produkt, s ktorým prišli na trh v roku 2007, bolo povinné zmluvné poistenie. O rok na to zaviedli online cestovné poistenie. A v talóne na najbližšie mesiace majú aj ďalšie novinky: online havarijné poistenie a online produkt Domov a domácnosť. Pohli slovenským trhom online poistenia a žnú s ním úspechy u klientov. „Sme jednotkou v online poistení, máme podchytených 60 percent online poistného trhu,“ prezrádza s hrdosťou Marek Dudáš, konateľ spoločnosti Superpoistenie, jedného z najproduktívnejších členov siete INSIA na Slovensku.

 

                                                     

 

 

Boli tam nejaké míľniky, s ktorými ste sa museli popasovať v začiatkoch vášho podnikania?

Prvým produktom, s ktorým sme prišli na trh v roku 2007, bolo povinné zmluvné poistenie (PZP) a neskôr aj poistenie sedadiel ako možnosť pripoistenia úrazu v aute. Práve cez PZP sme naučili ľudí ísť na internet a uzatvoriť si zmluvu online. Spolu s PZP nám na web pribudlo aj havarijné poistenie offline. Aj dnes si klient môže dať u nás vypracovať nezáväznú cenovú ponuku a naši pracovníci zistia, či poistnú sumu zadal správne.

Po preverení údajov mu vypíšu poistnú zmluvu, pošlú na podpis, zabezpečia obhliadku a zmluvu nám pošle klient späť. Častým problémom v praxi je, že bežní ľudia si nevedia správne určiť poistnú zmluvu, zvyčajne si ju určia zle. Ak kúpili ojazdené vozidlo  napríklad za 10 000 eur, myslia si, že toto je poistná suma, ktorú treba do zmluvy uviesť. V roku 2008 sme ešte zaviedli kompletné online cestovné poistenie.

Ako vaše snahy na začiatku vášho podnikania prijali poisťovne? Berú už online ako bežnú súčasť poistenia?

Poisťovne, ktoré boli predtým skeptické, si dnes robia vlastné online portály. Snažia sa, aby sa cez web ich vlastnej poisťovne dalo uzatvoriť poistenie online. My sme ešte v roku 2007 vychádzali z toho, že internetizácia domácností bude stúpať, čo súčasný trend aj potvrdzuje. Počet vozidiel každým rokom stúpa, skoro každá domácnosť má už dve autá, ktoré plne využíva. Vidíme to aj na každoročnom náraste uzatvorených poistných zmlúv.

V súčasnosti máme zrealizovaných viac ako 3 milióny výpočtov PZP a do budúcnosti očakávame opätovný nárast. Máme technologicky vyriešené aj havarijné poistenie online, ale pre istú chybovosť zo strany klientov ho ešte nespustíme. Dbáme na to, aby náš systém bol dokonalý. To bude vtedy, keď budeme mať k dispozícii databázu vozidiel, kedy nebude musieť klient zadávať poistnú sumu, ale správnu poistnú sumu mu pridelí systém. Takto nastavený systém bude prínosom aj pre bežných ľudí. Predpokladám, že do jedného roka táto situácia nadobudne reálnejšie kontúry a bude riešiteľná.

Hovoríte o novinkách v poistení. Akú pridanú hodnotu ešte pripravujete pre klientov?

Ponúkneme im nové riešenia, ktoré však chceme najskôr kompletne doladiť a zjednodušiť. Ako prvé by malo byť už spomínané online havarijné poistenie. Pripravujeme aj online produkt Dom a domácnosť, kde si sám klient bude môcť uzatvoriť poistnú zmluvu. Tento produkt by sme chceli spustiť tiež do jedného roka. Týmto pravdepodobne možnosť online poistenia vyčerpáme. Do budúcnosti máme ešte možnosť spustiť online rizikové pripoistenie, kde si klient sám vyberie určité balíkové rizikové poistenia za určitú sumu. Výhľadovo zapracujeme ešte na produkte právna ochrana či na menších pripoisteniach, ktoré sú pre ľudí prospešné. Uvidíme, čo ukáže trh. Budúcnosť je otvorená v tomto smere aj pri online produktoch pre malých podnikateľov a jednoduché životné poistenie. V zahraničí to funguje bez problémov.

Ako ste nadviazali spoluprácu s INSIA? Prezraďte, čo vás k tomu viedlo?

S INSIA sme nadviazali partnerstvo ešte v roku 2007. V tom čase sme chceli našu spoločnosť zastrešiť väčšou spoločnosťou ktorá by ochránila naše profesijné záujmy. Patrili sme ako podriadený sprostredkovateľ pod INSIA, čo nám do značnej miery pridalo na dôveryhodnosti v našich začiatkoch. INSIA predstavovala pre nás garanciu, že vo vzťahu k poisťovniam aj ku klientom, budú všetky procesy transparentné. Jej členom sme dodnes. Máme v nej špeciálnu pozíciu - sme špecializovaný online maklér, pričom 99 percent poistných zmlúv máme uzatvorených cez internet. INSIA v nás má technologického lídra, ktorý prináša nové veci v rámci online poistenia. Sme jej druhý najväčší člen v rámci Česka a Slovenska.

Porovnanie produktov poisťovní teda uľahčilo situáciu klientom pri rozhodovaní, ktorú ponuku uprednostniť. Podľa čoho sa rozhodujú?

Podľa našich štatistík si klienti nevyberajú vždy najlacnejšiu ponuku. Prihliadajú aj na to, či v danej poisťovni majú aj iné poistné produkty, aké s ňou mali predchádzajúce skúsenosti. Kým pri PZP je cena jedným z hlavných parametrov, pri ďalších produktoch bude našou prioritou porovnať produkt aj podľa kvality. My ako poisťovací maklér odporučíme klientovi, čím sa treba v rámci kritérií riadiť. Bude si môcť porovnať produkty a porovnať rozdiely v krytí.

Kam budú smerovať trendy v online poistení vo vašej spoločnosti? V čom sú vaše hlavné konkurenčné výhody aj do budúcnosti?

Čas za tie roky od začiatku nášho podnikania veľmi pokročil. V začiatkoch sa mohlo zdať, že elektronická komunikácia s klientom a online uzatváranie zmlúv je mýtus. V zahraničí sú v tomto smere popredu, napríklad v Anglicku je dnes  60 percent zmlúv PZP uzatváraných cez internet. Na Slovensku je to okolo päť percent. Do budúcnosti predpokladáme nárast zmlúv, do piatich rokov okolo 15 percent.

V niečom sme však na rozdiel od Angličanov lepší. Kým oni pri online poistení majú pre klientov otázok na štyri strany, u nás stačí 15 otázok, aby si porovnali ceny v 11 poisťovniach, ktoré na Slovensku podnikajú.

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články