Problémy s autom na dovolenke? Týmito radami sa riaďte

21.7.2014 Tlačové správy

Zmizlo vám na dovolenke auto alebo jednoducho vypovedalo poslušnosť? V prípade, že potrebujete poradiť, alebo poskytnúť pomoc na mieste, vždy volajte svoju asistenčnú službu. Inak vám ubytovanie či náhradnú dopravu poisťovňa nepreplatí.  

 

 

 

Škodová udalosť: Porucha na vozidle

Povinné zmluvné poistenie: Z povinného zmluvného poistenia vám poruchu asistenčné služby nepokryjú, ak máte uzavretý len základný balík. Ide o zodpovednostné poistenie a v podobnom prípade náklady hradíte sami.

V KOMUNÁLNEJ poisťovni však ponúkame ďalšie dva varianty povinného zmluvného poistenia s rozšírenými službami a tie vám už s poruchou na mieste dokážu pomôcť. V takom prípade ihneď volajte asistenčnú službu, ktorej kontakt nájdete na zmluve. Majte k dispozícii asistenčnú kartu vydanú poisťovňou, ktorej údaje nadiktujete operátorovi (číslo poistnej zmluvy, meno a priezvisko držiteľa vozidla, začiatok a koniec poistenia), základné údaje o vozidle (evidenčné číslo, VIN a model vozidla) a tiež kontaktné telefónne číslo, počet cestujúcich vo vozidle, detailné miesto nehody a dôvod nepojazdnosti vozidla a okolnosti dôležité pre určenie najvhodnejšieho riešenia udalosti.

Následne sa riadite pokynmi operátora. Ten k vám podľa potreby vyšle odťahovú službu alebo zabezpečí opravu na mieste. V prípade, že vozidlo bude niekoľko dní nepojazdné, asistenčná služba vám uhradí ubytovanie najviac na 2 noci alebo návrat domov. Všetky účty, ktoré ste zaplatili v hotovosti si starostlivo uchovajte. Predložíte ich asistenčnej službe ako doklad o zaplatení.

Havarijného poistenia: Stačí, ak zavoláte na číslo asistenčnej služby (kontakt je súčasťou zmluvy), ktorá vám zabezpečí opravu poruchy vozidla na mieste, alebo odťah do najbližšieho servisu. Pri kontaktovaní asistenčnej služby nadiktujte operátorovi všetky potrebné informácie (postup je ten istý ako pri povinnom zmluvnom poistení).

Škodová udalosť: Ukradnuté vozidlo

Havarijné poistenie: Najskôr privolajte políciu. Tá vám vyhotoví protokol o nahlásení, resp. oznámení krádeže. Následne oznámte celú vec poisťovni.

V prípade potreby zavolajte na číslo asistenčnej služby, ktorá vám môže zabezpečiť náhradnú dopravu do miesta trvalého bydliska, prípadne ubytovanie. Pri kontaktovaní asistenčnej služby opäť majte po ruke asistenčnú kartu, z ktorej uvediete údaje, informácie o vozidle, kontaktné telefónne číslo, adresa a opis miesta, odkiaľ došlo k odcudzeniu vozidla.

Ak dôjde v zahraničí k odcudzeniu vozidla a krádež je riadne nahlásená na polícii, máte nárok na:

- ubytovanie oprávnených osôb max. na dve noci pre všetky oprávnené osoby, alebo

- návrat oprávnených osôb do miesta ich trvalého bydliska alebo pokračovanie v ceste do cieľového miesta vlakom II. triedy alebo autobusom, alebo náhradným motorovým vozidlom zabezpečeným zo strany asistenčnej spoločnosti na maximálne 24 h, alebo zabezpečenie letenky v turistickej triede zo strany asistenčnej spoločnosti.

Po návrate domov, opäť kontaktujte svoju poisťovňu a odovzdajte oprávnenému pracovníkovi poisťovne okrem vyplneného oznámenia a policajného protokolu aj originálne doklady od vozidla (osvedčenie o evidencii vozidla, technický preukaz s vyznačením vyradenia vozidla z evidencie – blokácia), všetky kľúče od motorového vozidla – originálne, rezervné aj duplikáty, ovládače a kľúče od zabezpečovacích zariadení, servisnú knižku k vozidlu, prípadne iné doklady podľa pokynov poisťovne. K likvidácii poistnej udalosti bude potrebné aj uznesenie o ukončení, resp. prerušení šetrenia z polície.

Likvidácia zo strany poisťovne: Predtým ako využijete náhradné služby (za ubytovanie, cestu....), určite kontaktujte svoju asistenčnú službu, či na ne máte nárok. Inak sa môže stať, že si ich budete hradiť z vlastného vrecka. Po schválení nároku na tieto služby asistenčnou službou, uhraďte prevádzkovateľovi účty v hotovosti (alebo inak podľa jeho požiadavky) a originály účtov starostlivo uschovajte. Následne vám ich preplatí asistenčná služba, prípadne, po návrate domov vám budú poisťovňou uhradené. Lehota na vyplatenie plnenia poisťovňou je 15 dní od zaslania posledného dokladu potrebného k prešetreniu udalosti.

V prípade, že nebudete schopní tieto účty zaplatiť, alebo ak potrebujete radu či inú pomoc, obráťte sa na asistenčnú službu a postupujte podľa jej pokynov.

Škodová udalosť: Poškodenie plechu na aute

Povinné zmluvné poistenie: Z PZP vám takéto škody poistenie neuhradí a musíte si ich hradiť z vlastného vrecka.

Havarijné poistenie: Z havarijnej poistky musíte počítať so spoluúčasťou a zvyšok preplatí poistenie. Ak udalosť nastane v zahraničí a vozidlo sa stane nepojazdným, opäť môžete kontaktovať asistenčnú službu (kontakt súčasťou poistky), ktorá vás usmerní ako postupovať a na čo máte nárok. Odporúčame vykonať fotky poškodenia a informovať poisťovňu najneskôr do 15 dní, odkedy ste sa o škode dozvedeli.

Likvidácia zo strany poisťovne: Ak máte uzatvorené havarijné poistenie, stačí zavolať do danej poisťovne, kde si dohodnete termín obhliadky vozidla. Následne vyplníte tlačivo Hlásenie o nehode a po odovzdaní všetkých požadovaných dokladov a po ukončení šetrenia, poisťovňa do 15 dní vyplatí poistné plnenie.

Komunálna poisťovňa

 

Zdroj: Komunálna poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články