Cestovné poistenie ponúka okrem úhrady liečebných nákladov aj ochranu navyše vo forme pripoistení pred neočakávanými udalosťami. Napríklad je to pripoistenie storna zájazdu, ak nemôžete nastúpiť na dovolenku, alebo pripoistenie predčasného návratu z destinácie. Tieto pripoistenia odporúčame predovšetkým rodinám s deťmi, u ktorých sa riziko neočakávanej choroby alebo úrazu vyskytuje častejšie.
1. Kedy môžete zrušiť zájazd
Predmetom pripoistenia Storna zájazdu je náhrada storno poplatku, ktorý účastník zájazdu musí uhradiť cestovnej kancelárii, ak z vážnych dôvodov nemôže nastúpiť na zájazd. Za závažné dôvody sa považuje:
-
náhla choroba, úraz, hospitalizácia (ak je lekársky doložené, že liečenie nebude ukončené ku dňu odcestovania) alebo smrť poisteného. Chorobu je možné akceptovať iba vtedy, ak sa 6 mesiacov pred zájazdom na túto chorobu poistený neliečil a choroba nevznikla v dôsledku alkoholizmu alebo užívania návykových látok.
-
smrť blízkej osoby alebo náhla choroba, úraz, hospitalizácia blízkej osoby alebo spolucestujúceho. Ak je lekársky doložený predpoklad, že takýto stav bude trvať aj v deň, kedy mal poistený nastúpiť na zájazd.
-
vlámanie do bytu alebo živelná poistná udalosť v byte poisteného
-
vážna dopravná nehoda, ktorá znemožní poistenému pokračovať v ceste na zájazd
Zrušenie zájazdu z iných príčin a dôvodov nie je poistnou udalosťou (napríklad poveternostná
situácia, odvolanie z dovolenky zamestnávateľom, nezhodou poisteného s cestovnou kanceláriou a pod.).
Oznamovacia povinnosť voči poisťovni
Poistený je povinný okamžite oznámiť poisťovni, že nastala poistná udalosť, ktorá je dôvodom pre plnenie poisťovne. Musí poskytnúť poisťovni všetky vysvetlenia, byť k dispozícii pri zisťovaní príčin a rozsahu poistnej udalosti a predložiť všetky požadované písomnosti nevyhnutné pre likvidáciu do 14 dní od dňa stornovania zájazdu.
-
Potrebné doklady:
-
potvrdenie o zaplatení poistného,
-
potvrdenie o zaplatení zájazdu, dátume odchodu zájazdu, dátume storna zájazdu a potvrdenie o výške vyrubeného storno poplatku,
-
lekárska správa,
-
úmrtný list,
-
potvrdenie príbuzenského vzťahu,
-
záznam polície, potvrdenie hasičov alebo poisťovne, v závislosti od príčin poistnej udalosti.
2. Kedy môžete predčasne odísť z dovolenky
Opačná situácia nastáva, ak už ste stihli vycestovať za hranice štátu a musíte sa v dôsledku choroby či inej závažnej udalosti vrátiť späť domov. Účelom pripoistenia Predčasného návratu je odškodnenie za nečerpané služby, ktoré ste v plnej výške uhradili cestovnej kancelárii.
Dôvody, za ktorých vzniká nárok na plnenie
Právo na plnenie vzniká, ak došlo k situáciám, ktoré zabránili poistenému čerpať uhradené služby, napríklad:
-
náhla choroba, úraz poisteného (chorobu je možné akceptovať iba vtedy, ak sa na ňu poistený neliečil 6 mesiacov pred nástupom na zájazd a choroba nevznikla ako dôsledok alkoholizmu a užívania drog),
-
hospitalizácia blízkej osoby poisteného, ktorá nebola účastníkom zájazdu, z dôvodu vážneho zdravotného stavu ohrozujúceho jej život,
-
smrť blízkej osoby poisteného, resp. spolucestujúceho,
-
ak nastala živelná udalosť alebo vlámanie do bytu poisteného.
Ako postupovať
Najskôr musíte asistenčnej službe (kontakt je uvedený na poistke) oznámiť dôvod návratu domov a tá musí vopred predčasnú cestu zo zahraničia odsúhlasiť, a to najneskôr 3 dni pred uplynutím účinnosti zmluvy. Bez súhlasu poisťovne nedostanete žiadnu náhradu škody.
Poisťovni poskytnite všetky potrebné informácie a predložte požadované doklady nevyhnutné na likvidáciu najneskôr do 14 dní odo dňa predčasného návratu.
V prípade poistnej udalosti poskytnite poisťovni všetky vysvetlenia, buďte k dispozícií pri zisťovaní príčin a rozsahu poistnej udalosti.
-
Potrebné doklady
-
potvrdenie o zaplatení poistného,
-
potvrdenie o zaplatení zájazdu a dĺžke pobytu zájazdu,
-
potvrdenie príbuzenského vzťahu,
-
lekárska správa,
-
úmrtný list,
-
záznam polície alebo potvrdenie od požiarnikov...
Komunálna poisťovňa
Komentáre
Pridať komentár