Poistná udalosť: Boľavý zub na dovolenke
Z akého poistenia: Cestovné poistenie
Čo musí urobiť poistený: V rámci liečebných nákladov cestovného poistenia je zahrnuté aj zubné ošetrenie pri náhlych stavoch na zmiernenie bolestí. Poisťovňa však preplatí maximálne dva zuby. Vyžiadajte si od ošetrujúceho lekára lekársku správu, ktorú predložíte poisťovni. Následne najneskôr do 30 dní po návrate na SR písomne oznámte poistnú udalosť.
Likvidácia zo strany poisťovne: Poisťovňa si vyžiada potrebné doklady a od ich dodania do doby 30 dní oznámi poistenému stanovisko a na jeho účet pošle odškodné.
Infolinka: v zahraničí je k dispozícií asistenčná služba Coris, t.č.: +421 2 43641037, alebo mail: coris@coris.sk.
Poistná udalosť: Nevoľno na dovolenke z dlhodobej diagnózy (napr. cukrovka)
Z akého poistenia: Cestovné poistenie
Čo musí urobiť poistený: Návštevu lekára vám poisťovňa v rámci cestovného poistenia nepreplatí. Vo výlukách sa nachádza akékoľvek ošetrenie, ktoré je pokračovaním už existujúceho stavu pred poistením a v čase uzavretia zmluvy bolo predvídateľné.
Poistná udalosť: Zlomená noha v zahraničí
Z akého poistenia: Cestovné poistenie
Čo musí urobiť poistený: Úraz a následne ošetrenie v zahraničí ihneď nahláste svojej komerčnej poisťovni. Všetky kontakty máte k dispozícii v zmluve, ktorú ste s ňou uzavreli. Urobte tak predovšetkým pri náročných, opakovaných ambulantných výkonoch, drahších úhradách, hospitalizácii, poistnej udalosti mimo Európy a iných. Odporúčame však kontaktovať poisťovňu aj pri bežných ambulantných ošetreniach. Po úraze okamžite vyhľadajte lekársku pomoc a liečte sa podľa pokynov lekára.
Lekárovi predložte asistenčnú kartu, ktorú vám vydá poisťovňa pri uzatvorení zmluvy. V prípade vážnejšieho zdravotného stavu alebo hospitalizácie kontaktujte asistenčnú službu, ktorá je k dispozícii 24 hodín denne na čísle + 421 2 4364 1037. Poisťovni najneskôr do 30 dní treba písomne oznámiť poistnú udalosť a predložiť jej všetky doklady potrebné na stanovenie rozsahu poistného plnenia, hlavne lekársku správu. Ak okolnosti, za ktorých došlo k úrazu, vyšetrovala polícia, treba predložiť potvrdenie polície. Ak ste za zákrok zaplatili v hotovosti, vždy žiadajte od lekára doklad o zaplatení a lekársku správu s uvedením diagnózy.
Likvidácia zo strany poisťovne: Po návrate z dovolenky musíte svojej poisťovni predložiť hlavne originály lekárskej správy s diagnózou, zoznam vykonaných lekárskych výkonov, originálny účet za ošetrenie či pobyt v nemocnici, za lieky predpísané lekárom a za prevoz. Po tom, ako sa poistený opäť podrobí vyšetreniu lekárom a doloží všetky požadované doklady, poisťovňa mu zašle plnenie na účet.
Infolinka: asistenčná služba Coris +421 2 43641037, alebo mail coris@coris.sk
Poistná udalosť: Stratená/ukradnutá batožina
Z akého poistenia: Cestovné poistenie
Čo musí urobiť poistený: Aby vám škoda bola preplatená, musíte mať pripoistenie na batožinu. V prípade, že ste batožinu stratili v hoteli, v aute (iba v batožinovom priestore a iba v prípade, že vozidlo nebolo na verejnom parkovisku) alebo v inom uzamknutom priestore, vtedy môžete žiadať o poistné plnenie.
Pri strate batožiny, resp. podozrení na krádež ihneď udalosť nahláste najbližšej policajnej stanici. Od nich si vyžiadajte potvrdenie, že ste krádež nahlásili. Dbajte, aby vám polícia potvrdila, aké veci vám boli odcudzené, kedy približne ku zmiznutiu kufra došlo, kde presne sa nachádzal a či bolo
vozidlo alebo miestnosť uzamknutá.
Ak došlo k odcudzeniu alebo zničeniu veci krádežou z ubytovacieho priestoru alebo z úschovne (okrem stanu či prívesu), informujte o tom políciu, vyžiadajte si od prevádzkovateľa zariadenia potvrdený písomný doklad o vzniku škody s potvrdením zoznamu odcudzených, stratených alebo zničených vecí. Následne požiadajte písomne prevádzkovateľa zariadenia o náhradu škody a prevzatie žiadosti si nechajte potvrdiť.
Ak došlo k odcudzeniu alebo zničeniu veci krádežou počas prepravy, žiadajte písomný doklad o vzniku a rozsahu škody od prepravcu a poisťovni predložíte aj cestovný a batožinový lístok.
Okolnosti vzniku škody, aj samotnú poškodenú batožinu sa snažte vyfotografovať alebo inak zdokumentovať.
Najneskôr do 15 dní od návratu na Slovensko písomne oznámte poistnú udalosť poisťovni a tiež aj príčiny a okolnosti vzniku tejto udalosti.
Likvidácia zo strany poisťovne: Ihneď o situácii informujte svoju poisťovňu, či už telefonicky z miesta krádeže alebo maximálne do 15 dní od návratu z dovolenky domov. Najlepšie, ak prídete na pobočku osobne, prinesiete potvrdenie o poistení, na mieste vyplníte formulár „Hlásenie poistnej udalosti“, doložíte doklady k ceste (napr. potvrdenie o zaplatení zájazdu, letenky), originál policajného protokolu, fotografie poškodenia (ak ich máte, napríklad vylomený zámok) a doklady o kúpe ukradnutých/poškodených vecí v origináli (ak ich máte). Poisťovňa hradí aj preplatenie nákladov súvisiacich so zaobstaraním dokladov v zahraničí, tiež náklady na dopravu do najbližšieho mesta, kde sa nachádza zastupiteľstvo Slovenskej republiky, ktoré vystaví náhradný cestovný doklad.Poisťovňa prepláca aj náklady, ktoré vznikli v súvislosti s meškaním batožiny, napríklad zakúpenie nevyhnutných vecí (nutné predložiť bločky od zakúpených vecí osobnej potreby). Likvidátori následne do 30 dní oznámia poistenému stanovisko a na jeho účet pošlú odškodné.
Komentáre
Pridať komentár