Aktuálna situácia, ktorá je nielen na Slovensku, ale všeobecne na svete, je náročná pre fyzické i právnické osoby. Štát sa snaží v rôznych možných smeroch pomôcť. Jednou z foriem pomoci je aj aktuálny krok, ktorý podniklo Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV SR).
Odpustenie pokuty STK a EK
MDV SR pripravilo opatrenie pre odpustenie pokuty za neplatnú STK a EK. Informoval o tom komunikačný odbor MDV SR. Rezort dopravy odporučil okresným úradom, aby v čase mimoriadnej situácie neukladali pokuty za neplatnú emisnú a technickú kontrolu, ktorej lehota platnosti uplynula štvrtkom, 12. marca 2020. Informáciu nájdete tu.
Poistený má ale povinnosť mať platnú STK
Pri riešení poistnej udalosti súvisiacej s dopravnou nehodou, resp. škodovou udalosťou, je však povinnosťou poisteného doložiť potvrdenie o platnej STK. V prípade, ak držiteľ vozidla bol objednaný na STK a EK v čase po 12. 3. 2020, z objektívnych príčin ju nemohol absolvovať.
Aký bude postup poisťovní v tomto prípade? Bude nad rámec poistných podmienok?
Vzdelávacia spoločnosť EFIBA, ktorá organizuje aj SIBAF® podujatia, v tomto smere oslovuje poisťovne a dopytuje sa na ich postup v takomto prípade. Podarilo sa jej zatiaľ získať stanovisko od jednej poisťovne, ktorá bude na danú situáciu prihliadať a posudzovať ju individuálne. Jednak pri PZP, ale aj pri Kasko poistení.
Obdobné povinnosti poistených však platia aj v prípade poistenia majetku (domácnosti, priemysel, podnikatelia), kde je povinnosťou poisteného mať vždy aktuálne spracované revízie napr. komínov, kotlov, elektrických zariadení a iných zariadení s povinnosťou pravidelnej revízie. Nemožnosť vykonania týchto revízií môže tiež byť predmetom nejasných situácií v prípade poistnej udalosti.
Situácia je aj z aspektu poistenia kritická a riešenia si vyžadujú neštandardné prístupy. Spoločnosť EFIBA by v týchto dňoch rada vykonala analýzu a poukázala na riziká, ktoré v dnešnej situácii môžu vzniknúť pri možných poistných udalostiach.
Pre poisťovacích maklérov je mať viac vedomostí a poznatkov o týchto témach dôležité, aby sa predišlo nedorozumeniam pri potenciálnych škodách ich klientov. Dôležité je, aby boli deklarované pravidlá čo najjasnejšie. Ak sa to spoločnosti podarí, o výsledkoch vás budeme informovať.
Komentáre
Pridať komentár