Tak napríklad ¾ nemeckých klientov vo veku do 35 rokov sú otvorení pre to, aby mohli poistenie dojednávať aj pre spoločnosti, ktorým bol tento predmet podnikania doteraz cudzí a ktoré do tejto brandže nepatria. A v mnohých susedných krajinách je podiel takto zmýšľajúcich ešte dokonca vyšší. Vyplynulo to z aktuálnej správy o poisťovníctve spoločnosti Bain.
Obzvlášť obľúbené sú technologické firmy, ako sú Amazon v USA a ďalšie, ktoré už skúmajú americký terén. Podľa vyjadrenia respondentov dominujú v oblasti poistenia obzvlášť funkčné témy, a najviac zo všetkého kvalita produktov, služieb a tiež jednoduchosť. A k tomu sa pridávajú emocionálne faktory, ako je odstraňovanie obáv a hodnota značky, píše sa v správe poradenskej spoločnosti Bain ďalej.
„Zákazníci vedia presne, čo chcú. A poisťovne im to musia dodať. Avšak práve napríklad pri otázke jednoduchosti vykazujú často nedostatky," konštatoval Henrik Naujoks, partner spoločnosti Bain a spoluautor analýzy. K tomu podľa neho poisťovatelia podceňujú úlohu emocionálnych faktorov, meraných podľa poznatkov z USA. Pre osoby vo veku do 35 rokov, teda pre tzv. mileniálov, v USA patrí k najdôležitejším hodnotovým prvkom už teraz motivácia, odmena a celkový pocit.
Medzitým zohrávajú významnú úlohu aj budovanie a rozširovanie ekosystémov služieb. Stále viac poisťovní ponúka doplnkový servis. Už nevystačia s poistnými zmluvami a krytím rizík. Sem patria najrôznejšie plnenia ako opravy, služby remeselníkov a zdravotné programy.
Podľa štúdie Bain má už každý druhý respondent v Nemecku záujem o takéto služby poisťovne: „Pomocou siete služieb môžu poisťovatelia rozťať gordický uzol na putách, ktoré ich viažu len k ich vlastnej brandži. Prinášajú podnet pre pravidelnú interakciu a vytvárajú emocionálne spojenie s klientom. Kto v tomto smere vie zákazníka presvedčiť, ten sa nemusí báť konkurencie zo strany novo prichádzajúceho fintechu," je presvedčený Christian Kinder, druhý spoluautor štúdie a partner v spoločnosti Bain.
Komentáre
Pridať komentár