Finančné inštitúcie sa musia naučiť lepšie aplikovať nové digitálne technológie


			Finančné inštitúcie sa musia naučiť lepšie aplikovať nové digitálne technológie

Banky a poisťovne vo Veľkej Británii, Taliansku, Nemecku, Španielsku a Francúzsku sú o 50 % efektívnejšie pri rozpoznávaní hodnoty digitálnych iniciatív ako pri ich aplikovaní.

Hlavné európske banky a poisťovne sú pripravené prijať digitálne technológie, ale sú takmer o 50 % efektívnejšie pri rozpoznávaní hodnoty inovácií než pri ich skutočnom využití na zefektívnenie svojho podnikania.Ukazuje to analýza spoločnosti Accenture, ktorá zhŕňa informácie z 53 inštitúcií v piatich najväčších ekonomikách starého kontinentu.

Digitálne technológie európskych finančných inštitúcií

Správa „Pripravenosť európskych finančných inštitúcií na digitálne technológie" ukázala, že na stupnici od jednej (základná úroveň) do štyroch (najlepší možný postup), dôležité banky a poisťovne vo Veľkej Británii, Taliansku, Nemecku, Španielsku a Francúzsku dosiahli priemerné hodnoty 3,15 za rozpoznávanie významu digitálnej technológie ako súčasti firemnej stratégie, a iba 2,10 za skutočné využitie digitálnych riešení pre zefektívnenie svojej činnosti.

Analýza, ktorá bola navrhnutá tak, aby odrážala vnímanie zákazníkov a investorov, je založená na verejne dostupných informáciách, ako sú výročné správy, webové stránky a tlačové správy, a hodnotí viac ako 100 ukazovateľov.

Európske finančné inštitúcie nové technológie všeobecne prijímajú, ale nedokážu ich dôsledne využívať," uviedol Sushil Saluja, generálny riaditeľ Financial Services group Accenture pre Európu, Afriku a Južnú Ameriku. „Táto správa, ktorá poskytuje meradlo digitálne pripravenosti, rozpráva príbeh odvetví, ktoré chápu význam digitálnej technológie ako nástroja zmeny, ale nedokážu nájsť pevný základ pre transformáciu, ktorú potrebujú prejsť."

Chýba jasný vodca regiónu

Podľa Sushil Salujaha „žiadna krajina sa nemôže pýšiť titulom digitálneho vodcu Európy. Keď si prieskum prezrieme geografickou optikou, naznačujú výsledky premenlivú úroveň digitálnej vyspelosti naprieč bankami a poisťovňami v každej z piatich európskych krajín, ktoré boli súčasťou štúdie."

Správa ukázala, že:

  • Finančné inštitúcie vo Veľkej Británii vynikajú v oblasti plánovania, ale majú priestor na zlepšenie pri využití digitálnych stratégií, navrhovaní nových produktov, služieb a digitalizácii svojich interných procesov.
  • Nemecké inštitúcie v oblasti digitálnych stratégií nasledujú iné, čo naznačuje menej vyspelý trh, a väčšinu svojich zdrojov potrebujú, aby dohnali svoj deficit v internom zavádzaní digitálnych technológií.
  • Talianske a španielske inštitúcie všeobecne musia digitálne technológie viac zapojiť do stratégie svojho rastu, ale pri implementácii deklarovaných digitálnych technológií sú dôslednejšie. Vykazujú slabé výsledky vzhľadom na aplikáciu digitálnych technológií na svoje interné činnosti.
  • Francúzske inštitúcie majú jasný plán digitálneho rozvoja a dokážu digitálne technológie lepšie využiť pri oslovovaní zákazníkov. Ako ostatní európski hráči sú ale slabšie vo využití digitálnych technológií pre svoje interné činnosti.

Massimo Proverbio, generálny riaditeľ Accenture 's banking practice v Európe, Afrike a Južnej Amerike, k tomu hovorí: „Najlepšie európske finančné inštitúcie vnímajú digitálne technológie ako kľúčový prvok pre stratégiu rastu, a v mnohých prípadoch už vytvorili čiastočný plán na integráciu digitálnych aktivít do svojho podnikania . Ten sa však často rozdrobí na jednotlivé nezávislé projekty miesto štruktúrovaného a celistvého akčného plánu na využitie hodnoty digitálneho trhu."

Podľa štúdie:

  • 86 % inštitúcií zahŕňa digitálne technológie do svojej stratégie, 63 % vytvorilo pozíciu generálny riaditeľ pre digitálne technológie, ale len 37 % vytvorilo špeciálny rozpočet pre digitálne transformáciu.
  • Inštitúcie si vybudovali online a mobilné prezentácie, aby mohli oslovovať nových klientov prostredníctvom sociálnych sietí, ale najvyšší manažment sa na týchto aktivitách podieľa len v 39 % inštitúcií.
  • 81 % spoločností zdôrazňuje svoju spoluprácu so start-upmi a univerzitami na digitálnych témach, ale menej ako 60 % vyhlásilo inovačné iniciatívy, alebo využívajú digitálne technológie pri vývoji produktov.

Plnú verziu správy „Pripravenosť európskych finančných inštitúcií na digitálne technológie" nájdete na: www.accenture.com.

Metodológia
Výskumný tím spoločnosti Accenture vytvoril správu „Pripravenosť európskych finančných inštitúcií na digitálne technológie" na základe analýzy miery digitálnej transformácie v 53 bankách a poisťovniach vo Veľkej Británii, Taliansku, Nemecku, Španielsku a Francúzsku. Digitálne aktivity a zručnosti každej inštitúcie boli hodnotené na základe porovnania 117 indikátorov rozdelených do 42 tematických skupín.

Zdroj: Accenture

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články