Digitalizácia firiem stagnuje, segment poisťovníctva nereaguje dostatočne

Digitalizácia firiem stagnuje, segment poisťovníctva nereaguje dostatočne
Digitalizácia firiem stagnuje, segment poisťovníctva nereaguje dostatočne
17.8.2020 Technológie

Digitalizácia firiem napriek pandémii nového koronavírusu stagnuje, dostatočne silno nereaguje ani sektor poisťovníctva - poisťovne neprešli plne na online biznis.

Myslí si to šéf kompetenčného centra spoločnosti Softec Miroslav Vladár. Nedostatočnú digitalizáciu segmentu poisťovní pripisuje Vladár nevyzretosti IT landscape týchto spoločností a širokého portfólia produktov, ktoré sa nedajú považovať za digitálne.

Z pohľadu IT sa podľa neho v podstate všetkým spoločnostiam podaril presun zamestnancov na homeoffice s navonok minimálnymi dosahmi na prevádzku. „V kontexte digitalizácie a zmeny procesov predaja a obsluhy zákazníka sme sa z môjho pohľadu posunuli len z osobných stretnutí k videohovorom.

V oblasti poistenia sa na trhu stále viac objavujú šikovné insurtechy, startupy, ktoré začínajú pružne reagovať na potreby zákazníkov," podotkol Vladár s tým, že zatiaľ prichádzajú na trh síce iba s jednoduchými produktmi a aplikáciami, ale to sa môže čoskoro zmeniť, pokiaľ prídu ďalšie vlny koronakrízy a reakcie poisťovní budú nedostatočné.

Ako príklad uviedol Vladár poisťovňu Uniqa, ktorá pod značkou Cherrisk rozbehla v Maďarsku nový model peer to peer poistenia s 24-hodinovou dostupnosťou služieb a možnosťou pružnejšie uzatvárať, ale aj rušiť poistenie. „V prípade ďalších obmedzení je príjemné mať možnosť napríklad dočasne ukončiť poistenie auta, ktoré stojí v garáži," ilustroval Vladár.

Na Slovensku a v Česku sa podľa neho dá očakávať, že postupne poisťovne začnú spolupracovať s takýmito startupmi a pod rôznymi značkami predávať nové modely poistenia formou digitálnych produktov. „Príkladom môže byť český startup Mutumutu, ktorý vznikol spoluprácou poisťovne KB a Creative Dock, ktorý pomáha startupom vo fintechu," uzavrel Vladár.

Zdroj: SOFTEC, TASR

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články