Martin Vogl: Kvalita a inovácie pomáhajú spoločnosti AXA rásť aj v čase stagnácie


			Martin Vogl: Kvalita a inovácie pomáhajú spoločnosti AXA rásť aj v čase stagnácie
15.6.2015 Rozhovory

V rámci tlačovej konferencie finančnej skupiny AXA sme mali možnosť vyspovedať jej generálneho riaditeľa pre Českú a Slovenskú republiku, Martina Vogl. Aký je jeho recept na prosperujúcu spoločnosť v čase stagnácie?

Aký máte pocit z dnešnej tlačovej konferencie?

Musím povedať, že skvelý. Minulý rok bol pre AXA veľmi dobrý a mohli sme tak prezentovať vynikajúce výsledky. Avšak to nie je ani tak dôležité ako to, že klienti chápu a zaujímajú sa o našu cestu smerom k tomu, aby sme im mohli ponúknuť unikátnu zákaznícku skúsenosť.

Ideme cestou budovania multikanálového prístupu, aby si klient sám mohol vybrať spôsob, akým si zaobstará produkt alebo službu a ako s nami komunikovať, aby to pre neho bolo čo nepohodlnejšia. Navyše, som veľmi spokojný, s dnešnými otázkami ohľadom investícií do digitalizácie, ktoré sme prezentovali vlani. Aj v roku 2014 sme sa totiž digitalizácii a kvalite intenzívne venovali, preto sa tejto témy týkala veľká časť našej prezentácie.

Vo vašej výročnej správe sa uvádza, že stornovosť zmlúv investičného životného poistenia v AXA klesla za posledné 2 roky o 70 %. Storná sú teraz spolu s novelou 38 v Česku veľkou témou. Aký je váš recept na úspech v znižovaní stornovosti?

Viem, že je to významné číslo. Pred dvoma rokmi, keď sme sa začali sústrediť na kvalitu, povedali sme „zbavme sa nekvalitných sprostredkovateľov". Takže zjednodušene, to čo zapríčinilo pokles storien v roku 2013 o 40 %, bolo ukončenie spolupráce so sprostredkovateľmi a maklérmi, ktorí nespĺňali naše predstavy o kvalite.

V minulom roku sa správnosť tohto kroku potvrdila, keď stornovosť klesla o ďalších 30 % v porovnaní s rokom 2012. Takže receptom je určite spolupráca len s kvalitnými sprostredkovateľmi a makléri. A my máme nástroje, ako kvalitu overiť už na začiatku spolupráce a ďalej ju priebežne kontrolovať.

Dám vám príklad. Než začneme spolupracovať s maklérom, tak si ho preveríme. Aký je jeho obchodný model, ako vyhľadáva klientov, ako s nimi komunikuje, čo a ako predáva, aké sú jeho skúsenosti a v niektorých oblastiach hovoríme aj s klientami. Až potom s ním nadviažeme spoluprácu. Rovnako tak s agentmi.

V súčasnej dobe sa s novelou 38 navrhuje predĺžiť lehotu na storno na 5 rokov. V súvislosti s tým rastie obava o prepoisťovciu vlnu pred začiatkom platnosti zákona. Myslíte, že to môže prípadne ovplyvniť stornovosť v budúcom roku?

V tejto chvíli je veľmi ťažké posúdiť, aké konkrétne dopady táto zmena prinesie. V konečnom dôsledku by však tento návrh mal mať pozitívny vplyv hlavne na klientov. V dlhodobom výhľade sa totiž zníži riziko prepoisťovania a klient bude mať zároveň možnosť získať produkt životného poistenia s rovnakým poistným krytím, ale za nižšiu cenu. Na pôde ČAP (Česká asociácia poisťovní) sme minulý rok hovorili veľa o záväzku ku kvalitatívnym kritériám. Výsledkom sú napríklad samoregulačné opatrenia uvedené do praxe na začiatku tohto roka. O dôležitosti kvality sme bytostne presvedčení a neustále hľadáme cesty, ako ju zlepšovať.

Pred niekoľkými dňami bol oznámený odchod Tomáša Sikora z postu výkonného riaditeľa ČAP a to vo chvíli, keď vrcholí diskusia týkajúca sa nových zákonov o poisťovníctve v SR. Ako vnímate túto náhlu zmenu?

Toto rozhodnutie nemôžem nijako komentovať, nie som oboznámený s plánmi Tomáša Sikoru. Vždy, keď sme spolu hovorili, pôsobil na mňa veľmi konštruktívne a otvorene. Ale chcel by som povedať, že český poisťovací biznis prechádza veľkou transformáciou. Mení sa prístup ku klientom, k produktom, regulácia je stále väčší. Myslím si však, že pre český poisťovací trh je to nevyhnutné a samotné poisťovne by v tom mali vidieť príležitosť. Český trh má veľký potenciál, ak budeme mať záuem klienta na prvom mieste.

A naša posledná otázka. Proti čomu všetkému ste vy osobne poistený?

Musím povedať, že som veľký fanúšik poistenia. Bohužiaľ, nepochádzam z tak bohatej rodiny, aby som nemusel myslieť na zabezpečenie seba a svojej rodiny. Viem, že v živote môžu prísť mnohé nečakané udalosti. Mám preto životné poistenie pre prípad dožitia, ale aj smrti, aby bola moja žena a obe deti prípadne zabezpečené. Mám tiež nemocenské a rizikové životné poistenie a pripoistenie invalidity.

Čo sa majetku týka, mám samozrejme od AXA poistenie AUTO a poistenie DOMOV, ktoré okrem všetkých druhov rizík spojené s bývaním ponúka napríklad aj právnu ochranu rodiny, vrátane Safe online, ktoré ponúka pomoc pri zneužití platobných prostriedkov treťou osobou a škodách spôsobených neserióznosťou prevádzkovateľov e-shopov.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články