V roku 2014 sa výrazne prejavil dopad zamerania skupiny AXA na kvalitu predaja, objem zmlúv vypovedaných v prvom roku od uzatvorenia poklesol o viac ako o polovicu za posledné dva roky. V celkovej štruktúre produktov a služieb rastie význam segmentu rizikového a neživotného poistenia naproti sporeniu a investíciám.
Rovnako, ako v minulom roku, rástol počet klientov finančnej skupiny AXA a dosiahol celkovo už 1,5 miliónov. Objem aktív pod správou sa následne zvýšil o 9 %na 3,9 miliárd eur.
„Našu dlhodobú stratégiu sa darí napĺňať predovšetkým vďaka podpore rizikového životného a neživotného poistenia, kde registrujeme medziročný nárast predpísaného poistného o 30 % a kde vďaka využívaniu novej segmentácie dosahujeme väčšiu ziskovosť. Pre udržateľný rast sú strategicky dôležité tiež aktivity zamerané na zvyšovanie efektivity, vedúce k úsporám, ktoré sú ďalej investované do transformácie spoločnosti," hovorí Sébastien Guidoni, finančný riaditeľ finančnej skupiny AXA pre ČR a SR.
Okrem zvyšovania kvality predaja má na dobré výsledky finančnej skupiny AXA vplyv i dôraz na digitalizáciu a inovácie. V roku 2014 bolo už 43 % zmlúv spracovaných čisto elektronicky (v roku 2013 to bolo 16 % zmlúv).
Prejavuje sa tiež rast segmentu rizikového a neživotného poistenia. V rámci hrubých výnosov skupiny AXA v súčasnosti na tieto produkty pripadá viac ako 10 %, zatiaľ čo v roku 2011 to bolo iba 2,5 %. Objem predpísaného poistného v rizikovom a neživotnom poistení sa v priebehu posledných dvoch rokov takmer zdvojnásobil a dosiahol úroveň takmer 57,7 milióna eur.
„V roku 2014 sa výrazne prejavil pozitívny dopad niektorých krokov, ktoré sme v minulosti realizovali. Nárast hospodárskeho výsledku o 10 % je pochopiteľne vynikajúca správa, z hľadiska budúcich výsledkov je však ešte dôležitejšie, že sa nám darí zásadne zvyšovať efektivitu.
Spolupracujeme iba s tými najlepšími – zatiaľ čo pred štyrmi rokmi naše produkty predávalo viac ako šesť tisíc sprostredkovateľov, dnes ich je menej ako tretina. Jasným dôkazom, že tento krok funguje, je pokles stornovosti v prvom roku od uzatvorenia zmluvy o 70 % v ČR a o 43 % na Slovensku v porovnaní s rokom 2012,“ hovorí Martin Vogl, generálny riaditeľ finančnej skupiny AXA pre ČR a SR.
Komentáre
Pridať komentár