Škoda valcuje. Je každým druhým autom vo fleetoch


			Škoda valcuje. Je každým druhým autom vo fleetoch

Automobily českej značky sa stávajú vo firemných vozidlových parkoch čoraz obľúbenejšie. Ich podiel už dosiahol 51 percent.

Vozidlá českej automobilky Škoda sa vo firmách na Slovensku udomácňujú čoraz viac. Ich podiel vo fleetoch je už viac ako polovica. Dokonca aj pokiaľ ide o modely vozidiel, v top 10 najobľúbenejších má česká značka najpočetnejšie zastúpenie. Popri najžiadanejšom modeli Octavia je dvojkou Fabia, ďalšími sú Superb a Rapid a desiatku uzatvára Škoda Karoq.

Vyplýva to z najnovšieho rebríčka obľúbenosti firemných osobných vozidiel, ktorý zverejnila spoločnosť Business Lease Slovakia. Spoločnosť je poskytovateľom komplexnej mobility vrátane operatívneho lízingu pre právnické aj fyzické osoby. Firmám na Slovensku spravuje viac ako 5000 vozidiel.

Prvá voľba firiem

Česká značka si skutočne posilňuje svoju pozíciu ako prvá voľba firemných vozidiel pre stredný a nižší manažment a obchodných zástupcov, ktoré si spoločnosti obstarávajú do fleetu na operatívny lízing,“ konštatuje Lucia Čišková, výkonná riaditeľka Business Lease Slovakia. Dôvody sú podľa nej zrejmé.

Škoda má rokmi vybudovanú dôveru v značku, je tu dlhoročná spätosť aj spoločná „história“. „Vozidlá majú zároveň nielen dobrú obstarávaciu cenu, ale aj stabilne vysokú zostatkovú hodnotu, čo je veľmi významným faktorom aj v prípade operatívneho lízingu, kde firma platí počas obdobia nájmu len rozdiel medzi obstarávacou cenou a zostatkovou hodnotou. Samozrejme, prvenstvo si udržiava aj vďaka spoľahlivosti vozidiel či kvalitnej servisnej sieti, čo je najmä v prípade firiem vyžadujúcich vysokú mobilitu dôležité,“ podotýka Lucia Čišková.

Dvojkou v obľúbenosti je nemecká značka Volkswagen (12 % zastúpenie). Prekvapením je však výrazný nárast úspešnosti kórejskej značky Hyundai, ktorej podiel sa vo firemných fleetoch na Slovensku takmer zdvojnásobil a dnes je každé desiate vozidlo vo firmách tejto značky.

Výber značky je na firme

Výber značky, prípadne aj model či jednotlivá výbava je pritom vždy na firme.  „Samozrejme, v prípade nižšieho či stredného manažmentu sa pri výbere vozidla často hľadí na firemné smernice,“ podotýka Lucia Čišková s tým, že ohľad sa berie aj na veľkosť firmy, jej etablovanie na trhu, prípadne „národnosť značku“.

To je významný parameter najmä pri firmách, ktoré majú zahraničnú materskú spoločnosť. „Keďže však pri operatívnom lízingu firma prefinancuje len reálne využitú hodnotu auta, významným kritériom je aj spomínaná zostatková hodnota,“ spresňuje Lucia Čišková. Tú zvyšuje aj vybavenosť vozidla. V prípade stredného a nižšieho manažmentu či obchodných zástupcov je vybavenosť veľakrát daná smernicami firmy.

Firmy už veľmi prihliadajú na bezpečnosť vodičov, v dôsledku čoho sa už bežnými stávajú požiadavky na bezpečnostné prvky. Popri adaptívnom tempomate je to napríklad aj Line Assistant na sledovanie jazdných pruhov, ďalej asistent rozpoznávania únavy, asistent rozpoznávania značiek, asistent rozjazdu do kopca, kontrola slepého uhla a podobne,“ vysvetľuje Lucia Cišková.

Mnohé firmy sa snažia spĺňať aj ekologické požiadavky, napríklad limitovať výber vozidiel podľa emisií CO2, kde sa horné hranice emisií CO2 stávajú súčasťou firemnej politiky. Ako podotýka Lucia Čišková, zvyšuje sa preto aj dopyt po elektromobiloch.

 

Zdroj: Business Lease Slovakia

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články