NN Životná poisťovňa: Najčastejšie otázky klientov v súvislosti s pandémiou koronavírusu


			NN Životná poisťovňa: Najčastejšie otázky klientov v súvislosti s pandémiou koronavírusu

Za posledné týždne sa svet citeľne spomalil, no nezastavil. Situácia súvisiaca s pandémiou a preventívne vládne opatrenia zavedené s cieľom ochrany verejného zdravia, ovplyvnili aj činnosť finančných inštitúcií, vrátane poisťovní.

A keďže sa v súvislosti s nepriaznivými a novými okolnosťami vynára nespočetné množstvo otázok, ktoré sa týkajú aj produktov NN Životnej poisťovne, pripravili sme pre vás súbor odpovedí na najfrekventovanejšie otázky od našich klientov. 

V akom režime fungujú NN pobočky na Slovensku? 

Napriek tomu, že niektoré zmeny môžu dočasne priniesť nižší klientsky komfort, v prvom rade nám záleží na zdraví klientov i našich zamestnancov. S cieľom minimalizovať riziko nákazy sme v spoločnosti NN Slovensko pristúpili k dočasnému zatvoreniu všetkých pobočiek a klientskych centier od 16. 3. 2020 až do odvolania. Avšak od 1. apríla sme otvorili v upravených otváracích hodinách regionálne riaditeľstvá v týchto mestách Bratislava, Košice, Nitra, Trnava, Prešov, Banská Bystrica, Poprad, Žilina a Trenčín. 

V akom režime funguje NN klientska linka? Nepodarilo sa mi dovolať. 

Klientom je naďalej k dispozícii aj NN Klientska linka, no dočasne funguje v reaktívnom režime. Všetkých klientov, ktorým sa nepodarí dovolať, kontaktujú naši operátori spätne v najskoršom možnom čase. Klienti sú o týchto opatreniach informovaní prostredníctvom webovej stránky poisťovne. Klienti môžu tiež využiť emailovú komunikáciu a napísať nám na klient@nn.sk, prípadne využiť online služby a servisné portály Moja NN/WebKlient.

Čo všetko kryje NN životné poistenie v súvislosti s koronavírusom

Mám v rámci môjho poistenia kryté aj ochorenie súvisiace s pandémiou koronavírusu? 

Áno, životné poistenie NN kryje aj poistné udalosti súvisiace s koronavírusom. NN nemá v poistných podmienkach vylúčené prípady súvisiace s epidémiou či pandémiou. 

Kedy mi vzniká nárok na poistné plnenie a z ktorých doplnkových poistení/pripoistení v prípade potvrdenia ochorenia koronavírusu? 

NN pri riešení poistnej udalosti postupuje v súlade s poistnými podmienkami daného doplnkového poistenia/pripoistenia. Vzhľadom na to, že zatiaľ nie sú známe všetky následky, ktoré môže vírus spôsobiť, predpokladáme, že pôjde o poistné udalosti najmä z dôvodu:
• hospitalizácie, 
• práceneschopnosti, 
• kritickej choroby (keďže vírus môže spôsobiť napríklad aj komplikovaný zápal pľúc), 
• alebo v tých najhorších prípadoch úmrtie.

Vo všeobecnosti môže nárok na poistné plnenie vzniknúť najmä pri týchto doplnkových poisteniach/pripoisteniach: práceneschopnosti, hospitalizácie (aj detskej), kritických chorôb, invalidity (toto v tomto momente nepredpokladáme pri aktuálnej znalosti o priebehu vírusového ochorenia), úmrtia a úmrtia s klesajúcou poistnou sumou. Každé doplnkové poistenie/pripoistenie má presne definované, čo sa považuje za poistnú udalosť.

Vzniká nárok na poistné plnenie z doplnkového poistenia/pripoistenia Hospitalizácie z dôvodu koronavírusu?

Áno, hospitalizácia musí trvať dlhšie ako 24 hodín v závislosti od uzatvoreného produktu (alebo uzatvorenej verzie doplnkového poistenia/pripoistenia).

V poistení mám kryté aj Kritické choroby. Vzťahuje sa toto poistenie aj na ochorenie  COVID-19, prípadne aj na jeho následky?

Samotným diagnostikovaním ochorenia COVID-19 nevzniká nárok na poistné plnenie v doplnkovom poistení kritických chorôb v NN. Nárok na poistné plnenie však môže teoreticky vzniknúť, ak sa ochorenie spôsobené novým koronavírusom rozvinie do kritického ochorenia (napr. komplikovaný zápal pľúc).

Plní NN Životná poisťovňa aj PN z dôvodu karantény?

Karanténa nie je krytá podľa poistných podmienok (nejde o chorobu). Každú poistnú udalosť posúdime individuálne podľa poistných podmienok a poistných podmienok jednotlivých pripoistení. No v prípade, že je klientovi počas povinnej 14-dňovej karantény diagnostikované ochorenie COVID-19, poisťovňa bude postupovať v prospech klienta a do prípadného poistného plnenia za PN z dôvodu diagnostikovania tohto ochorenia zahrnie aj časť lehoty zo 14-dňovej karantény, počas ktorej klient ešte nemal COVID-19. 

Riešenie poistných udalostí 

Na uzavretie poistnej udalosti musím doložiť správy od lekára. Nechcem však za ním teraz chodiť, lebo sa obávam ochorenia. Čo mám urobiť? 

Uvedomujeme si, že v súčasnosti môže byť komplikované získať od lekára všetky potrebné doklady a určite nechceme klientov vystavovať nebezpečiu nákazy. Ak je potrebné doložiť nejaké lekárske správy zo zdravotnej dokumentácie, mal by klient požiadať svojho lekára telefonicky alebo e-mailom o zaslanie naskenovaných dokumentov, ktoré pre posúdenie nároku na poistné plnenie plne akceptujeme. 

Ako mám nahlásiť poistnú udalosť, keďže v tejto situácii nechcem chodiť na poštu? 

Poistnú udalosť možno nahlásiť jednoducho na webovej stránke nn.sk v časti Ako nahlásiť škodovú poistnú udalosť. Týmto rýchlym a pohodlným spôsobom možno z bezpečia domova tiež dopĺňať dokumenty potrebné k už nahlásenej poistnej udalosti. 

Stačí, ak k poistnej udalosti zašlem iba skeny? 

Áno, poistné udalosti spracúvame aj na základe elektronicky zaslaných naskenovaných dokumentov či fotografií. 

K poistnej udalosti mám doložiť potvrdenie zo Sociálnej poisťovne, aké sú možnosti získať toto potvrdenie s ohľadom na aktuálnu situáciu?

Sociálnu poisťovňu je možné osloviť e-mailom aj telefonicky a postupovať podľa jej pokynov. Sociálna poisťovňa potvrdenie pošle e-mailom alebo poštou. V súčasnosti nie je podľa dostupných informácií zo Sociálnej poisťovne možné vystaviť potvrdenie „na počkanie“ na základe osobnej návštevy. 

Bude sa pri šetrení poistnej udalosti preverovať, či sa poistený, u ktorého sa potvrdí koronavírus, zúčastnil napríklad na nejakej hromadnej spoločenskej akcii či športovom podujatí?

Ak klient koná v rozpore so stanovenými štandardami, je možné krátiť poistné plnenie. Vo Všeobecných poistných podmienkach je definované, že: „Poisťovateľ je oprávnený znížiť poistné plnenie, ak bola poistná udalosť zapríčinená protiprávnym, úmyselným, hrubo nedbanlivým konaním alebo nekonaním účastníkov poistenia.“  Klientov preto vyzývame k zodpovednému konaniu, prevencii a ochrane vlastného zdravia.

Platenie poistného

Nechcem teraz chodiť na poštu ani do banky, ako môžem uhradiť poistné? 

Poistné možno uhradiť aj bezhotovostným platobným stykom, prípadne online prostredníctvom NN platobnej brány.

Je možné poistku zrušiť a nechať si vyplatiť peniaze?

Poistku je možné zrušiť, no vo všeobecnosti to neodporúčame, pretože sa domnievame, že je výhodnejšie so zmluvou pracovať a upraviť si krytie rizík, aby si klient zachoval aspoň nejakú poistnú ochranu, hoci lacnejšiu a nižšiu. Vyhne sa tak tomu, že ak si bude v budúcnosti uzatvárať novú poistnú zmluvu, bude už znevýhodnený, pretože bude starší a môže mať horší zdravotný stav.  

Pokiaľ ide o vyplatenie peňazí, záleží predovšetkým na druhu poistky. V prípade čisto rizikového životného poistenia nie je možné vyplatiť peniaze, keďže súčasťou tejto poistky nie je sporiaca zložka. 

Pokiaľ ide o spotup, všetky takéto žiadosti sa podávajú na podpísanom a vyplnenom tlačive. V terajšej situácii sme zjednodušili proces zasielania a overovania jednotlivých žiadostí, aby sme minimalizovali možné zdravotné riziká. Podpísané žiadosti je napríklad možné poslať poštou alebo elektronicky s priloženou obojstrannou fotokópiou občianskeho preukazu.

Zdroj: NN Životná poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

Súvisiace články