Pre poisťovne je prevencia na prvom mieste. Tu sú všetky opatrenia, ktoré zaviedli


			Pre poisťovne je prevencia na prvom mieste. Tu sú všetky opatrenia, ktoré zaviedli
18.3.2020 Poistný trh

Mnohé poisťovne zaviedli špeciálne opatrenia pre klientov z dôvodu koronavírusu. Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) oficiálne označila ochorenie Covid-19 za globálnu pandémiu. Aké špeciálne opatrenia poisťovne z tohto dôvodu pripravili?

Špeciálne opatrenia poisťovní pre klientov z dôvodu koronavírusu

Cestovné poistenia

  • predĺženie platnosti cestovného poistenia, ak klient uviazol v zahraničí kvôli
    karanténe,
  • zabezpečenie prípadnej repatriácie z toho istého dôvodu;

Úprava otváracích hodín (obmedzený čas), ale :

  •  k dispozícií sú pracovníci na call centrách,
  • možnosť s poisťovňou komunikovať online;

Obhliadky

  • výjazdy za účelom obhliadky škôd len po dohode s klientom, ale v zásade sú silne
    obmedzené až zrušené,
  • klient môže predložiť vlastnú fotodokumentáciu škody;

Nahlásenie škôd

  • telefonicky,
  • e-mailom,
  • cez aplikácie.

Osobitné aktivity poisťovní (ich materských spoločností)

Allianz - Slovenská poisťovňa, a. s. poskytne v rámci Nadácie Allianz približne 85-tisíc eur na boj
s koronavírusom., konkrétne na nákup prístrojov potrebných na boj s epidémiou pre Univerzitnú
nemocnicu v Bratislave.
Skupina AXA dlhodobo podporuje medzinárodný vedecký výskum Institutu Pasteur, ktorý je
zameraný na infekčné ochorenia. Čiastkou 2 milióny eur podporila výskum infekčného ochorenia
COVID-19, ktorého cieľom na medzinárodnej úrovni je porozumieť virusu a jeho patogenéze,
vyvíjať nové diagnostické nástroje, hľadať protilátky, ktoré môžu mať terapeutické aplikácie,
vyvinúť potenciálne vakcíny a tiež modelová epidemiológia vrátane návrhov stratégie kontroly
ohnísk výskytu vírusu.
Skupina Generali zriaďuje mimoriadny medzinárodný fond vo výške 100 miliónov eur, ktorý bude
určený na boj s vírusovým ochorením COVID 19 na medzinárodnej úrovni. Fond je určený
predovšetkým na pomoc Taliansku, ale aj ostatným krajinám, kde Generali pôsobí, na urgentnú
pomoc počas tejto rýchlo sa šíriacej krízy. V strednodobom horizonte bude určený na pomoc pri
ekonomickom zotavení zasiahnutých krajín. 

Opatrenia jednotlivých poisťovní


Allianz - Slovenská poisťovňa, a. s.
Allianz - Slovenská poisťovňa v rámci preventívnych opatrení upravila otváracie hodiny pre klientov
na pobočkách, od 16. 3. 2020 sú všetky pobočky otvorené v čase od 8:00 do 12:00
https://www.allianzsp.sk/prevencia. Po tomto termíne sú klientom k dispozícií pracovníci na call
centrách a takisto je možnosť s poisťovňou komunikovať online.

Pobočky v obchodných centrách sú
zatvorené. Výjazdy za účelom obhliadky škôd sú zrušené; klientov, ktorí potrebujú nahlásiť škodu,
kontaktuje poisťovňa telefonicky a žiada ich o foto-dokumentáciu škody.

AXA pojišťovna a. s., AXA životní pojišťovna a. s., pobočky poisťovní z iného členského štátu

V súvislosti s krízovými opatreniami prijatými v týchto dňoch vládou Slovenské republiky poisťovňa
s účinnosťou od 16. 3. 2020 až do odvolania z preventívnych dôvodov uzavrela všetky obchodné
a kontaktné miesta na území SR, aby v tejto vypätej situácii prispela k celospoločenskej potrebe
obmedzenia fyzického kontaktu medzi ľuďmi. Všetci zamestnanci, ktorých náplň práce to umožňuje,
pracujú v režime home office.

Prioritou poisťovne je aj naďalej poskytovať maximálny rozsah služieb – poisťovňa proaktívne informuje klientov o možnostiach využívania online komunikácie, vrátane služieb kontaktného centra. www.axa.sk

Ak sa klient bez zdravotných komplikácií dostane v zahraničí do karantény, poisťovňa nad rámec
poistných podmienok automaticky predĺži dobu poistenia po dobu nevyhnutnú pre návrat klienta do
SR. Zároveň týmto klientom poskytne právnu pomoc týkajúcu sa uplatnenia nárokov na vymáhanie
súvisiacich nákladov.

ČSOB poisťovňa, a. s.

Ak sa klient bez predošlých zdravotných komplikácií dostane v zahraničí do karantény, poisťovňa
automaticky predĺži dobu poistenia po dobu nevyhnutne potrebnú na návrat klienta do Slovenskej
republiky nad rámec existujúcich poistných podmienok.

Tým klientom, ktorí sa v súvislosti so zrušením
letu ocitnú v nepredvídanej situácii v zahraničí a nemôžu sa pre uzavreté letiská vrátiť v rámci svojich
plánovaných letov domov a majú dojednané pripoistenie meškania odletu, bude poisťovňa nad rámec
poistných podmienok preplácať náklady na kúpu nevyhnutných vecí, ktoré vzniknú poistenému
v súvislosti s meškaním odletu lietadla, resp. so zrušením letu do výšky poistnej sumy na poistnej
zmluve v zmysle všeobecných poistných podmienok pre cestovné poistenie a cestovné poistenie
k platobnej karte ČSOB.

V prípade návštevy pobočky ČSOB Poisťovne klientom poisťovňa odporúča vopred si telefonicky overiť
aktuálne otváracie hodiny prostredníctvom telefónnych čísel zverejnených na webovej stránke
www.csob.sk.

Prevencia a zodpovedné správanie musí byť v aktuálnej situácii spoločnou prioritou, preto poisťovňa
vyzýva klientov, aby do priestorov pobočky vstupovali jednotlivo a chránili seba aj okolie použitím
rúška alebo jeho alternatívy. Zároveň žiada klientov o dodržanie osobnej vzdialenosti od personálu
min. 1 meter a v prípade príznakov akejkoľvek choroby ako sú teplota, kašeľ, kýchanie, celková slabosť
a podobne, ako aj po návrate zo zahraničia, aby nenavštevovali priestory pobočky vôbec. 

Generali Poisťovňa, a. s.  

Z dôvodu prevencie pred šírením koronavírusu pristúpila poisťovňa Generali k uzatvoreniu viacerých
pobočiek. Otvorené naďalej zostávajú pobočky v krajských mestách. Pobočky, ktoré zostali otvorené,
sú naďalej v plnej prevádzke, pričom niektoré z nich fungujú v skrátenom režime otváracích hodín.
Cieľom opatrení je čo najviac eliminovať osobný kontakt a možné šírenie vírusu. Poisťovňa Generali
zároveň vyzvala všetkých svojich klientov, aby v prípade potreby komunikovali s poisťovňou primárne
telefonicky alebo online.

„V tomto období sme našim klientom naďalej k dispozícii prostredníctvom Kontaktného centra
na telefónnom čísle +421 2 38 11 11 17, online na našej webstránke, resp. prostredníctvom
sprostredkovateľov. Všetky dokumenty týkajúce sa poistných zmlúv môžu klienti dostávať elektronicky
a platby môžu vyriešiť z bezpečia svojho domova. Stačí, ak si aktivujú zasielanie elektronickej
korešpondencie na našej stránke. Rovnako je možné nahlásiť online aj poistnú udalosť prostredníctvom
našej webstránky alebo Klientskej zóny,“ odporúča generálny riaditeľ poisťovne George Engl.

Groupama poisťovňa, a. s., pobočka poisťovní z iného členského štátu

V rámci zabránenia šíreniu vírusu COVID-19 poisťovňa zaviedla pre tých zamestnancov, ktorým to
náplň práce umožňuje, home office. Klientske centrá Groupama service sú zatvorené až do odvolania.
Pre klientov je k dispozícii komunikácia prostredníctvom e-mailu alebo Call centra.

Škodové udalosti
môžu klienti taktiež hlásiť ONLINE a rovnako si môžu ONLINE zistiť aj stav škodovej udalosti. Klientov
o aktuálnej situácii poisťovňa informuje aj na webe, kde môžu rovnako nájsť všetky užitočné informácie
a usmernenia v súvislosti s cestovným poistením a COVID-19. www.groupama.sk.

KOMUNÁLNA poisťovňa, a. s. Vienna Insurance Group

Poisťovňa pristúpila ku skráteniu otváracích hodín na všetkých obchodných miestach od pondelka
do piatka od 8:00 do 12:00. Návštevníci môžu do priestorov pobočiek vstupovať len po jednom
a s ochranným rúškom, alebo inou alternatívou ochrany úst a nosa.

Poisťovňa radí klientom odložiť osobnú návštevu pobočky a využiť možnosť online komunikácie
poisťovňou nasledovne:
• Poistnú udalosť nahlásiť online na webovej stránke www.kpas.sk.
• Informácie o poistných zmluvách klienti nájdu v klientskom portáli e-KOMfort.
• Informácie o možnostiach poistenia nájdu na webovej stránke www.kpas.sk.
• Všetky otázky a požiadavky radi vybavíme prostredníctvom online formulárov www.kpas.sk alebo
na zákazníckej infolinke 0800 11 22 22.

Na webovej stránke nájdu klienti potrebné informácie aj k Cestovnému poisteniu v súvislosti
s ochorením COVID-19 a podmienkach krytia liečebných nákladov v zahraničí.

KOOPERATIVA poisťovňa, a. s. Vienna Insurance Group

Obchodné miesta poisťovne KOOPERATIVA majú upravené otváracie hodiny od pondelka do piatka
od 8:00 do 12:00. Návštevníci môžu do priestorov pobočiek vstupovať len po jednom a s ochranným
rúškom, alebo inou alternatívou ochrany úst a nosa.
Poisťovňa radí klientom odložiť osobnú návštevu pobočky a využiť možnosť online komunikácie
poisťovňou nasledovne:
• Poistnú udalosť nahlásiť online na webovej stránke www.koop.sk.
• Informácie o poistných zmluvách klienti nájdu v klientskom portáli eKooperativa.
• Informácie o možnostiach poistenia nájdu na webovej stránke www.koop.sk
• Všetky otázky a požiadavky poisťovňa vybaví prostredníctvom online formulárov na webe poisťovne.

Na webovej stránke nájdu klienti potrebné informácie aj k Cestovnému poisteniu v súvislosti
s ochorením COVID-19 a podmienkach krytia liečebných nákladov v zahraničí.

NN Životná poisťovňa, a. s.

V súvislosti s minimalizovaním rizika a maximálnou ochranou zdravia klientov a pracovníkov poisťovňa
pristúpila k zatvoreniu všetkých pobočiek a klientskych centier od 16. 3. 2020 až do odvolania. Ide
o preventívne opatrenie s cieľom znížiť riziko nákazy.

Klienti nájdu na vchodových dverách všetkých
pobočiek poisťovne oznam s potrebnými kontaktnými údajmi. Mobilné telefónne číslo na zástupcov
každej kancelárie je zverejnené aj na internetovej stránke.

NN Klientska linka funguje až do odvolania najmä reaktívne. Všetkých klientov, ktorým sa nepodarí
dovolať, budú naši operátori kontaktovať spätne v najskoršom možnom čase. Klienti sú o týchto
opatreniach informovaní prostredníctvom webovej stránky poisťovne.

UNIQA, poisťovňa, a. s.

V prípade, ak klient uviazne v zahraničí z dôvodu karantény kvôli koronavírusu a nebude sa môcť vrátiť
v plánovanom termíne domov, UNIQA automaticky a bezplatne predĺži platnosť cestovného poistenia
v dohodnutom rozsahu na celú dobu pobytu v karanténe.

Doprava domov po skončení karantény však bude hradená z cestovného poistenia ako repatriácia, v prípade, že nebude klientovi zabezpečená inak. Pokiaľ má klient zakúpené cestovné poistenie v UNIQA s predstihom, zatiaľ ešte nemá zakúpený zájazd či cestovný lístok a plánoval vycestovať do rizikových oblastí, poisťovňa vráti zaplatené poistné z dôvodu straty poistného záujmu.

Rovnako, ak bol zájazd, či cesta zrušené z dôvodu karantény v cieľovej destinácii, t. j. nie je možné cestu uskutočniť, bude klientovi vrátené uhradené poistné (platí na poistné zmluvy krátkodobého cestovného poistenia uzatvorené na konkrétnu cestu do rizikovej destinácie, nevzťahuje sa na ročné cestovné poistenie).

Vzhľadom na krízové opatrenia vlády v súvislosti so šírením koronavírusu UNIQA až do odvolania
uzatvára väčšinu svojich kontaktných miest, vrátane klientskeho centra ústredia na Krasovského 15
v Bratislave.

Aktuálnu dostupnosť jednotlivých pobočiek klienti zistia na webe: https://www.uniqa.sk/kontakt/.
Týmto preventívnym opatrením chce poisťovňa v čo najväčšej miere prispieť k ochrane zdravia klientov
a vlastných pracovníkov a obmedzením fyzického kontaktu medzi ľuďmi pomôcť zastaviť šírenie
infekcie. Klientov vyzýva, aby poisťovňu kontaktovali telefonicky alebo online, či už cez call centrum
alebo prostredníctvom jednotlivých sprostredkovateľov.

Klienti môžu kontaktovať call centrum UNIQA na čísle (+421) 2 32 600 100 v pracovných dňoch
od 8:00 - 16:00 hod. alebo na poistovna@uniqa.sk. Telefonicky alebo e-mailom sa tiež môžu obrátiť na
svojho sprostredkovateľa poistenia. Poistnú udalosť môžu nahlásiť pohodlne z domova na webe
https://skody.uniqa.sk/ alebo ju nahlásiť telefonicky.

Uzatvorené bude aj pracovisko pre obhliadky motorových vozidiel na centrále Krasovského 15
v Bratislave. Kvôli minimalizácii osobného kontaktu so zákazníkom budú aj fyzické prehliadky škôd
až do odvolania fungovať takisto v obmedzenom režime: u bežných škôd bude UNIQA žiadať
od zákazníka fotodokumentáciu.

Ak bude nevyhnutná obhliadka, likvidátor sa dohodne s klientom na jej vykonaní v závislosti od toho, nakoľko je poistná udalosť urgentná. V prípade nutnosti obhliadnuť škodu osobne pracovníkom UNIQA nie je požadovaná fyzická prítomnosť zákazníka, postup bude náš pracovník koordinovať s klientom telefonicky.  

Union poisťovňa, a. s.

Vzhľadom na vývoj situácie súvisiacej s koronavírusom na Slovensku sa aj Union pridáva k opatreniam,
ktoré majú pomôcť v boji proti šíreniu tohto vírusu. Poisťovňa preto pristúpila k mimoriadnemu
opatreniu, ktoré je zodpovedné voči klientom, ako aj k zamestnancom a ich rodinám. Kontaktné miesta
Unionu preto pracujú v špeciálnom režime.

Všetko potrebné môžu klienti vybaviť cez:
• zákaznícke centrum Union zdravotnej poisťovne na 0850 003 333,
• online pobočku pre klientov Union zdravotnej poisťovne,
• zákaznícke centrum Union poisťovne na 0850 111 211,
• kontaktný formulár pre zákaznícke centrum,
• online aplikácie pre poistenie cez internet.

Ak klient potrebuje navštíviť kontaktné miesto, je potrebné vždy vopred zavolať na zákaznícke
centrum. Vyškolený pracovník buď pomôže vyriešiť situáciu telefonicky alebo s klientom dohodne
presný čas osobného stretnutia na kontaktnom mieste Unionu, ak bude návšteva pobočky nevyhnutná.
 

Wüstenrot poisťovňa, a. s.

Pobočky Wüstenrot centier majú upravené otváracie hodiny v týždni od pondelka 16. 3. 2020
do odvolania od 9:00 do 12:00. O úpravách otváracích hodín na ďalšie obdobie bude poisťovňa
rozhodovať v priebehu nasledujúcich dní.  

Návštevníkov pobočiek poisťovňa informovala prostredníctvom webovej stránky, sociálnych sietí,
a oznamov na dverách kontaktných miest, o dodržiavaní hygienických opatrení. Zároveň odporúča
klientom odložiť osobnú návštevu pobočky a využiť možnosť e-mailovej alebo telefonickej komunikácie
s poisťovňou.

Na webovej stránke aj na sociálnych sieťach nájdu klienti potrebné informácie k Cestovnému poisteniu Wüstenrot v súvislosti s ochorením COVID-19 a podmienkach krytia liečebných nákladov v zahraničí.

Zdroj: SLASPO, oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články