Poznáme TOP 10 hriechov poisťovacieho makléra


			Poznáme TOP 10 hriechov poisťovacieho makléra

Poisťovací maklér zodpovedá za kvalitné služby poskytnuté klientovi. Upisovateľ zase určuje poistné podmienky pre konkrétne poistenie klientov v danom regióne. Vypracúva a predkladá návrhy poistných zmlúv a podstatnou súčasťou jeho práce je aj sledovanie trhu a konkurencie.

 

Z pohľadu ochrany poisťovne podľa Mariana Bátovského, riaditeľa úseku firemných klientov  QBE Insurance (Europe) Limited, pobočka poisťovne z iného členského štátu poisťovací maklér preberá určitú zodpovednosť za to, že v poistnej zmluve uvádza pre klienta všetky relevantné informácie. Podľa informácií makléra, doplnených o rizikovú správu, upisovateľ určí sadzby poistenia a vypracuje podmienky, za akých je poisťovňa ochotná klienta poistiť.

Za kvalitu zodpovedá maklér 

„Ak chceme ako poisťovňa naplniť požiadavku spokojného klienta, musíme pred neho postaviť poisťovacieho makléra. Len ten garantuje absolútnu nezávislosť, nestrannosť, kvalitu poradenstva, znalosť trhu a produktov," tvrdí Bátovský. Poisťovací maklér zodpovedá za kvalitné služby poskytnuté klientovi. Gro práce upisovateľa je naopak v zhodnotení pravdepodobnosti výskytu a výšky maximálnej škody a v určení podmienok poistenia. „Upisovateľ rozhodne, či klientov, ktorí sa chcú poistiť, aj skutočne poistí," vysvetľuje Marian Bátovský.

Poradenstvo klientovi na prvom mieste

„Risk manažment znamená poradenstvo klientovi v tom, že rozdelíte jeho riziká na riziká, ktoré sú poistiteľné, nepoistiteľné a tie, ktoré sa dajú eliminovať iným spôsobom ako poistením. Túto úlohu poisťovňa na seba nikdy nemôže relevantne zobrať, lebo je to v konflikte záujmov. Maklér túto úlohu napĺňať musí," radí Marian Bátovský.

Ako ďalší príklad uvádza každoročnú aktualizáciu poistných zmlúv v správe makléra. Poisťovňa nemá vhodné nástroje na to, aby každý rok prezentovala klientovi svoje služby a novinky na trhu, zároveň, aby prehodnotila jeho poistnú zmluvu, poistnú sumu, cenu či, poistné krytie. Hlavným dôvodom tejto nemožnosti je automatická obnova poistných zmlúv (tzv. zmluvy na dobu neurčitú), ktorá je na Slovensku štandardom. Avšak v krajinách ako je Bulharsko či Rumunsko, je každá poistná zmluva dohodnutá na dobu určitú. S každou zmluvou musí ísť tamojší maklér za klientom a každý rok mu ju nanovo predať.

Nespoliehajte sa len na poisťovňu

Ak má byť maklér efektívnym partnerom poisťovne, musí mať prístup k likvidácii poistnej udalosti. Má právo hovoriť s likvidátorom, nazerať do spisu k poistnej udalosti. „Nepotrebujete portál poisťovne. Takéto systémy neboli vyvinuté pre vás, ale pre ich vlastné siete agentov. Nepoznám poisťovňu, ktorá by vedela vyvinúť systém, ktorý by bol vhodný pre maklérov. My budeme mať vždy ten izolovaný pohľad cez produkty a segmenty v poisťovni, vy vidíte oveľa viac. Začnite vyvíjať vlastné informačné systémy, ktoré budú fungovať maklérsky a zdieľajte údaje o vašich klientoch s poisťovňami. Tí, ktorí tak urobia, budú úspešní," uzatvoril prednášku Marián Bátovský.

oPoisteni.sk

 

10 hriechov poisťovacieho makléra

Rady Mariana Bátovského, čomu sa vyhnúť

1. Presúvajte klientov medzi poisťovňami podľa výšky provízie, reagujte na všetky akcie, ktoré poisťovne robia, určite sa to "oplatí".

2. Nehodnoťte riziko. Žite zo vstupného rizika pre neživotné poistenie, ktoré ste absolvovali niekedy v roku 2000 a na pobočke vo svojom meste. Tvárte sa, že stále ste na aktuálnom stave poznania.

3. Neinformujte klientov o zmenách, najlepšie je s nimi nekomunikovať vôbec. Neinformujte ich o zmenách v zákonoch, predpisoch, či produktoch.

4. Spoliehajte sa na silu a značku poisťovne. Vaše meno a logo je úplne nepodstatné, dôležité je poistiť. Ak sa budete niesť na pleciach poisťovne, určite vás to nezlomí.

5. Spolupracujte s malým počtom poisťovní, najlepšie s jednou, keď sa tam niečo zmení, nebudete mať žiadnu prácu navyše.

6. Nečítajte poistné zmluvy. Je nemálo maklérov, ktorí ju odnesú rovno klientovi.

7. Predávajte cenu, nie hodnotu poistenia.

8. Dajte klientovi vyplniť dotazník poisťovne. Forwardujte emaily poisťovne, od klienta.

9. Neriešte poistné udalosti. Najlepšie je, keď pri poistnej udalosti dáte klientovi telefónne číslo na call centrum poisťovne. Nech mu tam poradia. A už vôbec neriešte škodové udalosti. Máte svoju províziu, škodu nech rieši poisťovňa.

10. Nepoužívajte vlastný informačný systém. Nezačnite ho budovať. Spoliehajte sa na informačné systémy poisťovní, ktoré vám dávajú vždy tie správne údaje.

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

10 bodov - bolo by lepsie napisat jednoducho bez sarkazmu

komentator123,  23. 11. 2018

Tych 10 bodov by bolo citatelnejsie napisat pozitivne / jednoducho, nie sarkasticky. Clovek sa musi zamysliet, ako to je vlastne myslene, zvlast ked je pod jednym bodom viac viet. Po chvili to nebavi. Ironia/sarkazmus su vhodnejsie do ziveho nez pisomneho prejavu.

RSS

Súvisiace články