Má za úlohu okrem iného zlepšiť komunikáciu so zákazníkom. Avšak tí o to zatiaľ nemajú záujem.
Tieto hlavné závery priniesla nedávna štúdia usporiadaná spoločnosťou Uniserv medzi 154 najvyššími šéfmi stredných a veľkých spoločností vo všetkých odvetviach, vrátane bankového a poisťovacieho sektora.
Najviac oslovených nemeckých bánk a poisťovní (44 %) využíva umelú inteligenciu a jej čiastkový segment, totiž strojové učenie, pre plánovanie a riadenie marketingových a obchodných kampaní. Aj v oblasti generovania lead z internetu a lead manažmentu spoliehajú tieto inštitúcie na novú smart technológiu. Okrem toho sa pokúša každá tretia banka alebo poisťovňa zapojiť UI do skúmania a prognózovania správania klientov a vytvárania vzorcov pre zákaznícku lojalitu. Cieľom tohto snaženia je zlepšenie kontaktov medzi spoločnosťou a klientom, ako aj obchodnými partnermi.
„Umelá inteligencia má bezpochyby v bankách aj poisťovniach potenciál, aby zlepšila a zintenzívnila individuálnu komunikáciu medzi spoločnosťou a klientom. Má šancu pozitívne pôsobiť na všestranne skloňovanú zákaznícku skúsenosť," je presvedčený Roland Pfeiffer, CEO spoločnosti Uniserv.
Má to ale háčik. V komunikácii medzi ponúkajúcimi inštitúciami a „záujemcami" na druhej strane to zatiaľ nie je dobre nastavené. Asi pätina potenciálnych užívateľov nepozná digitálne ponuky svojho poisťovateľa a 30 % uviedlo, že ich nevyužíva. To znamená, že banky a poisťovne budú musieť svoju komunikačnú stratégiu ešte vylepšiť. A je otázka, či s alebo bez umelej inteligencie.
Komentáre
Pridať komentár