Väčšina Nemcov však zatiaľ vidí doterajšie opatrenia pre vybudovanie zodpovedajúcej siete elektronabíjačiek ako nedostatočné.
Podľa najnovšej štúdie výskumnej agentúry Ipsos v spolupráci s Global Infrastructure Investor Assiciation (GIIA) považuje 6 z 10 opýtaných Nemcov kvalitu toľko skloňovanej infraštruktúry pre elektromobilitu za zlú.
Iba každý šiesty (presne 16 %) respondent je s ňou spokojný. Na ceste k ekologicky priaznivejšej mobilite vidia však Nemci popri chýbajúcich nabíjacích staniciach pre e-autá ďalšie prekážky. Každý druhý občan (51 %) kritizuje aj kvalitu nemeckej železničnej infraštruktúry. Približne rovnaký podiel opýtaných (50 %) je presvedčený, že aj cyklotrasy a ďalšie opatrenia na podporu cyklistov potrebujú vylepšenia.
Veterná energia bez väčších pripomienok, solárne s kritikou
Oveľa menšia potreba konať je aj napriek veľkej politickej diskusii pri téme využívania veternej energie. Takmer polovica oslovených (44 %) považuje kvalitu infraštruktúry za celkom alebo dokonca veľmi dobrú. Nedostatky v nej vidí len tretina občanov.
Vďaka tomu Nemecko vo veci veternej energie dopadá v medzinárodnom porovnaní nadpriemerne dobre (celosvetovo vedie Čína s 59 % spokojných v populácii). Inak je tomu pri solárnej energii. Prakticky každý druhý respondent (45 %) považuje infraštrukturálne predpoklady pre výrobu slnečnej energie v Nemecku za (skôr) zlé.
Do budúcnosti hlavne šetrne
Ak je respondentom položená otázka na ich názor ohľadom budúcich plánov infraštruktúry, čo je potrebné zohľadniť najviac, prakticky najčastejšie sa spomína faktor ekologickej udržateľnosti – a to nielen v Nemecku, ale aj v globálnom priemere (26 %).
V tomto zmysle sa vyjadruje dokonca každý tretí oslovený: budúce plánovanie infraštruktúry sa musí v prvom rade riadiť tým, aké účinky má na životné prostredie. A ešte dôležitejšie je toto hľadisko pre Francúzov (35 %).
Väčšina Nemcov (56 %) by zásadne podporila budovanie novej infraštruktúry v okolí vlastného bydliska (v obci). Za predpokladu, že by bola priaznivá pre ekológiu, je podpora ešte vyššia (70 %). Tento prístup panuje celosvetovo – novú infraštruktúru by v priemere podporilo dokonca 66 % populácie, najmä keby bola šetrná k životnému prostrediu (71 %).
Komentáre
Pridať komentár