Najcennejšie poisťovne sveta? Čína vládne!


			Najcennejšie poisťovne sveta? Čína vládne!
29.8.2018 Zahraničie

Londýnska výskumná agentúra Kantor Millward Brown uverejnila aj tento rok rebríček najcennejších svetových značiek poistenia. Špičkové miesta obsadili hneď tri spoločnosti z Číny.

Agentúra Kantor Millward Brown zisťuje od roku 2006 najcennejšie značky sveta. Robí tak na základe posúdenia obchodných výsledkov, ďalej štúdiami medzi spotrebiteľmi, ale tiež podľa mäkkých faktorov, ako sú napríklad vývoj a tvorba produktu alebo vedúce postavenie na trhu vo vymedzených regiónoch.

V rebríčku BrandZ 2018 sa ocitli znovu tiež najcennejšie poisťovne z celého sveta. Celkovo vzrástla hodnota poisťovní o 34 %. Stalo sa tak najmä vďaka silnému rozvoju ázijských spoločností. Na prvých troch priečkach sa neumiestnili poisťovatelia z Európy alebo USA, ako by možno kdekto odhadoval. Pomyselné medaily prevzali výhradne čínske poisťovne.

Ping An, China Life a AIA sú tri najväčšie hviezdy

Najcennejšiou poistovacou značkou sveta je tento rok Ping An so sídlom v juhočínskej metropole Šen-čen. Podľa výpočtov expertov agentúry má táto spoločnosť aktuálne cenu 26,1 miliardy USD. S odstupom nasleduje na druhej priečke firma China Life z Pekingu s trhovou hodnotou vo výške 16,4 miliardy USD. A konečne bronz patrí spoločnosti AIA so sídlom v Hongkongu, ktorej hodnota sa odhaduje na 15,1 miliardy USD. 

Allianz patrí piata pozícia

Štvrté miesto medzi celosvetovo najcennejšími poisťovňami obsadila americká State Farm Insurance z USA, ktorej značka má cenu 15,131 miliardy USD. Konečne na piatom mieste je európska Allianz z Mníchova (9,42 miliardy USD). Autori štúdie navyše ocenili, že Allianz svoju trhovú hodnotu dokázala podstatne navýšiť – o 48 %. 

Najcennejší vôbec je Google

Pre porovnanie: úplne najcennejšie značkou sveta v celkovom rebríčku je Google s trhovou hodnotou 302 miliárd USD, tesne nasledovaný trendy značkou Apple (301 miliárd USD), Amazonom (208), Microsoftom (201) a čínskym internetovým koncernom Tencent (179). Už v tohtoročnom rebríčku bodovalo medzi 100 najcennejšími značkami 14 čínskych spoločností.

Celá štúdia, prípadne regionálne a národné rebríčky sú dostupné TU.

Zdroj: asscompact.at, oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS