Menej nákupov do zásoby a záujem o to podstatné
Štúdia agentúry MindTake ukazuje nový trend: Rakúšania si nerobia zásoby a nakupujú skôr len to podstatné. Skrátka ich finančné rozhodnutia sú teraz rozvážne a zdržanlivé. Rakúšania podľa expertov prijali núdzový stav a všetky opatrenia ako „nový normálny štandard".
Čo bolo na začiatku krízy nové, za dva týždne zovšednelo a berie sa ako bežná vec. „Avšak stále intenzívnejšie sa ľudia zamýšľajú nad ekonomickými vplyvmi: polovica populácie si urobila akúsi bilanciu svojej finančnej situácie. Všetky opatrenia a rozhodnutia s dopadom na financie sú opatrné a ľudia sa zamýšľajú nad obmedzením svojej spotreby, " zhrnula hlavné poznatky analytička agentúry MindTake Martina Oberrauch.
Zhruba 20 % opýtaných uviedlo, že od 2. týždňa krízy nazerajú na svoju finančnú situáciu, kreditné karty a rôzne vyúčtovanie inak a detailnejšie než doposiaľ. Tretina (32 %) plánuje zo svojho rozpočtu škrtnúť nepotrebné výdavky a trochu si utiahnuť opasok. 12 % respondentov sa rozhodlo, že významný, už nejakú dobu naplánovaný nákup, odložia. „Vzhľadom na to, že na zásobovanie je spoľahnutie a tovar je k dispozícii, prejavila sa zdržanlivosť čo do objemového nákupného správania," poznamenala Martina Oberrauch a dodala: „Nákupy v panike a ich hromadenie sa už neprejavuje. Rakúšania začali strážiť výdavky a sústredia sa na to podstatné."
Niektoré návyky sa zmení trvalejšie
Štúdia agentúry Gallup ukazuje, ako veľmi posilnil počas koronakrize nákup v prostredí on-line. Zmenili sa aj platobné spôsoby i zámery, kedy a ako použiť úspory. Podľa záverov sa dá predpokladať, že nové návyky si Rakúšania uchovajú trvalo, alebo minimálne dlhšiu dobu. Pred otvorením obchodov uviedlo 57 % respondentov, že minú menej ako pred krízou. 11 % z nich zamýšľa úsporu teraz ďalej šetriť a uložiť si ju na budúcu potrebu, keby sa vývoj vrátil alebo prišli nové ťažkosti.
Komentáre
Pridať komentár