Ako rakúski klienti odporúčajú svoje poisťovne?


			Ako rakúski klienti odporúčajú svoje poisťovne?
12.6.2019 Zahraničie

Pripravenosť odporučiť ďalej „svoje" spoločnosti v bankovom sektore vlani v Rakúsku ďalej stúpla. Ukazujú to prvé výsledky ankety „Recommender Award".

Vo sfére poisťovníctva táto ochota naopak klesla, avšak v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi zostáva relatívne vysoká.

Štúdia Recommender zisťuje pomocou metódy Net Promoter Score (NPS), do akej miery sú zákazníci spokojní s ponukou ich spoločnosti. Klienti dostávajú otázku, s akou pravdepodobnosťou by svoju banku alebo poisťovňu odporučili ďalej.

Stupeň pravdepodobnosti sa meria na škále od nuly (veľmi nepravdepodobne) až po desiatku (veľmi pravdepodobne). Od podielu deviatok a desiatok sa odpočítajú hodnoty od nuly do šestky a výsledok v percentách sa rovná NPS. 

V bankovom sektore sa NPS zlepšuje

A ako to teda globálne vyzerá? „Je potešiteľné, že aj v roku 2019 pokračuje pozitívny trend. Banky sa z roka na rok zlepšujú a pre svojich klientov sú stále presvedčivejšie," komentoval predbežné výsledky šéf agentúry Telemark Marketing Robert Sobotka. Vyjadrené v číslach: priemerný Net Promoter Score pri „hlavných bankách" zákazníkov vzrástol z 19 na 22 %.  

Poisťovne sú slabšie, ale stále veľmi dobré

V kategórii poisťovní nedokázali naproti tomu spoločnosti s tohtoročnými výsledkami nadviazať na predchádzajúci rok. Avšak podľa Sobotku aj tak poisťovne viacmenej potvrdili rekordné úspechy z vlaňajška.

Celková hodnota NPS v tejto kategórii „hlavná poisťovňa" klesol medziročne z 15 na 13 % a zostáva naďalej na relatívne vysokej úrovni (NPS 2016: 9 %, resp. 2017: 10 %). 

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články