Generali Slovensko: Prinášame softwérovú aplikáciu analýzy pre budúcich poistných expertov


			Generali Slovensko: Prinášame softwérovú aplikáciu analýzy pre budúcich poistných expertov
18.3.2013 Technológie

Mobilnú aplikáciu pre smarthony zaviedli ešte v októbri 2011. V prípade poistnej udalosti si jednoducho a rýchlo zdokumentujete škodu z poistenia priamo na mieste nehody a informácie okamžite odošlete do poisťovne. Ich novinkou je aj softwérová aplikácia analýzy slúžiacej budúcim poistným expertom. Viac o moderných technológiách prezrádza Boris Rybár, vrchný riaditeľ Úseku informatiky poisťovne Generali Slovensko.


 

Aké moderné technológie využíva v praxi vaša poisťovňa a na čo kladiete dôraz v rámci poisťovacích služieb?

Poisťovňa Generali Slovensko neustále pracuje na nových vylepšeniach a inováciách v oblasti klientskeho servisu a komunikácie s klientom. V budúcnosti očakávame aj na Slovensku vyššie využívanie poisťovníckych služieb prostredníctvom moderných technológií. U nás vylepšujeme v súčasnosti naše on-line a telefonické služby, zaviedli sme predaj nových on-line produktov, ako aj hlásenie poistných udalostí z PZP a havarijného poistenia cez smartphony. Zároveň pracujeme na inováciách technológií pri správe poistiek a vyplácaní škôd, tak aby klient dostal čo najlepší servis.

Kvalitu služieb sme sa rozhodli v minulom roku vylepšiť aj pri samotnom uzatváraní poistných zmlúv, tak aby klient vždy vedel, čo si presne dojednal vo svojej zmluve a pri akých situáciách je chránený. Súčasťou predaja poistenia sa preto v tomto roku stala tzv. Osobná poistná analýza a finančné poradenstvo v oblasti poistenia. Ako prvá poisťovňa na slovenskom poistnom trhu prichádzame nielen s papierovou verziou, ale aj so softwérovou aplikáciou analýzy slúžiacej budúcim poistným expertom.

Niektoré poisťovne ponúkajú nové aplikačné riešenia pre majiteľov "chytrých telefónov", ako sú smartphony či tablety. Čím sa môžete pochváliť konkrétne vo vašej poisťovni?

Mobilnú aplikáciu pre smartphony sme zaviedli v októbri 2011. Klientovi umožňuje rýchlo a jednoducho zdokumentovať škodu z poistenia vozidiel (PZP, havarijné poistenie) priamo na mieste nehody a všetky informácie okamžite odoslať do poisťovne. Okrem zefektívnenia nahlasovania poistných udalostí ponúka nová aplikácia aj ďalšie benefity. Obsahuje informácie, ako postupovať po dopravnej nehode od pomoci zraneným po zdokumentovanie a nahlásenie poistnej udalosti poisťovni. S využitím mapových podkladov dokáže tiež vyhľadať autorizované autoservisy vrátane adresy, otváracích hodín, telefonického kontaktu a GPS navigácie.

Čo odporúčate pri pvom pustení aplikácie pre klientov?

Pri prvom spustení aplikácie odporúčame vyplniť  osobný profil, ktorý obsahuje údaje o klientovi, jeho vozidle a poistení. Vopred vyplnený a uložený profil významne urýchli proces nahlasovania škody v prípade nehody. Ak príde k poistnej udalosti, vodič zadá už len informácie o poškodení vlastného vozidla, prípadne o druhom poškodenom aute, veci či zranenej osobe. K hláseniu poistnej udalosti je možné pripojiť až štyri dokumentačné fotografie, ktoré obsahujú GPS súradnice miesta nehody a čas zhotovenia týchto fotografií. Po úspešnom nahlásení poistnej udalosti sú všetky dáta odoslané do Generali Slovensko.

Bezplatná aplikácia "Keby niečo" je dostupná v telefónoch s operačnými systémami Apple (iOS) a Android. Môže ju využiť klient aj neklient poisťovne Generali Slovensko. To znamená, že prostredníctvom aplikácie môžu zdokumentovať a nahlásiť dopravnú nehodu aj poškodení vodiči – neklienti, do ktorých narazí klient Generali Slovensko. Aplikáciu si môžu vodiči stiahnuť z našej webovej stránky, z AppStore alebo AndroidMarketu. Aplikácia je aktívna v off-line režime, pripojenie na internet je potrebné len pri využívaní máp a odoslaní záznamu o nehode.

Chystáte do budúcnosti nejaké novinky v oblasti moderných technológií?

Všeobecne sa dá povedať, že trendom v oblasti technológií bude zvyšovanie využitia mobilných zariadení, ako sú chytré telefóny či tablety. Uplatnenie týchto zariadení je naozaj široké, od už spomínaného zberu a odosielania geografických súradníc až po podpisovanie dokumentov na displejoch týchto zariadení. Všetky tieto riešenia však musia ešte prejsť procesom ich vyskúšania v pilotných konceptoch, a to nie len z technického hľadiska. Pri aplikáciách týchto funkcionalít je potrebné doriešiť aj legislatívne otázky, a dokonca aj akúsi zotrvačnosť používateľov, ktorí si musia nové procesy osvojiť.

Je ale zrejmé, že vyššia mobilita v poisťovníctve je nezvratným trendom, ktorý prinesie najmä zrýchlenie tých operácií, kedy klient prichádza do kontaktu s poisťovňou a navyše sa tým zníži chybovosť ručne zadávaných údajov. Aj v Generali Slovensko sa, samozrejme, zaoberáme analýzou a prípravou podobných riešení tak, aby sme naše služby pre klientov mohli naďalej skvalitňovať. V tejto chvíli by sme konkrétne riešenie nechceli prezrádzať. Veríme, že aj v roku 2013 prinesieme v tomto smere pre našich klientov zaujímavé novinky.

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS