Päť aktuálnych globálnych trendov, ktoré ovplyvnia podnikanie zajtrajška


			Päť aktuálnych globálnych trendov, ktoré ovplyvnia podnikanie zajtrajška
2.3.2015 Technológie

„Zásadným spoločným menovateľom všetkých trendov je jednoznačný obrat k digitálnej „zdieľanej ekonomike“, ktorá mení všetko od základu. Hlavnú rolu bude hrať stále personalizovanejšou internet, orientácia na výstupy namiesto produktov, rýchly pokrok v oblasti platforiem, vznik inteligentných firiem a zmena pohľadu na pracovné sily," hovorí David Švejda, expert na digitálne technológie, v Česku.

 

„Priekopníci sú už dnes schopní vďaka technológiám lepšie spoznať svojho zákazníka a ponúkli mu vďaka personalizácii produkt úplne na mieru, čo im prináša nové nemalé zisky," dodáva. 

Technologické vízie ponúka príklady toho, ako v rýchlo rastúcom prostredí internetu vecí vznikajú digitálne ekosystémy, umožňujúce ponuku nových služieb, zmenu nákupného správania a vstupovanie na nové trhy.

Dokladá to prieskum spoločnosti Accenture, podľa ktorého 35% respondentov už používa partnerská rozhranie (API) k integrácii dát a na spoluprácu s obchodnými partnermi, pričom ďalších 38 % to plánuje. Príkladom je spoločnosť Home Depot, ktorá sa snaží zabezpečiť, aby všetky výrobky pre domácnosť, ktoré predáva, boli kompatibilné so systémom Wink, umožňujúcim komplexné prepojenie domácnosti. Tým vytvára domáci ekosystém a pripravuje nové služby.

Philips volí podobný prístup a v spolupráci so spoločnosťou Salesforce vytvára platformu, ktorá má zmeniť spôsob poskytovania zdravotnej starostlivosti. Chce vytvoriť ekosystém vývojárov budujúcich aplikácie pre oblasť zdravotníctva a umožniť hladkú spoluprácu medzi lekármi a pacientmi. Celý systém má zahŕňať elektronické zdravotné záznamy aj informácie o liečbe.

Vďaka využitiu digitálnych ekosystémov majú Home Depot, Philips a ďalšie progresívne spoločnosti možnosť rásť a vytvárať nové zdroje príjmov spôsobmi, ktorých by nemohli dosiahnuť len vlastnými silami.

Päť technologických trendov určených u najvýraznejších hráčov digitálneho sveta:

Personalizovaný internet - Internet of Me:
  • Ako sa predmety dennej potreby pripájajú k internetu, vzniká množstvo digitálnych kanálov, ktoré zasahujú hlboko do našich životov. Tieto nové kanály, ktoré firmy využívajú, alebo s ktorými experimentujú, zahŕňajú nositeľnú elektroniku, tzv. Wearables (v prieskume uviedlo 62% respondentov), ​​inteligentné televízory (68%), k internetu pripojené automobily (59%) a najrôznejšie chytré predmety (64% ). Firmy, ktoré budú schopné využiť potenciál týchto prístupových bodov a ponúknuť klientom vysoko personifikovaný užívateľský zážitok, sa stanú budúci generáciou silných značiek.
Zameranie sa na hodnotu pre zákazníka:
  • Inteligentný hardvér spája digitálny ekosystém s fyzickým svetom. Špičkové firmy pri stretnutí s internetom vecí nachádzajú príležitosti, ako zabudovať do svojich digitálnych zariadení hardvér a senzory a využiť tieto silne prepojené komponenty k tomu, aby zákazníkovi priniesli to, čo skutočne potrebuje - nie viac produktov alebo služieb, ale zmysluplnú hodnotu. V prieskume celých 87% respondentov potvrdilo intenzívnejšie využívanie chytrého hardvéru, senzorov a koncových zariadení. A 84% respondentov si pochvaľovala, že z toho vyplýva lepšie porozumenie zákazníkom. Rozvracející tak zabehaný poriadok a uvedomujú si, že úspech už nespočíva v predaji vecí, ale v predaji lepších výsledkov.
(R)evolúcia platforiem:
  • Prelínanie hraníc medzi jednotlivými odvetviami: Platformy a ekosystémy, ktoré ponúka digitálna ekonomika, umožňujú nové príležitosti k rastu a zisku. Rýchly pokrok v oblasti cloudových služieb a mobility odbúrava náklady a technologické prekážky a otvára nové pole pôsobnosti firmám, ktoré môžu vstupovať do nových odvetví alebo nových krajín.
Inteligentná firma:
  • Doteraz mal pokročilý softvér pomáhať zamestnancom prijímať lepšie a rýchlejšie rozhodnutia. S prílivom veľkého množstva dát, dostupnejšie výpočtovej sily, rozvinutými analytickými modelmi softvér pomáha strojom v kvalifikovanejším rozhodovaní. Prichádza éra inteligentného softvéru, keď podľa 80% respondentov aplikácie a nástroje budú vo svojej sfére pôsobnosti schopné suplovať ľudské rozhodovanie. A 78% respondentov sa domnieva, že softvér bude schopný sa učiť a prispôsobovať nášmu meniacemu sa svetu.
Nová pracovná sila - spolupráca človeka a stroja:
  • Masívne digitalizácia umocňuje tiež potrebu väčšej spolupráce medzi ľuďmi a strojmi. Väčšina firiem medzi respondentmi prieskumu (57%) zavádza technológie, ktoré podnikovým používateľom umožňujú plniť úlohy, ktoré predtým vyžadovali špecializované IT odborníkov, napríklad vizualizáciu dát. To však prináša aj nové výzvy pri riadení pracovnej sily tvorené spolupracujúcimi ľuďmi a strojmi.

Svetový prieskum 2 000 IT spoločností z deviatich krajín sveta

Accenrure1

 

Accenture Technology Vision 2015 Survey

 

Zdroj: Accenture Technology Vision 2015 Survey

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články