Poistenie v supermarkete a bez papiera? Technológie budúcnosti vám vyrazia dych


			Poistenie v supermarkete a bez papiera? Technológie budúcnosti vám vyrazia dych
14.3.2013 Technológie

Myslíte si, že uzatvárať poistenie v supermarketoch a na benzínových pumpách je absurdné? Podľa Kataríny Šušaníkovej, marketingovej riaditeľky spoločnosti SAS, to nie je nereálna predstava. Ďalšou výzvou pre naše poisťovne bude iniciatíva “less paper”, teda minimalizácia návrhov a tvorby zmlúv či dokumentov na papieri. Dobrá správa pre vás! Pripravte sa, poistné produkty budú  jednoduchšie a dostupnejšie.

 

Na Slovensku vaša firma vlani zaznamenala 13-percentný nárast softvérových tržieb, pokiaľ ide o bankový sektor. Vo vašom portfóliu je však aj poisťovací sektor - do akej miery sa vám darí v ňom?

Poisťovníctvo je v poradí druhé najsilnejšie zastúpené odvetvie v celosvetovom merítku našich zákazníkov. Čo sa týka Slovenska, SAS riešenia používajú poisťovne v oblasti riadenia vzťahov so zákazníkmi, pri riadení a tvorbe stratégií predaja, pri vymáhaní pohľadávok, odhaľovaní poistných podvodov, tvorbe dátových základní a riešení ich kvality a v neposlednom rade SAS nástroje sú pomocníkmi aj pre aktuárske a legislatívne potreby ako je napríklad Solvency II.

Nielen bankovníctvo, ale aj poisťovníctvo čelí novým výzvam. Zhodnoťte, ako sa vyvíjajú nové možnosti poskytovania poisťovacích služieb v praxi?

V jednoduchosti, dostupnosti a dôvere je krása. A to presne sedí na vyžadujúce požiadavky klientov od poisťovní. Jednoduché, transparetné produkty dostupné 24 hodín, sedem dní v týždni, a samozrejme pri nastatí poistnej udalosti ľahký a rýchly proces vyriešenia poistnej udalosti. Poisťovne vnímajú tieto základné faktory ako cestu k spokojnosti klientov, čo v konečnom dôsledku zvyšuje nárast predpisu poistného, stabilizuje poistný kmeň a vďaka “word of mouth” (sile slova) pomáha získavať aj nových klientov.

Takže nielen trendom, ale už nevyhnutnosťou je fakt, že klient je v centre pozornosti a je nesmierne dôležité, riešiť jeho potreby individuálne.

Kým napríklad banky využívajú širokú paletu produktov e-bankovníctva, žiada si podobné e-technológie aj poistný trh? Aké nové výzvy či možnosti to prináša?

Prirodzený vývoj a tlak generácie “Y” je na rozvoj elektronických kanálov. To platí aj pre poistný trh. V dnešnej dobe je víťazom na trhu ten, kto dokáže vyťažiť maximum z neobmedzených možností online sveta. Pekným príkladom je americká poisťovňa state farm, ktorá dokáže v súčasnosti analyzovať správanie klientov na webových stránkach a reálne v čase im ponúknuť taký personalizovaný obsah, ktorý reflektuje na ich potreby. Ďalšia výzva pre slovenský trh je pozerať sa na klientov z pohľadu rodiny resp. domácností.

Niektoré poisťovne sa môžu pochváliť napríklad rôznymi novinkami v oblasti technológií. V čom má podľa vás poistný trh ešte isté rezervy?

Áno, veľmi sa teším, že aj poisťovne na Slovensku využívajú tieto moderné technológie a držím palce, aby sa postupne k prvým lastovičkám pridali aj ďalšie poisťovne. Vďaka tomu sa zvýši dostupnosť a kvalita ponúkaných služieb. Podľa môjho názoru, najväčšie rezervy majú poisťovne na Slovensku v zložitosti a neprehľadnosti produktového porftólia vrátane „skrytých“ všeobecných podmienok vzťahujúcich sa k danému produktu.

Na druhej strane, tak ako v bankovníctve aj v poisťovníctve platí, že stále je dôležitý osobný kontakt klienta s pracovníkom finančnej inštitúcie. Pre Slovákov to platí obzvlášť, vzhľadom k nášmu prirodzenému konzervativizmu a nadobudnutiu pocitu, že sa máme kde fyzicky obrátiť v prípade potreby.  V tejto oblasti majú poisťovne na Slovensku stále čo zlepšovať. Úroveň komunikácie a rozsah iformácií, ktoré sú schopní priehradkoví pracovníci poskytnúť, sú často neuspokojivé.

Kam podľa vás bude v ďalších mesiacoch či rokoch postupovať vývoj nových technológií pre poisťovníctvo, ktoré sa napríklad využívajú v zahraničí? Je v tomto poistný trh na Slovensku ešte pozadu, prípadne v čom sú naopak naše výhody?

Výhodou poisťovníctva na Slovensku je, že po transformácií ekonomiky v 90tych rokoch, rýchlejšie dokázalo naskočiť na vlak nových prístupov a technológií, čo prináša v súčasnosti relatívne menšiu potrebu investícií do technologickej infraštruktúry a výmeny produkčných systémov. Krásnym príkladom je skutočnosť, že prvé online poistenie sa na Slovensku spustilo v roku 2002 a v roku 2006 cestovné poistenie uzatvorené prostredníctvom SMS, ktoré bolo svojho druhu v tom čase prvé v Európe. 

Nové výzvy určite čakajú na Slovensku v podobe nových distribučných kanálov, kde sa poistenie bude predávať ako komodita napríklad v supermarketoch, na benzínových pumpách. Ďalšou výzvou pre naše poisťovne bude iniciatíva “less paper”, t.z. minimalizovať návrhy a tvorbu zmlúv a ďalších dokumentov v papierovej podobe. A ako som už spomenula, zjednodušovať produkty.

Naznačili ste, že éra "Big Data" prichádza na Slovensko. Chystáte do budúcnosti nejaké novinky, ktoré by mohli byť klientov v poisťovníctve prínosom?  

Éra “Big Data” je definovaná jednoduchou požiadavkou. Chcem vedieť robiť rýchle rozhodnutia na základe analýzy obrovského množstva dát z rôznych dátových zdrojov v nástroji, ktorý je jednoducho ovládateľný, poskytne mi ako užívateľovi možnosť vizualizácie dát, intuitívne ovládanie a dokážem s ním pracovať aj v tablete. Odpoveďou SASu na túto požiadavku trhu je “SAS Visual Analytics”, nástroj na vizualizáciu a preskúmanie kauzalít udalostí či forecastovanie budúceho vývoja. Visual Analytics bol uvedený na trh minulý rok a získal celosvetové prvenstvo (podľa porovnania analytickej agentúry Forrester Research, Inc. – štúdia Forrester Wave TM : Big Data Predictive Analytics Solutions, Q1 2013). SAS Slovakia uvádza tento produkt na slovenský trh 14. marca 2013.

oPoisteni.sk

 

 

Profil spoločnosti SAS

SAS založil v roku 1976 Jim Goodnight, John Sall a Jim Barr. Spoločnosť vyrástla z malej kancelárie so štyrmi zamestnancami na firmu s viac než 12 500 pracovníkmi. SAS vždy pomáhala organizáciám zbierať tie najdôležitejšie údaje a transformovať ich do využiteľných strategických informácií o zákazníkoch, dodávateľoch a vlastnej organizácii. Na Slovensku vznikla pobočka v r. 1995, ktorá má 40 zamestnancov a podporuje slovenský trh komplexne: konzultačnými službami (vrátane biznis consulting), školeniami a technickou podporou.

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS