Poisťovníctvo v roku 2015: Juraj Janči, Coface


			Poisťovníctvo v roku 2015: Juraj Janči, Coface
27.1.2015 Rozhovory

Nepriaznivá situácia na Ukrajine a vstup dvoch najväčších stavebných gigantov na Slovensku výrazne ovplyvňujú aj poistný trh. Ako potvrdil pre portál oPoisteni.sk generálny riaditeľ Coface Juraj Janči, zo stavebného sektora zaznamenali zvýšený záujem o poistenie pohľadávok najmä zo strany menších dodávateľov.  

 

 

Ako hodnotíte rok 2014 v poisťovníctve na Slovensku či v zahraničí z hľadiska vášho biznisu a udalostí?

Rok 2014 bol poznačený dvomi faktormi: Jednak situáciou v zahraničí – najmä na Ukrajine a slabnúcou ekonomikou Ruskej federácie. Druhým významným faktorom na tuzemskom trhu bol vstup jedného z našich najväčších stavebných firiem Váhostavu do reštrukturalizácie, ako aj prebiehajúca reštrukturalizácia ďalšieho stavebného gigantu – spoločnosti Doprastav.

Zo stavebného sektora sme zaznamenali zvýšený záujem o poistenie pohľadávok najmä zo strany menších dodávateľov.  Posledný kvartál roka 2014 sme zaznamenali nárast nového obchodu, a to najmä u spoločností, ktoré doteraz nevyužívali služby poistenia pohľadávok. Práve situácia na ruskom trhu a „prekvapujúce“ reštrukturalizácie dvoch najväčších hráčov v stavebnom sektore na Slovensku nútila slovenské firmy hľadať spôsoby zabezpečenia rizika a  možnosti nových trhov.

 

Posledný kvartál roka 2014 sme zaznamenali nárast nového obchodu, a to najmä u spoločností, ktoré doteraz nevyužívali služby poistenia pohľadávok.

Čo najdôležitejšie sa vlani udialo konkrétne vo vašej spoločnosti?

Z firemného pohľadu môžeme povedať, že spoločnosť tiež prešla určitými procesmi. Medzi najdôležitejšie udalosti roka 2014 v spoločnosti COFACE patrí nepochybne zmena na postoch  spoločnosti – angažovanie mňa ako nového nového generálneho riaditeľa a tiež nového obchodného riaditeľa Dušana Pukača.

S veľkým záujmom a pozitívnym ohlasom sa  stretli naše sektorové analýzy známe pod názvom Panorama. Práve pre ich pozitívny ohlas sme pripravili niekoľko nových sektorových analýz so zameraním sa na región strednej a východnej Európy, ktoré budú k dispozícií našim klientom. Rovnako počas roka 2014 spoločnosť COFACE v rámci skupinových inovačných aktivít pripravila mnohé novinky pre rok 2015.

 

Čo očakávate od roku 2015 a na čom chcete „zapracovať“?
Od roku 2015 očakávame zvýšený záujem spoločností o obchodné informácie a najmä s tým súvisiace poistenie pohľadávok. Zapracovať by sme chceli na zvýšení informovanosti slovenských podnikateľov, aby sa nebáli využívať poistenie pohľadávok ako moderný nástroj riadenia kreditného rizika ich spoločnosti.

Od februára pripravujeme spustenie nového produktu pre poistenie segmentu malých a stredných podnikateľov – EasyLiner, ktorý bude zaujímavou alternatívou pre spoločnosti, ktoré doteraz nad poistením pohľadávok pre jeho komplikovanosť a finančnú náročnosť váhali. Tento nový online poistný produkt je ušitý na mieru pre pomery slovenských malých a stredných podnikateľov a verím, že bude úspešnou alternatívou voči iným druhom zabezpečenia.

V septembri tiež plánujeme spustenie nového produktu poistenia pohľadávok a to modifikáciu súčasného produktu GAC, ktorý sa bude v pozmenenej forme volať TradeLiner. Produkt bude v štandardizovanej miere prehľadnejší, zrozumiteľnejší a, myslíme si, že aj atraktívnejší pre klientov.

 

Ako bude v tomto roku prebiehať vaša spolupráca s maklérmi? 

                                             

                            Odpovedá obchodný riaditeľ Coface Dušan Pukač:

Radi by sme nadviazali na bezproblémovú spoluprácu s maklérmi z minulých období a rozšírili ju o nové možnosti. Pripravujeme viacero stretnutí či školení pre maklérov. V komunikácií s maklérmi budeme z našej strany klásť dôraz na transparentnosť, jasnosť a v neposlednom rade zjednodušenie náročnosti nevyhnutných údajov pre klientov.

Stretávame sa totiž s veľmi komplikovanými a časovo náročnými dotazníkmi, ktoré mnohokrát odrádzajú klientov od ich vypĺňania. V prípade ak klient/maklér má záujem iba o predbežnú kalkuláciu bez vypĺňania náročnejšieho dotazníka, pripravujeme zaujímavú alternatívu, ktorá môže klientovi ukázať, v akej cenovej relácii sa pohybuje poistenie pre jeho spoločnosť, čo by mohlo urýchliť jeho rozhodovanie sa nad poistením pohľadávok. Rovnako pripravujeme pre rok 2015 viaceré kampane špeciálne pre maklérov, a to najmä v súvislosti s uvedením produktu Easyliner na slovenský trh.

oPoisteni.sk 

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články