Poisťovne pocítili vysoké odvody. Hľadajú nové cesty ku klientovi


			Poisťovne pocítili vysoké odvody. Hľadajú nové cesty ku klientovi
28.8.2013 Rozhovory

Regulovaný odvod štátu zasiahol v nemalej miere nielen banky, ale aj poisťovne. Tie financie vyčlenené na nové technológie a inovácie produktov museli odviesť štátu. Čo to bude znamenať pre klientov poisťovní a v čom sa zvyšujú ich nároky? Zisťovali sme u Erika Nikmona, člena predstavenstva poisťovne Kooperativa poisťovňa.  

                                                

 

Okrem bánk postihol regulovaný odvod aj poisťovne. Ako sa to prejavilo v praxi?

Treba si pozrieť štatistku poistného trhu a zisky poisťovní v uplynulých dvoch rokoch. Samozrejme, vyšší odvod (4,356 % ročne, 0,363 % mesačne) stojí každú poisťovňu nemalé peniaze. Tie mala vyčlenené na vlastné investičné zámery do technológie, zamestnancov, marketingové aktivity a podobne. Peniaze, ktoré odviedli štátu, im teraz chýbajú, pretože sú nútené hľadať alternatívne zdroje a hľadať úspory v snahe sa naďalej rozvíjať. Je na zváženie, ako sa k tomu z ekonomického pohľadu jednotlivé poisťovne postavia. Prejaví sa to najmä v tomto roku, a som zvedavý, ako sa s tým konkurenčné poisťovne vysporiadajú. Keďže poistné na trhu klesá, škody stále sú, možnosti investovať sú obmedzené neatraktívnymi úrokmi, je náročné dosiahnuť zisk i bez tohto odvodu.

Istú stabilizáciu pociťujeme najmä v segmente životného a cestovného poistenia, i v poistení nehnuteľností a poistení zodpovednosti. Všetko závisí na tom, ako na danú situáciu poisťovne zareagujú a aké sú ich investičné zámery. Predpokladám, že väčšie a ekonomicky silnejšie poisťovne budú na tom lepšie. Nepredpokladám, že poisťovne premietnu odvod zo ziskov do zvýšených cien produktov, teda aspoň my tak určite neurobíme.

Budú ďalšie mesiace budú pre vašu poisťovňu optimistické?

Predpokladám, že naša spoločnosť Kooperativa poisťovňa, a.s. dosiahne za tento rok plánované ciele, ktoré si stanovila. Všetko nasvedčuje tomu, že sme v I. polroku na dobrej ceste a to, čo sme si predsavzali, bude naplnené. Hľadáme všetky možné alternatívy ako nájsť si svoju cestu ku klientovi. Chceme ho osloviť, zaujať, ponúknuť mu službu a istotu, že sme pri ňom, keď sa dostane do nečakaných ťažkostí či už v životnom alebo neživotnom poistení. Dnešný klient je náročnejší a slovenský poistný trh má svoje hranice ale i medzery. Možno povedať, že “bojujeme“ stále o tých istých klientov. Musíme analyzovať, v ktorých segmentoch má potenciál rásť a my sa chceme na tieto sektory prioritne sústrediť.

Prezraďte, ako riešite v tomto roku dosiahnutie cieľov priamo u vás v poisťovni?

Chce to hlavne z našej strany dobrý time management, dobrú stratégiu, na čo sa sústrediť a akým spôsobom dosiahnuť tieto cieľe. Rozhodli sme, že budeme mierne rásť. Nechceme samozrejme obsadiť polovicu trhu. V rámci nárastových tendencií sa sústreďujeme rovnomerne rozkladať naše aktivity na životné i neživotné poistenie, na poistenie motorových vozidiel, nehnuteľnosti a domácnosti, poistenie podnikateľov.

Pre malých a stredných podnikateľov máme novinku - elektronickú kalkulačku, veľmi jednoduchý a komplexný produkt. Aj keď situácia živnostníkov, teda i malých a stredných podnikateľov, sa za posledné mesiace výrazne zhoršila z pohľadu odvodového zaťaženia, vidíme v nich potenciál. Sú medzi nimi aj takí, ktorí robia iba subdodávateľov, podnikajú z domu, často vlastnia iba vozidlo a pracovné nástroje, čiže ponuka poistenia ich neosloví. Chýba mi tu široká skupina silných živnostníkov a malých spoločností, ktorí by ekonomicky rástli a mohli by mať prirodzenú potrebu mať poistenie, aby ochránili svoju firmu. Veľké firmy etablované na trhu sú zväčša poistené (predmetom konkurenčného boja) a nové strategické investície sú často poisťované v rámci nadnárodných poistných balíkov.

Koniec 3. záverečnej časti

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články