Veľká noc a jar prinášajú aj viac poistných udalostí


			Veľká noc a jar prinášajú aj viac poistných udalostí

Obdobie Veľkej noci sa už tradične spája aj s kurióznymi poistnými udalosťami. V jarnom období však ČSOB Poisťovňa eviduje aj viac hlásení týkajúcich sa škôd na príbytkoch.

Viacerí sa totiž v tomto období púšťajú do rekonštrukčných prác, ktoré niekedy nedopadnú podľa predstáv. Nielen pri poškodených susedských vzťahoch môže pomôcť bezplatné právne poradenstvo, ktoré je po novom súčasťou asistenčných služieb k poisteniu bývania.

Klienti vlani po Veľkej noci nahlásili viacero škôd, ktoré súviseli s prasknutými prívodmi vody a podobne. Keďže majitelia bytov počas sviatkov často nie sú doma a nemôžu okamžite zasiahnuť pri eliminácii škôd, ich výška narastá.

Svoje o tom vie aj klient, ktorému vlani počas veľkonočných sviatkov praskla hadica na prívod vody a vytopila byt pod nim. Keďže boli obidve rodiny na návšteve, nemohli okamžite zasiahnuť. Škoda sa vyšplhala až na 5000 eur, nakoľko byt susedov bol len krátko po rozsiahlej rekonštrukcii.

V takomto prípade môže pomôcť pripoistenie zodpovednosti za škodu. Vzťahuje sa totiž aj situácie, ak klient susedovi nechtiac poškodí byt a jeho vybavenie. Pomerne častým prípadom je pokazená práčka alebo umývačka riadu, z ktorých tečúca voda vytápa susedov,“ vysvetľuje riaditeľ Odboru produktového manažmentu ČSOB Poisťovne Peter Ripka.

Škody pri rekonštrukcii

Počas jari sa však mnohí púšťajú aj do rekonštrukcií, no občas pritom spôsobia škodu aj svojim susedom. ČSOB eviduje prípad klienta zo Žiliny, ktorý si svojpomocne prerábal byt. V dôsledku zásahov však praskla stena jeho susedovi. Škoda dosiahla necelých 250 eur.

Vyše tisíc eurovú škodu nahlásil aj klient, ktorému stavebná firma rekonštruovala byt a jej pracovník nechtiac prerazil prívodné potrubie vykurovacieho systému. Striekajúca voda poškodila múry a zatiekla až k susedom.

Aj na takéto prípady sa vzťahuje pripoistenie zodpovednosti za škodu. Ak klient nechtiac susedom poškodí pri rekonštrukčných prácach majetok, mal by o tom čo najskôr informovať svoju poisťovňou,“ dopĺňa Ripka.

Asistenčná služba pomôže aj právnymi otázkami

Jeden z klientov ČSOB poisťovne sa už 15 rokov nevie dohodnúť so susedom, ktorého stromy zasahujú na pozemok a listy mu znečisťujú pozemok, záhradný altánok a bazén. Poistenie bývania môže klientom pomôcť aj v takýchto situáciach.

Naši odborníci pomáhajú klientom vyriešiť nielen nečakané technické problémy, ale zabezpečia aj právne poradenstvom v rôznych životných situáciách. Naši klienti majú právne poradenstvo zahrnuté bezplatne v balíku asistenčných služieb k poisteniu bývania,“ dodáva Ripka

Navyše, právnu asistenciu môže využiť nielen poistený, ale aj ďalší členovia domácnosti. Klienti môžu požiadať o právnu konzultáciu nielen v oblasti susedských sporov a správneho konania, vzťahujúceho sa na nehnuteľnosť či domácnosť, ale tiež konzultácie v oblasti pracovnoprávnych vzťahov, sociálneho a zdravotného zabezpečenia, rodinného práva, oblasti ochrany práv spotrebiteľa, ochrany práv pacienta, ochrany práv vodiča motorového a nemotorového vozidla.

Zdroj: ČSOB Poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS