Poisťovníctvo v roku 2017: Peter Mucina, Country Manager Euler Hermes


			Poisťovníctvo v roku 2017: Peter Mucina, Country Manager Euler Hermes
23.6.2017 Poistný trh

V globálnom meradle musia byť poisťovatelia pohľadávok ešte viac kreatívnejší ako doteraz, ak chcú získať náskok pred konkurenciou. Ako prezrádza pre portál oPoisteni.sk Peter Mucina, Country Manager Euler Hermes, aktuálne pripravujú nový on-line systém na správu poistenia, aj nový portál pre sprostredkovateľov.

Ktoré dôležité momenty najviac ovplyvnili poistný trh v 2016, či už u nás, alebo vo svete?  

Zameriam sa na oblasť poistenia pohľadávok. V globálnom meradle bol minulý rok pre poisťovateľov v tomto odvetví veľmi náročný z viacerých dôvodov – čelili sme stagnácii globálnej ekonomiky, pokračujúcemu poklesu objemu svetového obchodu či nepredvídateľnej politickej situácii v mnohých krajinách. Potešilo ma však, že na Slovensku si poistenie pohľadávok aj v roku 2016 udržalo status dynamicky rastúceho odvetvia poistenia. Trh medziročne opäť narástol o viac ako 10 percent.

Čím si prešla vaša poisťovňa v predchádzajúcich mesiacoch a ktoré priority sa vám podarilo zvládnuť? 

Posledné mesiace a roky sú u nás v znamení inovácií. Dovolím si povedať, že poistenie pohľadávok sa za niekoľko posledných rokov zmenilo viac ako počas predchádzajúcich desaťročí. Euler Hermes priniesol na trh Simplicity – jednoduché poistenie pohľadávok pre malé a stredné podniky či doplnkové poistenie rizikovejších odberateľov CAP Europe. V minulom roku sme sa tiež intenzívne venovali príprave nového poistenia Corporate Advantage, ktorým od mája tohto roku nahrádzame náš pôvodný nosný produkt.

Čo považujete za najväčšiu inováciu v roku 2016 v oblasti poisťovníctva? Ako sa vo vašej poisťovni snažíte držať krok s modernými IT trendami či inováciami?

Opäť sa sústredím len na oblasť poistenia pohľadávok. Základom úspechu je flexibilita a rýchla reakcia na požiadavky klientov. Čoraz viac sa objavujú dopyty na poistenie jednotlivých odberateľov, vystavenie záruk, prípadne ďalšie špecifické riešenia. V globálnom meradle musia byť poisťovatelia pohľadávok ešte kreatívnejší. Pokiaľ chcú rásť, musia vyvíjať nové produkty, hľadať nové krajiny, do ktorých vstúpia, ale musia tiež meniť spôsob obsluhy svojich tradičných klientov.

Nové technológie pravdepodobne nezmenia podstatu toho, čo poisťovatelia pohľadávok robia, zmenia však spôsob, akým budú predávať svoje produkty a služby. Euler Hermes aktuálne investuje do oblasti IT značné prostriedky, pričom prvými viditeľnými výsledkami pre našich klientov bude úplne nový on-line systém na správu poistenia, a rovnako tak úplne nový portál pre sprostredkovateľov.

Na čom chcete zapracovať, čo sa týka spolupráce s maklérmi, či už externými, alebo v rámci vlastnej maklérskej siete? Kde vidíte isté možnosti či riziká?

Význam spolupráce s externými sprostredkovateľmi z môjho pohľadu rastie každým rokom. V minulosti bolo len veľmi málo maklérov, ktorí vedeli klientovi poradiť v oblasti poistenia pohľadávok, zvyšní sa tejto téme skôr vyhýbali. Dnes sa situácia mení a veľké maklérske spoločnosti začínajú zamestnávať špecialistov na poistenie pohľadávok.

Uvedomujú si, že sa týmto vedia odlíšiť od iných sprostredkovateľov a poskytnúť svojim klientom komplexnejší servis, prípadne tento produkt využiť ako „otvárač dverí“ k novým klientom. Pred mesiacom sme na trh uviedli nový produkt poistenia pohľadávok, ktorý sa v mnohých aspektoch odlišuje od trhových štandardov, čaká nás teda intenzívna práca na tom, aby sme ho uviedli do povedomia sprostredkovateľov.

Zároveň sa budeme snažiť docieliť, aby sprostredkovatelia pri výbere poistenia pohľadávok nezohľadňovali len cenu a ďalšie 2-3 parametre. Naše produkty sú príliš obsiahle na to, aby boli predávané ako komodita.

Aké témy v oblasti poisťovníctva budú podľa vás hýbať slovenským poistným trhom v roku 2017? 

Z môjho pohľadu sú to dve základné témy – 8-percentný odvod z neživotného poistenia a regulácia provízií za sprostredkovanie poistenia navrhnutá Ministerstvom financií. Dopady oboch opatrení analyzujeme, 8-percentný odvod samozrejme bude mať negatívny vplyv na náš hospodársky výsledok.

Vymenujte hlavné ciele vašej poisťovne pre ďalšie mesiace, na ktoré sa budete zameriavať, či už v rámci celkovej stratégie, nových produktov či ďalšieho smerovania...

Budeme sa snažiť predovšetkým úspešne rozbehnúť nový produkt Corporate Advantage a ešte viac si tak upevniť pozíciu lídra na trhu poistenia pohľadávok. Okrem samotného trhového podielu (viac ako 35 % za rok 2016) je Euler Hermes vnímaný aj ako líder v inováciách.

V tejto súvislosti by som spomenul oblasť poskytovania záruk, ktorá v zahraničí rastie rýchlejšie ako klasické poistenie pohľadávok. Aj na Slovensku si v tomto odvetví chceme vybojovať miesto na trhu. Máme však rozpracované aj ďalšie produkty a riešenia, ktoré zatiaľ v SR ponúkané nie sú, ale majú všetky predpoklady na to, aby boli úspešné.

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS